Problemen met difrax fles

Hallo,

Ik gebruik difrax fless en eerlijk gezegd doet Kyra het hier super op.
Maar ik merk dat ze soms de fles helemaal vacuum zuigt, zodat het binneste rubber eruit springt. Dit moet natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ook komt het regelmatig voor dat er niet uit de speen komt. Ik gebruik Friso standaard en voor hongerige baby’s.
Ben ik de enige met dit probleem? Zijn er nog andere moeders die dit kennen?

Ja het is een rotfles. Da’s toch die ene die je ondersteboven in de magnetron kan steriliseren zonder sterilisator, zeg maar?

Hier de oplossing: dop wat losser draaien. Zodra je 'm daarna weer rechtop zet, lopen er wel wat druppeltjes tussen weg, maar dat is alles.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Wij hadden eerst ook de S-fles van Difrax. Hetzelfde probleem en onwijze krampjes bovendien. Daarom zijn we overgestapt op de flessen van Dr. Brown’s. Krampjes werden minder door een speciaal ventiel dat erin zit en om er iets uit te krijgen hoeven die kleintjes niet hard te zuigen wat ook nog weer eens goed is voor de oortjes. Misschien even googelen als je er nog nooit van hebt gehoord.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

bij de eerste was ik difrax fan! als hij vaccuun zuigt de onderkant was losser draaien hiermee regel je het ventiel.

Groetjes Gytha

Ja maar niet bij alle flessen van Difrax kan je de onderkant losdraaien… :S Dus dan maar de bovenkant = de dop.
Hier trok ie ook zo vacuum dat ie, als ze losliet, naar binnen schoot.

De s fles moet je niet vacuum kunnen zuigen dan zit er een onderdeel niet goed.
Ik vond ze heerlijk de enige fles die Dylano niet vacuum zoog

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wij zijn ook fan van de S fles. Kimo heeft er altijd met veel plezier uitgedronken en zoog hem inderdaad nooit vacuum. Als ze hard zuigen hoor je het ventiel ook werken, dus dat zou niet moeten kunnen. Ook Ilja heeft tot nu toe geen problemen met deze flessen, dus wellicht heb je ergens iets niet goed in elkaar gezet?

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou, Senne krijgt 'm toch echt vacuum hoor
Maar geen krampjes ofzo… ik ben fan!

Groetjes van Sascha en Senne

ehm… Difrax heeft meerdere soorten flessen, die S-fles en nog eentje, geen idee hoe die heet, en die zuigt bij bijna iedereen vacuum, tenzij de dopring vrij los zit.
En vermoedelijk heeft de topic-starter het dus NIET over die S-fles, want die kan je idd de bodem losdraaien.

Kyrazwarts, is het deze die je bedoelt?

Klopt. Ik heb ook de S-fles en de fles met een opening in het midden. De S-fles zuigt ze nooit vacuüm en ik vind hem ideaal, maar die andere zuigt ze constant vacuüm…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

ik heb de flessen van tommy tippie.
bevallen goed, zit ook neen soort ventiel in waardoor ie niet vacuum zuigt…

groetjes!!

karin

Bedankt allemaal voor de tips.
Ik moet zeggen dat ik wel de s fles gebruik, maar draai nu de bovenste dop een beetje losser en inderdaad gaat het nu helemaal goed.
Kyra heeft ook nooit geen krampjes, dus hou het mooi bij diflax

Ik heb ook 2 S-flessen in huis en die bevallen prima. De eerste werkte direct goed, maar toen ik de tweede kocht zoog mijn zoontje die ook vacuum… Erg vreemd want ik gebruikte ze op dezelfde manier.
Ik heb toen contact gezocht met Difrax omdat ik er helemaal gek van werd. Toen bleek dat je in het ventiel aan de onderkant een heel klein sneetje hebt zitten. Het zit zeg maar op het rubberen deel waar dat puntje uitsteekt. Als je die even tussen je vingers knijpt zie je wel dat het een beetje open gaat.
Bij mijn 2e fles zat dat sneetje dus nog te strak tegen elkaar aan. En na wat knijpwerk is de 2e fles nu dus ook helemaal goed.
Misschien heb je daar nog wat aan? Succes ermee

Groetjes,
Annelies