Problemen douche vocht schimmel en koude

Meiden rare vraag wij heben heel veel schimel in de douche kreeg van de week te horen van de woning bouw moet je zelf verwijderen doen we constant met gloor en water blijft terug komen

zit aleen een luchtfiltering in het plafond geen raam na het douchen de deur open

de opzichter komt weer kijken iemand van de woning bouw had gezegd mevrouw heeft gezegd dat u onprofessioneel overkwam wat heb ik gezegd dat is helemaal niet waar

hebben jullie nog ideetjes tis ook zo als ik mij ok douche of mijn man en kind tocht het ok zo douche gordijn beweegt ook

Ik zou even nakijken wat je rechten zijn en dan dat op de woningbouw verhalen, als je stante pe een nieuwe badkamer wilt moet je het wel zelf betalen, maar als het gaat om ventilatie en dergelijke die vocht en schimmel veroorzaken is de woningbouw volgens mij verantwoordelijk voor. Laat het even goed uitzoeken ook wat het is want van bijvoorbeeld zwart schimmel kun je ziek worden en voor kleine kinderen en baby’s is het helemaal slecht. Dus anders even de wetswinkel of iets bellen en het probleem voorleggen. Verder heeft alebastine producten waarmee je schimmels en zwarte plekken op vochtige plaatsen kunt behandelen, maar eerst uitzoeken want dat kan je veel geld schelen misschien.

Groetjes,

Michèle

ja de woning bouw moet hier iets aan doen het huis is van hun en jij huurt het dus is het hun vrantwoordelijkheid om het huis in goede staat te houden.
en als jij een probleem heb in het huis dat je niet zelf op kan lossen moet zij komen .
en jij hebt al geprobeerd om het weg te krijgen dus je hebt er goed aan gedaan om hun te bellen.
mijn ouders hadden dit probleem ook hebben eerst zelf geprobeerd en het ging maar niet weg daarna hebben ze de woning bouw gebeldt en die heeft het op moeten lossen

gr de mama van leyla

veronique daniels

nou heb hem weer gehad zit hier een potje te janken en te trillen de muren die gesausd zijn moeten we zelf schoonhouden met een doekje

na het douchen de muur na trekken en drogen met een handdoek luchtfilter was goed

mijn schoonmais al 64 zei ook al een muur die ge saust is schoonmaken heb ik nog noit gedaan wel het plafon nu van de zomer maar weer suasen

tegels die moetje schoonmaken maar de muur erboven echt niet zei ze

de duer moet na het douchen dichtblijven dan kan het weg door het filter en de muren na treken

Er is een heel simpel middeltje om dat schoon te krijgen, dat kijk ik zo even voor je na. Na een uur schrobben en niet verder komen heb ik dit eens gehaald en het werkte super ! Wat betreft de ventilatie, zaql ik me mannie even vragen want die werkt als monteur in de ventilatietechniek.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Dat spul heet schimmel vreter en is van Bison, hier kocht ik het bij de boerenbond. Het is echt super, je spray-t het erop en kijkt ernaar en verder niks, echt waar dus niks sausen. Zowel voor voegen/tegels als ook de muren ( wel eerst klein onopvallend sukje testen ). Het is een naar goedje( met name chloor ) en kostte iets van 8,50 euro dacht ik , dus even oude kleren aan en oppassen voor je ogen en deur open doen en aanschouw het wonder dat zich voltrekt.

asje bednakt maar nog een vraag moet dat echt na het douchen de tegels droogtrekken en dan met een doek na

Weet jij toevallig of er ergens een motertje aangesloten zit op dat ventilatiesysteem ?

ja ergens in de flat hij doet het wel

In principe moet het niet zo zijn dat je alle muren droog gaat zitten vegen na het douchen en ook de deur moet open. Mocht er nergens een motertje zitten ( hoor je meestal als je de lamp aanzet of je hebt er een aparte knop voor ) of weet je dat je nergens in huis een afzuigsysteem hebt hangen ( bij flat is dit anders die hebben een gezamelijke afzuiging trouwens ) dan is er wel een afvoer naar buiten, maar verder niks wat het omhoog zuigt naar buiten. Het moet dan vanzelf door de filter ( natuurlijke ventilatie noemt men dat geloof ik ). Eiegnlijk is het dan geeneens een filter maar puur en alleen een mogelijkheid dat het vanzelf door een pijpje omhoog kan trekken naar buiten. Mocht dit het geval zijn dan kun je hier zelf ( mits je mannie een beetje handig is ) een motertje tussen zetten. Die zijn gewoon verkrijgbaar bij doe het zelvers ed.

In de flat zit het anders, dan zit je op een centraal afzuigsysteem. Mijn man zegt goed deur open zetten en dan raampje open op dicht bijzijnde kamer. Verder het spul gebruiken wat ik hier eerder beschreef, hiermee komt het nl minder snel terug en met een beetje mazzel ( ligt er ook aan hoe erg het is ) hoef je dan geeneens te sausen en te schrobben en weet ik wat. Je kunt er alsnog wel een motertje opzetten, maar officieel is dit niet toegestaan voor de woningbouw in een flat( hetzelfde geld voor een afzuigkap in de keuken waar een moter op zit, dat mag ook niet in een flat ). Je blaast het dan nl wel zo`n beetje bij de buren naar binnen.

Voor je het allemaal zelf gaat doen raad ik je toch aan even te informeren wat wel en niet voor jou rekening is. Kan je een hoop geld schelen. Mijn woningbouw heeft mijn hele huis opgeknapt voor ik erin trok. Alles waar we recht op hadden want niet meer goed was is vervangen door hun. De ramen, het sanitair, de deuren, stopcontacten echt alles. Dit kan je een hoop schelen hoor.

Groetjes,

Michèle

O en wat douchegordijn betreft he, ik heb een stoffen douchegordijn. Hierin heb ik loodkoord onder in de naad genaaid. 3 dubbel nog wel. Doordat het daarmee verzwaard is gaat het niet meer bewegen en is ook dat een probleempje minder. Als je er al een tijdje woont zal de woningbouw er verder niks aan doen, mits deze klacht door het hele gebouw voorkomt ( lijkt me dat ze dan het ventilatiesysteem eens goed moeten laten doormeten en de roosters ervan goed moeten schoonmaken ). Als dat niet zo is zegt de woningbouw je gewoon vaker schoon te moeten maken ( nemen ze domweg aan dat je er minder schoonmaakt dan de andere bewoners of zo ). Haal dat spul maar en je leven is alweer wat zonniger.

en die duer moest na het doucehn dicht zei de woningbouw anders krijgje weer vocht in huis en dan de muren droog trekken en na drogen

weet je wat ook goed helpt. is een spray fles van H&G voor schimmels.
In mijn oude badkamer hadden we ook schimmel en ik gebruikte dat spul, beetje insprayen en met borsteltje erover en schimmel was weg.
Het spul stinkt wel verschrikkelijk maar echt een wondermiddeltje.

Succes ermee

groetjes Gytha

quote:
en die duer moest na het doucehn dicht zei de woningbouw anders krijgje weer vocht in huis en dan de muren droog trekken en na drogen
Ja ja, moesten ze zelf eens doen steeds na het douchen. H G wist ik ook, maar die van de bison hoefde er alleen maar op en verders niks met borsteltjes en zo, gewoon even wachten, kijken en klaar.

Lieke, schattebout, nou heb je pasgeleden een link gekregen naar een huishoudsite…maak de zin af en kleur de plaatjes in!

Groetekes, Sje

Hoi Lieke

Ik lees dit nu zo nu allemaal even en ik weet niet of je al iets hebt ondernomen.
Maar toen wij nog in een huurhuis woonde, kende wij dit probleem ook.
Nu weet ik van een vriendin van mij die werkt ook bij de woningbouwvereniging. Dat ze vaak dit probleem bij de mensen zelf in de schoenen gaan schuiven en het gooien op niet goed schoon maken enzo. Maar niets is vaak minder waar.
Het probleem is dat dit voor een woningbouw vaak een heel vervelend probleem is en als ze het verholpen hebben komt het vaak na een bepaalde tijd weer terug.
Nu weet ik dat als de ventilatie het bijna tot niet doet dat ze wel verplicht zijn de muren te sausen met een speciaalmiddeltje wat de schimmel kan voorkomen maar dat dit gewoon heel veel werk is en dat het ook nog eens heel veel kost.

Ik zou je in ieder geval niet zomaar laten afscheppen met dat je het zelf moet sausen want daar verhelp je het probleem niet mee. Dat is alleen maar een tussentijds oplossing zodat je het niet meer ziet.

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik gooide er zelf wel een ventilatortje op die afvoer om ervoor te zorgen dat het zich op mijn badkamer niet meer voordeed. Dan maakte ik alles weer lekker schoon met dat bisonspul en klaar. Niks geen muren drogen en weet ik wat.

Had je al een oplossing Lieke 33 ?

Gewijzigd door - Asje op 10 Feb 2009 14:48:46

Hoi,

Hebben ze de afvoer al een keer gecontroleerd. ik bedoel de ventilator. Deze kan natuurlijk niet meer helemaal naar behoren werken.

Ook is het belangrijk dat je een niet helemaal tot boven aantoe betegelde muren hebt maar juis half half. Gesausde muren nemen makelijker tijdelijk vocht op als de ruimte vochtig is en geeft het dan weer gelijdelijker af.
Ook moet je schimmel op de naden behandelen door deze weg tenemen er een behandeling met een schimmelbestrijder te geven ( de onstane naden dan he)

Maar het belangrijkste is dat ze de oorzaak van de schimmel vinden en die aanpakken. En daar is de verhuurder verantwoordelijk voor.
Ga anders na een juridisch loket deze kunnen je vaak gratis of tegen een kleine vergoeding helpen door of te bellen onderhandelen of door een goed onderbouwde juridische brief te schrijven. Ook zou ik eens navraag doen bij de buren hoe het bij hun gesteld is.
Samen sta je sterker

groetjes

lon106