Problematiek druk gedrag

Hallo ik ben moeder van 5 jarige zoontje en 3 jarige dochtertje. Mijn zoontje iserg druk en zit op de MOD. Graag kom ik in contact met de ouders in die ervaring hebben met druk gedrag van een kind, wil ideeen uitwisselen over de spel en actieve benadering van mijn kind voeding enz. want op dit moment weten we alleen dat hij iets heeft, maar niet de diagnose of het echt ADHD ofzo is. alvast bedankt.

Gewijzigd door - milic14@hetnet.nl op 26 Jan 2009 12:50:13

word hij nog getest?

je kind veel structuur bieden en dingen plannen

ja, ze zijn volop beig en wij thuis ook, alleen dagelijks is echt een uidaging om positeve benadering structuur en zo vol te houden, ook al zeggen ze dit vol te houden vor ons is dit echt moeilijk vooral op de dagen dat hij vrij is. IK houd het moed erin hetzou makkelijk zijn als jeprecies weet wat jete doen staat.

Hoi,

Structuur en een vaste dagelijkse gang helpen het beste bij drukke kinderen. Onze dochter is druk gelukkig niet zo druk dat je denkt aan adhd maar bij haar werkt het ontzettend goed dat we haar een vaste sructuur geeft. Ook werken we met dagkaarten. Die geven bepaalde aktiviteiten weer die dag staan te gebeuren. bijv. opstaan evt met tijd, ontbijten, naar school gaan, lunchen, weer school, thee drinken, vrij spelen of sport bijv. diner, slaapritueel slapen weer evt met een tijd. Ook helpt het om vijf minuten van te voren zeggen dat we zo iets anders gaan doen en dan na drie minuten weer zo gaat de overgang wat geleidelijker maakt naar iets anders.

We zien dat als we dit een dag loslaten of dat er dagen zijn die anders zijn dat ze dan drukker is.

groetjes

lon106

lon die kaarten werkten hier niet

Hoi Lieke,

Wat jammer bij ons wel maar zo zie ja maar ieder kind is anders en heeft een andere benadering nodig.
Goed het is mijn ervaring met mijn drukke dochter en nichtje van haar. Dus vandaar dat ik het opschreef als mijn advies.

groetjes

lon106