Probleem met tanden poetsen

Senne krijgt nu in een noodgang tanden en kiezen door, haar hele mond zit met dikke bobbels…

Nu doet tanden poetsen natuurlijk pijn de laatste weken en krijgen we de tandenborstel niet in d’r mond. Ik doe meestal even tanden poetsen bij mezelf. Dat vind ze interessant en neemt de tandenborstel over en stopt ze hem zelf in haar eigen mond. Dan bijt ze er 3x op en dan haalt ze hem er weer uit.
De tandpasta zit dus wel in haar mond maar tandenpoetsen kun je het niet noemen natuurlijk!

Wie heeft hier tips voor?

Groetjes van Sascha en Senne

Ik denk dat als het écht pijn doet, er niet zoveel op zit dan het gewoon te doen zoals het nu gaat. Wel even voorzichtig proberen de tandpasta te verspreiden, maar niet te ruig poetsen. Ik zou niet stoppen met poetsen, omdat het dan natuurlijk straks lastig is om er weer mee te beginnen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Sarah wilde ook nooit poetsen. Ze heeft een knuffel, die heb ik het begin ook gepoetst. Daarna kreeg ze de tube tandpasta in haar handen. Uiteindelijk heb ik een tandenpoetsliedje verzonnen op de melodie van vader Jacob. Dat werkte supergoed. Ik zing het nog steeds bij het poetsen. Cay moet er nog niet zoveel van hebben. Maar hij vindt het zo wel leuker.

Succes!!

doe ik dit goed? heb beetje advies nodig:

Hij wil zn tanden zelf poetsen ik mag het niet doen. Met gevolg natuurlijk dat niet overal bij komt. Alleen maar 1 kant op kauwt en zuigt.

Voorheen mocht ik het ook doen,… eerst mama en daarna hij pas… Nu begint hij zn mond dicht te houden,handen ervoor,… ik mag het niet doen.

nu heb ik eigenlijk met mn vriend afgesproken, blijven volhouden eerst wij dan pas hij… zoniet dan helemaal niet…

maar begin toch wel te twijfelen nu… is dat wel goed… volgens mij niet… moeilijk

met knuffels etc heb ik ook al geprobeerd…

misschien als je wat tandpasta op een puntje van een hydrofiele luier of washandje doet en dan om je vinger heen,dat je dan wel in haar mondje mag komen. (en hopen dat ze niet teveel bijt) Hier is het heel kort een grote ramp geweest.
Ik heb vanaf het begin twee x gepoetst per dag veel afleiden en liedjes zingen maar wel poetsen. De punt van de luier heeft hier ook gewerkt.

Groetjes Mini me