Prikkels weghuilen?

Misschien een domme vraag, maar huilen kindjes van twee nog steeds prikkels weg?? Gister na der verjaardag ging Morgan natuurlijk een stuk later dan normaal slapen en na 2 uur was het huilen. Dus ik er naar toe getroost en ze sliep weer een beetje en weer huilen dus pappa getroost en weer even stil. Bij de 3e keer hebben we haar eigenlijk maar even laten brullen en na een min of 5 merkte ik dat ze zelf al rustiger werd en weer in slaap viel tot 5 uur vanmorgen omdat ze in der slaap huilde.

Maar nu vroeg ik me af, baby’s hebben een huiluurtje om prikkels te verwerken maar hebben peuters dit dan dus ook nog af en toe?

Groetjes,

Michèle

Volgens mij hebben peuters dromen waarvan ze schrikkken en wakker worden.
Ons Aaaron praat tegenwoordig in zijn slaap en je merkt dat ie aan het dromen is, soms schrikt ie ineens wakker en huilt hij.

En nog van HARTE met je kleine meid!

Gr, Danielle

Dank je wel nog.

Ja dat ze droomt weet ik maar de eerste 3 huilsessies zeg maar was ze echt helemaal wakker en de tranen liepen over der wangen. Vandaar dat ik wist dat dit geen dromen was.

Groetjes,

Michèle

Hier heeft de onze er ook last van, zeker na een hele drukke dag vol indrukken. Hij valt dan in slaap zoals altijd maar wordt 's nachts huilend wakker. Gaan we troosten door te zeggen: stop maar met huilen, dat hoeft niet…dan huilt ie binnen een uur weer. Gaan we naar hem toe en zeggen we: je mag wel huilen hoor, dat geeft niets…dan kalmeert ie en valt na wat gepraat heel rustig weer in slaap. Maar we gaan wel altijd even kijken of er echt niets aan de hand is, want hij heeft geregeld met zijn beentje klem gezeten. Nu hebben wij wel het geluk dat we naast hem kunnen liggen in zijn bed en soms wil hij gewoon echt nog iets vertellen over wat er die dag is gebeurd. Liggen we gezellig samen onder zijn dekbed tot hij weer in slaap valt en dan pas ga ik terug naar mijn eigen bed. Hij slaapt dan zonder problemen door tot de volgende ochtend. Zulke nachten hebben we hooguit 2 keer per maand ofzo, dus prima vol te houden op deze manier

Vannacht zal het vast beter gaan

Nog gefeliciteerd trouwens!

Hé, heb ik nou helemaal geen felicitatie-topic voor Morgan gezien? Van harte gefeliciteerd nog met die kleine diva!!!

Klopt trouwens hoor dat ze op die leeftijd na zo’n drukke dag huilerig kunnen zijn. Is heel normaal!

Groetekes, Sje

Dank je Sje ik had hem zelf geopend met de naam wist je dat mijn kleine meid…

Maar ik heb nu dus begrepen dat ook met 2 jaar er nog wel eens prikkels weg gegehuild worden. Wat dat betreft heeft iedereen ook weer de regelmaat van het normale leven nodig geloof ik

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Hier een dochter die het nog heeft hoor inmiddels vijf jaar oud.

elke keer als er iets echt spannends is gebeurd of als het extreem druk is geweest.
Zoals verjaardagen, eerste schooldag sinterklaas kerst ( wordt hier in schoonfamilie gevierd) en dagje efteling.
Dan heeft onze meid een slechte eerste nacht soms met huilen soms met heel lang praten tegen haar knuffel of midden in de nacht wakker worden heel hard mama roepen en dan weer in slaap vallen en heel onrustig slapen heel het bed doorzwerven. We hebben haar zelf een keer helemaal omgekeerd in bed teruggevonden.
Hellaas niets tegen te doen behalve haar goed voorbereiden op wat er gaat gebueren en het duurt hier meestal maar een nachtje.
ik zie het als een teken dat ze het heel leuk heeft gehad

Groetjes

lon106

Weet het natuurlijk niet van kinderen maar ik heb het zelf moeilijk met in slaap komen als ik een enerverende dag heb gehad dus waarom peuters niet?

Van harte gefeliciteerd trouwens nog!
Ze had echt ontzettend mooi weer om jarig te zijn!

Groetjes van Sascha en Senne

Noah heeft het ook gehad Michèle.
Zo drukke dag vol indrukken, mensen, cadeautjes en hier totaal geen vast ritme.
Andere tijden eten, slapen etc.

Ook hij heeft savonds wel gehuild…en kreeg hem niet zo snel stil.
Maar gelukkig sliep hij daarna wel lekker…

Liefs, Melanie

Afgelopen nacht is ook al beter gegaan hoor, ik heb haar 2 kreetjes horen geven maar meer ook niet. Dus het was denk ik inderdaad de dag verwerken.

@ Melanie ja ws zeker een heel mooie dag.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b3.lilypie.com/DA2Up2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” />