Prikjes en koorts

Danique heeft gistermiddag de laatste prikjes gehad die je krijgt voordat je een jaar bent… De vierde inenting van de DKTP, heb het even opgezocht in het boekje van het cb. Nu weet ik dat ze daar wel last van kan krijgen, maar tot nu toe heeft ze dat nooit gehad. Gister was ze al wat hangerig, en moe maar niet willen slapen.

Nu haalde ik haar vanochtend uit bed, en was ze hartstikke warm. Ze wil nu ook alleen maar bij me zitten, en huilt/jengelt veel. Heb haar zostraks getemperatuurd, en ze heeft 38.0. Wat kan ik voor haar doen, paracetamolletje? Heb hier alleen nog maar die van 60 mg in huis, en de dichtstbijzijnde drogisterij is 10 km verderop… Dan maar 2 stuks gebruiken? Of eerst eentje, en kijken wat die doet en dan later nog eentje? Oh help, ik weet het even niet meer. Vind het zo zielig!

Als het goed is zouden ze van de prikken nagenoeg geen last moeten hebben. Ik denk eerder dat het gewoon toeval is en dat het samenvalt met iets van een virus, evt. tandjes en de 11-maandensprong. En voor hetzelfde geld zit de 6e ziekte in de weg. Dat is ook met koorts, lusteloos enzo. Na 3-4 dagen is die koorts ineens weg en dan verschijnen er op hoofd en romp kleine rode puntjes.

Die zetpillen mag je 2 na elkaar geven zodat ze toch 120 mg krijgt. Je mag niet eerst eentje geven en evt. een half uur later ofzo nog een. Dat werkt niet.

Gewoon meteen 2 na elkaar geven.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Oct 2009 10:33:35

Ze heeft haar fles vanochtend wel helemaal leeg gedronken, dus genoeg vocht lijkt mij. Dan maar 2 van die paracetamolletjes dus en dan maar op bed? Ze is nog nooit ziekjes geweest, dus weet even niet zo goed hoe ik het zal doen. Ze lijkt niet echt moe, alleen hangerig. Arm popke…

Je kunt haar evt. in bed leggen.

Maar mocht ze het verder gewoon redden buiten het bed, dan zou je ook eerst kunnen afwachten wat die zetpillen doen (ik vond het zelf altijd prettiger om ze even in de gaten te houden het eerst half uur na toedienen van de zetpillen). Die moeten met een half uur hun werk gaan doen en het kan goed zijn dat ze er zo van opknapt dat het niet eens nodig is dat je haar in bed legt.

Groetekes, Sje

ik weet niet of het wat is maar hoorde van de week dat er wel iets heerst mijn zoon had ook van de week 1 nacht koorts en die dag wat hangerig de volgende dag was alles weer oke maar ik heb toen ook gewoon een zetpilletje gegeven daar voelen ze zich dan meestal wel beter door en gaan ze ook meer eten en drinken maar mijn zoon is de ene keer wel en de andere keer niet ziek geweest bij de prikken bij de laatste weer wel dus dat kan heel verschillend zijn

sterkte en beterschap

groetjes

Onze oudste heeft het ook gehad vorige week. 2 dagen koorts en hoofdpijn en daarna van de een op de andere dag opgeknapt!

Groetekes, Sje

Sje, bedankt voor je snelle reactie… Heb haar zostraks 2 van die zetpilletjes gegeven, en ze zit nu rustig te spelen. Niet meer zo jengelig als eerder en haar hoofdje voelt ook wat minder warm. Ze heeft nog wel waterige oogjes en af en toe wrijft ze wat in haar oogjes. Heb haar nog niet weer getemperatuurd, lijkt me niet zo’n goed idee met al die medicijnen daar.

Nee, ik zou daar nu niet met een thermometer gaan wroeten want dan heb je de kans dat die zetpillen er zo weer uit komen gedruppeld! )

Zolang ze zich nu verder vermaakt en niet koortsig aanvoelt, gewoon lekker doen zoals je normaal met haar doet.

Groetekes, Sje

Precies, we gaan straks een broodje eten en daarna gaat ze lekker op haar bedje zoals we dat normaal ook doen. Hoop dat het wat meevalt. Jij denkt dus niet dat het van de prikjes kan komen? Heb zo’n groeiboekje van het cb, en daar staat dus in dat ze wel last kunnen hebben van de prikjes. Maar niet tot hoe lang na de tijd dat is. Dus weet niet of ze bedoelen of dat dezelfde dag is…? Hoop niet dat het een virus is, en dat ze nu ziek gaat worden…

(Hoe weet jij dit soort dingen eigenlijk allemaal… Heb jij ook een soort van verpleegkundige opleiding of zo? )

Wat zielig voor Danique… Tis wat he met die kleintjes en prikjes, ik vind het zo sneu
Joey heeft deze prikjes vanmorgen ook gehad, omdat ik de afspraak van vlak voor zijn verjaardag vergeten was.
Maar hij is nu al hangerig! En voelt een beetje warm aan, zal dat dan ook toeval zijn, of kan het wel door de prikken komen? Hij ligt overigens al een uur in bed, en is nog steeds aan het kletsen met zo af en toe een zielig gejammer er door…
En even over eventuele pcm voor vanmiddag als het niet gaat en hij verhoging krijgt… Ik heb 60 mg in huis, en die moest ik ook gebruiken van de cb-arts. Maar hij is een jaar geweest nu, en dan hoor je volgens de bijsluiter meer te geven… Wat moet ik dan doen? Ook twee geven? Of 120 mg gaan kopen?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Bij Danique werkten die 2 van 60 goed, maar ik weet niet of het beter is om gewoon 1 van 120 te geven. Als ik 120 in huis had gehad, had ik die gegeven. Maar omdat hier in het dorp ook geen winkel is waar ik paracetamol kan krijgen, heb ik toch maar die van 60 gegeven op Sje haar advies.

Ik hoop dat Joey zich snel beter voelt, net als Danique. Ze heeft zostraks lekker zitten spelen. Alleen haar broodje wilde ze niet, maar dat is de laatste tijd wel vaker zo. Heb haar bijna een hele kiwi kunnen geven en nu ligt ze lekker te slapen. Sterkte met je kleine mannetje!

Voor de werking maakt 2x60 of 1x120 niet uit. Ze krijgt in beide gevallen 120mg werkzame stof binnen en dan maakt het niet uit op welke manier dat is.

Hooguit is 2x60 lastiger omdat niet elk kind zit te wachten op een zetpil, laat staan 2 zetpillen!

Groetekes, Sje

Joey heeft vanmorgen niet geslapen, wel van 11 tot 1 in bed gelegen. Net heb ik hem om 3 uur weer naar bed gebracht, en na even hartverscheurend gehuild te hebben slaapt hij nu. Hij heeft er wel een beetje last van, maar ik heb hem nog geen zetpil gegeven. Want er moet 6 uur tussen zitten, en ik wou liever dat ik hem er vanavond voor het slapen gaan een geef, dan nu al terwijl het eigenlijk nog wel goed ging. Hij heeft wel iets verhoging, 38.0… Hopelijk slaapt hij door tot 5 uur, en kan hij vanavond na het badje ook zonder pcm slapen. Maar als het dan nodig is weet ik dat ik er een kan geven. Bedankt!

Hmm ik weet nu echt even niet wat ik moet doen…
Joey heeft geen echte koorts, ook nauwelijks verhoging, hij zat net op 37,6 direct na het slapen. Ik heb hem na 2 uurtjes wakker gemaakt, maar hij is helemaal niet lekker zie ik aan hem… Hij ziet er niet uit en is ook verkouden. Hij heeft een rood gezichtje, waterige oogjes, is hangerig en huilt steeds een beetje zeurderig. Niet echt huilen, maar net of hij de kracht er niet voor heeft om er echt geluid bij te maken.
Hij heeft wel goed gegeten, maar verder doet hij niks! Hij blijft op zijn billen zitten in de box en beweegt helemaal niet. Dat is dus niks voor hem, want normaal staat hij alleen maar en is hij constand bezig met zijn speelgoed.
Ik heb net zwitsal eucalyptus gekocht voor in zijn badje, en dan straks maar lekker naar bed… Ik vraag me nu alleen af of ik hem een pcm kan geven, als hij niet wil slapen. En dat is dan niet tegen de koorts, want die heeft hij nauwelijks, maar meer tegen dat hij zich niet lekker voelt? Het CB zei dat hij ook spierpijn kon krijgen door die prikjes, misschien heeft hij daar dan last van, icm de verkoudheid. (die na de prikjes erger lijkt te zijn geworden)
Wat zal ik doen? Ik wil hem eerst proberen zonder pcm te laten slapen, maar stel dat het niet lukt, kan het dan kwaad als ik hem er toch een geef terwijl hij geen koorts heeft>?

Pcm is niet alleen tegen koorts hè, ook voor hoofdpijn, spierpijn, etc. Dus als Joey zonder pcm niet wil slapen, dan kan het best zijn dat hij ergens pijn heeft ook al heeft hij geen koorts. Dan kan je hem naar mijn mening best een pcm geven.

Sterkte met je zieke ventje!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dankjewel, ben ik weer gerustgesteld Ik heb hem toch maar uit voorzorg gegeven, want hij was echt ziek geworden Hij bleef maar jammeren en kreeg toch ook wel weer verhoging tot 37.7. Ik heb hem lekker lang in bad gedaan, en na een pyjamapapje lekker in bed gelegd. Hij was volgens mij gewoon blij dat hij in bed lag, hij greep zijn knuffel tegen zich aan, en draaide zich direct op de zij. Normaal zit hij al weer rechtop voor ik de kamer kan verlaten, maar nu ging hij er direct voor liggen. Ik heb hem ook niet meer gehoord, dus ik denk dat hij wel lekker zal slapen vannacht. Hopelijk is hij morgen weer wat opgeknapt, ik vind dit zo zielig…

Hier na de 11 maanden prikken 3 dagen koorst gehad, iedere dag wel een beetje algerbegon met 39,4
Komt niet vaak voor maar kan wel zei de ha

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hopelijk een goeie nacht Anouk!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Danique werd vanochtend gillend van de pret wakker, heb haar net nog getemperatuurd en ze had 36.9. Dus koorts is weg en volgens mij voelt ze zich weer kiplekker! Gelukkig maar…

Hoe is het met de andere zieke kindjes?

Fijn dat het beter gaat met de kleine meid!

Groetekes, Sje