Prik tegen hersenvliesontsteking

Ik was vandaag bij het consultatiebureau en nou houdt me de hele tijd 1 vraag heel erg bezig.
Is het noodzakelijk je kindje in te laten enten tegen hersenvliesontsteking ???
Joyce valt net buiten dat pakket maar die vrouw die die prik gaf zei dat het wel
mogelijk is je kindje alsnog in te laten enten tegen hersenvliesontsteking bij de huisarts. Nu weet ik niet wat we het beste kunnen doen. Ze zei dat we het dan wel zelf moeten betalen maar dat is wel het laatste waar we aan denken als het hierom gaat. Mag ik jullie mening ? Wat hebben jullie gedaan en hoe denken jullie hierover ?

Bedoel je dan die combinatie prik : DKTP en Hib? (die laatste, hib, is tegen hersenvliesontsteking)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

nee zal om die andere gaan dan he… pffff verzin verzin ben ff de naam kwijt… maar goed, ik heb geen idee wat verstandig is, EVa en Kasper hebben m niet gekregen en deze kleine krijgt m wel…

Groetjes, Els

Ik denk dat Kaya hem wel krijgt want die is ietsjes later geboren.
Ze hadden al gezegt dat Joyce er net buiten valt en dat hij vanaf januari wel gegeven wordt ( coctail van vaccinaties die ze de eerste maanden krijgen zit hij bij )

Onze dochter is nu 9,5 maand en wij hebben het wel gedaan inderdaad bij de huisarts. Ik heb gebeld en ze moet er totaal 3 de laatste krijgt ze in oktober daarvan. Heette het niet pneumokokken of zo? Ik vergeet ook altijd al die namen. Wij moeten de vloeistof wat je bij de apotheek wel zelf betalen (EUR 57,-) maar het consult bij de huisarts (EUR 24,-) krijg ik wel vergoed van CZ!
Het is ieders eigen keus en ik vond het ook wel moeilijk.
Het is een hele kleine kans dat ze het krijgt maar als ze het zou krijgen zou ik het mezelf nooit vergeven dat ik haar niet ingeënt heb!

Maar die HIB is toch ook tegen hersenvliesontsteking?
Of heb ik dat al die tijd dan verkeerd begrepen?

HIB is ook tegen hersenvliesontsteking maar er zijn meer bacteriën die hersenvliesontsteking kunnen veroorzaken.

Als je er alles over wilt weten kijk maar eens naar:

www.pneumoprik.nl

Daar kan je er alles over vinden.

O wat goed van jou dat je die site ervan nu doorlinkt want Bieb stelt
zulke moeilijke vragen haha ik kon haar er geen antwoorden op geven

Hoi Getzen, ik denk dat ik ons dochtertje ook in ga laten enten hoor als ik
dit zo lees. Heb je nu eenmalig 57 euro betaalt of drie maal 57 euro ?

En Bieb, valt Kaya er nu net buiten net als Joyce of heeft Kaya hem wel bij het
consultatiebureau ?

Ik zal zo eens in Kaya’s boekje kijken Miranda, ben nu wel nieuwsgierig geworden.

Getzen: bedankt voor de link!

Ik heb nu 2 keer EUR 57,- betaald bij de apotheek voor de vloeistof en moet in oktober de laatste halen voor EUR 57,-.

Is dus best wel prijzig maar heb er absoluut geen spijt van of zo!
Het is goed besteed geld vind ik.

Ja zo denk ik er ook over hoor wij gaan hem ook halen.
En Bianca, weet je al of Kaya hem gekregen heeft ja of nee ?