Prematuurtjes

Hallo,
Wij( Chiara & Melissa) zijn 2 leerlingen van het Vrij Technisch Instituut in Hasselt. We zitten in ons vijfde jaar Sociale en Technische Wetenschappen. Om naar het 6de jaar te mogen gaan , moeten wij een project voorstellen . Ons project is ’ Prematuurtjes’.
Kan iemand ons misschien een beetje meer informatie geven of misschien een eigen verhaal vertellen?
Alvast bedankt.

Groeten. xx

Hoi meiden,

Elke 2 1/2 was als baby erg klein en woog 2240 gram.
Ze was niet te vroeg geboren. (paar dagen eerder met keizersnee omdat
ze in een stuit lag)
Ze kon haar temp. niet op pijl houden en daarom moest ze in de couveuse.
Op een gegeven moment mocht ze in haar bedje maar moest vrij snel
weer terug in de couveuse want de temp. ging omlaag. Moest 13 dagen
in het ziekenhuis blijven.
Anne 19 wk oud heeft ook even in de couveuse gelegen omdat ze ook
erg klein was 2880 gram. Is via de natuurlijke weg geboren en 12 dagen
overtijd.
Is dit goed zo?
Ze zijn dus niet te vroeg geboren en verder geen mankementen.
Succes met jullie opleiding!

Groetjes Heleen.

Hallo Chiara en Melissa,

Hier geen ervaring met prematuurtjes. Maar als je even belt naar een ziekenhuis of even langs gaat en een afspraak maakt, mag je waarschijnlijk wel een dagje meelopen in het ziekenhuis. Gewoon daarna even een kopietje van je werk binnen geven. Kan je direkt de ouders die het willen vragen stellen over hun kleintjes en kan je ook de kant van de verpleging belichten. Heb je ze inneens allebei. Voor eindwerken moet dit normaal wel kunnen. Hasselt virga jesse of anders Leuven Heilig Hart.
Succes ermee!
ps: Als je zelf even langs gaat om het uit te leggen op de dienst neo natologie zelf, is het moeilijker om te weigeren dan via de telefoon…

Groetjes,

Tamara

hallo
mijn dochter is geboren na een zwangerschap 28 week zei is dus een premiteur alsje iets te vragen hebt dan hoor ik het wel
groet alberdina

Hallo Meiden,
Hier nog een moeder met een prematuurtje. Demi is 5 weken te vroeg geboren. Ze woog 2530 gr, dus niet echt superklein. Demi heeft maar 1 nacht in de couveuse gelegen. Ze zou eigenlijk met een keizersnede te wereld komen, ivm een stuitligging, maar mijn water brak en binnen 5,5 uur moest ik wel op een natuurlijke manier bevallen, ging allemaal heel snel. Kan je wel vertellen dat een stuitligging best heftig is.
Ze heeft wel onder de blauwe lamp gelegen ivm bilirubinepijl. Dit heeft 17 uur geduurd en toen mocht ze weer eruit. Ze heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en de dag voor kerst waren we thuis. Als je nog vragen hebt dan beantwoord ik ze graag.
Gr Natasja