Prednison

hallo allemaal

het is begonnen toen we zes weken geleden naar de dokter gingen
hij had een luchtwegen infectie maar weer een antibiotica mee

ging weer goed een week nadat ie het had gebruikt werd ie opgenomen in het ziekenhuis door een hardnekkig virus in de luchtwegen en kreeg toen verneveling van medicijnen en kregen een astma pomp mee voor thuis

nu zijn we weer drie weken verder en mijn zoontje heeft het weeeeer extreem benauwd
dus nu hebben we weer extra pufje er bij plus prednison
hij heeft nu een x die extra puf gekregen en het gaat wel beter met hem

nu weet ik niet of ik hem die prednison moet geven ik ben er niet geliefd op die medicijn en vooral niet bij kleine kinderen

en ik moet morgen weer naar de huisarts want als ie vanacht nog niet goed slaapt door de benauwd heid dan wordt ie morgen weer opgenomen

vind het heel erg allemaal en wil jullie vragen wat jullie vinden

moet ik hem nog de prednison nog geven of niet
hij is niet heel er benauwd meer

liefs karin en dylano

karin solle

Hoi karin,

je moet doen wat de arts je heeft aangeraden te doen, wij zijn natuurlijk geen artsen…

heel heel veel sterkte hoop dat ie heel snel opknapt

gr Tries

Ik heb het bij justin ook 3 keer gehad en het werkt echt
Geef het hem maar hij knapt er van op en het werkt gewoon heel goed
Justin was 3 maanden toen hij het voor het eerst kreeg

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ja doe maar, anders kunnen ze nooit de juiste diagnose stellen. Vaak geven ze eerst 't 1 om te zien of 't werkt, zoniet, dan worden bepaalde oorzaken al uitgesloten. Dan krijg je er dus een 2e bij om te zien of dát werkt.

Jens zit ook aan de puf (ventolin en flixotide), eerst zat hij alleen aan de ventolin om de benauwdheid weg te nemen, maar na 2 weken ook aan de flixotide om de ontsteking van de bronchiën weg te nemen. Die laatste bouwen we nu af, de ventolin blijft op verzoek, zeg maar.
Kennelijk heeft de kleine man hier astma, maar dat had z’n vader ook (als jochie). Is enigzins gerelateerd aan de lactose intolerantie die ze hebben, maar da’s een ander verhaal .

hallo allemaal
het gaat heel erg goed nu met dylano is niet meer benauwd en zal wel goed slapen

maar we worden zo ie zo door gestuurd naar de astmaspecilist

heb hem toch niet de prednison gegeven had nog even met de dokter gebeld

hij heeft ook ventolin en flixotide

nu las ik dat je niet in een x kan stoppen daar mee
maar die andere heeft ie niet altijd nodig
kan je dan gewoon doorgaan dan hoe zit dat ik zal het zo ie zo morgen ook nog even vragen

in het ziekenhuis zouden ze hem dat ook geven maar als de medicijnen aanslaan hoefde dat niet meer

maar dylano is al twee jaar aan het kwakkelen met zijn luchtwegen en zijn oom heeeft het ook

en we waren weer gestopt met de pufjes maar duurt drie weken en dan heeft ie weer zo benauwd niet leuk meer gewoon
we moeten maar ff afwachten hoe de nacht gaat hij slaapt nog maar net een uurtje

alvast bedankt voor jullie reactie

karin solle

hey hallo
mijn zoontje van 5 en halfe maand heeft ook al 4 keer in het ziekenhuis gelegen met erge infecties aan luchtwegen
en hij heeft vorige week ook prednison gehad ik merkte wel dat het hielp maar ze geven het echt niet te lang hoor mijn zoontje heeft 1 keer perdag gehad 2 dagen en je zag echt al vernadering als ik jou was zou ik het gewoon geven!!
k hoop dat het snel goed komt met je kleine manneke suc6 ik weet weat het is en wat het met je kan doen
dylan heeft toen ook verneveling enzo gehad
enpompje heeft ie ook!!
liefs trotse moeder van bareld en dylan

Gewijzigd door - Trotse Mama19 op 21 Nov 2008 08:42:55

Nou ja, wat ik dus heb begrepen is dat je de Ventolin op verzoek mag geven, maar max. 4x per dag.
De Flixotide zijn we inmiddels ook al aan 't afbouwen. Over een week gaan we weer naar de huisarts om te horen hoe 't verder zal gaan.
Voorlopig zal ik Jens ook nog wel 1x daags ventolin geven, maar misschien ben ik wel bang ergens voor… (hormonen, hahaha, zwanger…).

Dus misschien weer af en toe Ventolin geven…? Of vraag 't ff na bij de huisarts of kinderarts (net wie 't voorgeschreven heeft).

Hoi hoi,

ons zoontje heeft ook benauwdheidsklachten en daarvoor 2 keer in het ziekenhuis gelegen.
hij krijgt standaart medicijnen flixotide en ventolin voor als hij het benauwd heeft.
bij de eerste symptomen van benauwdheid zoals hoesten mogen wij van de kinderarts gelijk beginnen met ventolin, wij moeten dan 4 pufjes geven per uur.
als dat helpt mogen we het weer afbouwen.
helpt het niet mogen we in het uiterste geval 4 pufjes in het kwartier geven, maar dit mag maar een uur.
als het dan niet helpt moeten we gelijk naar het ziekenhuis.
ik zou als ik jou was met het ziekenhuis bellen wat je het beste kunt doen.
elk kind is anders en zelfs de artsen zeggen wel eens anderen dingen zo weet ik uit ervaring.
het blijven medicijnen en wij zijn hier geen artsen.
veel succes ermee

groetjes ellen

Hoi allemal!

Onze dochter gebruikt indien nodig ventolin vanaf dat 8mnd.
Toen ze een jaar werd moest ze 2xdaags blijvend flixotide gebruiken. Dit werd zo besloten omdat ze vaak ventonlin gebruiken moest bij benauwdheid. Naar 4 maand de flixotide afgebouwd naar 1 daags. Helaas 2maanden later werd werd ze steeds op nieuw benauwd en moest ze weer naar 2xdaags.
In oktober is ze 2 geworden, vanaf die tijd tot nu is ze 3 maal 3a4 dagen opgenomen geweest wegens acute benauwdheid en heeft ze 3 maal een prenisonstootkuur (6dgn, 2xdaags 2ml(20mg)). I.p.v. flixotide gebruiken we nu ovar 2x daags.
Ze is nooit getest op rs virus, want arts vind niet dat ze aan de rs virus criteria voldoet.
Wat ik gek vind, want volgens de folder rs virus voldoent ze er wel aan.
Haar zuurstofgehalte op de dag ise 95-96%, maar als mijn meisje gaat slapen, zakt haar zuurstofgehalte naar 88% continu.
Volgens protocol moet ze dan zuurstof toegediend krijgen, maar de verpleging vind dit jammer omdat ze dan een nachtje langer moet blijven (volgens protocol dan). Vervolgens moet ze dan praktisch rechtop zitten zodat haar zuurstof gehaalt gaat stijgen, maar helaas zit ze dan op de 91-92. Maar zo mag ze wel naar huis.
M’n meisje blijft toch echter flink hoesten en ziet zo wit als een spook. Slaapt erg onrustig, wordt helemaal doorweekt in zweet wakker terwijl ze geen koorts heeft ( verwarming s’nachts op 18) Slaapt onder een dunne dekbed!
Ik vind dit erg frusterend, want thuis kan ik haar natuurlijk niet rechtop in bed leggen en kan haar zuurstofgehalte niet peilen.
Ik weet echt niet wat ik met dit allemaal aan moet, het voelt niet goed.
Ben zo ontzettend bang dat ze strakjes weer opgenomen moet worden en weer aan de prednison.
Heb gevraagt naar verdere onderzoeken, zoals bv een uitgebreide allergie onderzoek of longfoto etc.
Maar er wordt heel mild gedaan hierover. Net of prednison zo goed is!

Kan iemand dit met mij delen?

Hoi,

Aarsman:
Ik zou via de huisartd een second opinion aanvragen. Het boekje meenemen al je ervaringen meenemen dat voorleggen.
Ik zou je intuitie niet zomaar voorbij gaan. Prednison en geloof me ik weet wat het is. Is een wondermiddel maar zeker niet iets wat je zomaar kan blijven geven zonder goede begeleiding en uitzoeken wat het probleem is. Ze zoeken waarschijnelijk niet in het rs virus daar ze al twee jaar is. Het is dan minder voorkomend en vaak minder ernstig dan voor kinderen jonger dan een jaar.
Als ik jou was blijven zeuren en desnoods prednison weigeren totdat je een heel goed gesprek hebt gehad met een kinderarts en niet met een of andere assistent. Ga op je strepen staan en betrek je ha hierin dat wil nogal eens helpen.

veel succes groetjes,

lon106

Ga idd maar een second opinion aanvragen, want vertrouwen heb ik niet meer in de behandelende arts van mijn dochter, helaas!
Mijn intuitie zegt ook dat je idd niet steeds opnieuw prednison kan blijven geven, zekers niet in zo’n kort tijd periode.
Weet tenslotte niet eens waarom m’n meisje steeds zo ziek wordt.
Weet wel idd dat haar longetjes haar zwakte punt is.

Bedankt voor je reactie!