Preconceptioneel spreekuur

Vanmorgen zijn wij op het preconceptioneel spreekuur geweest en op zich was het positief. Nee we hebben nog geen groen licht maar dat wisten we wel dat we dat niet meteen zouden krijgen. We weten welke risico’s we nemen en we hebben nu 14 oktober een afspraak bij de internist. Ook willen ze de gegevens van de reumatoloog. Het kan nu 2 kanten op. Of eigenlijk 3, de anti stoffen van de reumatoloog zijn fout en dan stopt het hele verhaal meteen, 2 de internist vind mijn suikerwaardes niet goed genoeg en we gaan ze naar beneden brengen en moetn daarop wachten of alles is goed en we mogen er voor gaan. Het tweede scenario gaan we eigenlijk niet vanuit omdat ik heel goed ingesteld sta en gezien er geen officiele diagnose reuma luidt hebben wij zelf het idee dat we er van de winter wel weer tegen aan mogen. We hebben wel voor onszelf afgesproken we krijgen 1 kans dan en daar gaan we voor. En ook niet langer dan een jaar gezien de leeftijd van Mervin. We weten dat een kind zich niet laat plannen zeg maar, maar onze gedachte is als het ons gegeven is komt het. Maar we willen ook geen jaren meer bezig zijn.

We gaan nu dus rustig op weg naar 14-10. Overigens is dit nog geen start van het er voor gaan, maar allemaal nog preconceptioneel. Het kan dus nog steeds zijn dat ze op iets stuiten waardoor wij zeggen we doen het niet. Het is allemaal eerst kijken kan en mag het.

Groetjes,

Michèle

opzich… klinkt opzich niet helemaal uitzichtloos toch? Ik hoop dat het bij de internist ook allemaal goed verloopt en dat je goed nieuws krijgt dat je er zeker voor kan gaan. ik snap dat je zoiets hebt van als het zolang duurt dat het gezien de leeftijd dan niet meer kan. Maar als je stopt met de pil KAN het uberhoudt altijd een jaar duren voordat je zwanger wordt… het kan idd meteen raak zijn maar het kan door de anticonceptie die je hebt gebruikt ook langer duren…of heb je niet aan de pil gezeten maar wat anders??
Meis ik duim voor jullie!

@ Inge ik slik de pil, en ik weet dat het een jaar kan duren, maar daarom hebben wij heel overwogen deze keuze te maken als het met dat jaar niet lukt dan is het goed en klaar. Overigens was ik met morgan zo zwanger (2 maanden) en metformine bevorderd de eisprong. Dus de gyno zei al dat ik heel snel zwanger kan zijn als alles goed is.

Groetjes,

Michèle

Oh dat klinkt allemaal positief, Hopelijk blijft dat zo. Ik ga er voor duimen.

Liefs Michelle

ik hoop voor je dat je groen licht gaat krijgen!

Gr, Danielle

Nog steeds wel spannend dus. Ik hoop echt voor jullie dat jullie in oktober goed nieuws krijgen!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik duim mee!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

haha ja maar mn punt was; het zou zomaar een jaar kunnen duren en lullig als je dan met 1 jaar en 1 a 2 mnd zwanger werd
maarre wat jij zei heb ik nog nooit van gehoord. wat is dat voor spul???
Nou dan maar hopen dat alles goed is meid en jullie wens uit mag komen… ik duim!

ik hoop voor jullie dat het ook wel gaat lukken, zou hartstikke mooi zij ntoch?
maar uh… is Mervin dan al zo oud?

@ Inge Metformine is een medicatie die er voor zorgt dat de insuline die je lichaam nog aanmaakt ook opgenomen wordt door het lichaam. Diabetes type 2 houd in dat het lichaam nog wel (wat) aan insuline aanmaakt maar de receptoren werken niet meer, en uiteindelijk werkt metfomine ook niet meer en moet je aan de insuline. Bij diabetes type 1 heeft het lichaam de alvleesklier vernietigd en maak je uberhaubt geen insuline meer aan.

@ mamma van 2 kids Mervin is al 38, februari wordt ie 39.

Groetjes,

Michèle

Nog geen zekerheid dus, maar gelukkig wel positief.

Ik hoop met jullie mee dat het jullie nog gegeven is een 2e kindje te krijgen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik vind het ook al met al best positief!

Met goede moed op naar 14 oktober…

Groetjes van Sascha en Senne

Lilypie Third Birthday tickers

@ Sascha inderdaad, we zijn ook nog steeds positief inderdaad.

Groetjes,

Michèle

ooh okee ik snap m. thnx voor de uitleg… wel ingewikkeld allemaal zeg…

Ik hoop het voor jullie, gun het jullie zo!

Groetjes van Sascha en Senne

Lilypie Third Birthday tickers

Spannend hoor. Fijn dat het allemaal positief was, hopelijk zijn de komende gesprekken/onderzoeken dat ook.
Ik duim ook mee.

Groetjes Ramona

[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/WMdZJqM.jpg" width=“91” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/WMdZp2.png" width

@ Inge kun je nagaan hoe het voor mij was in het begin dan moet je ook leren wat je wel en niet mag eten en zo

Groetjes,

Michèle