Pre-logopedie

Hoi hoi
Heeft iemand ervaring met een pre-logopedie?(iemand die kijkt naar mondmoteriek) Nina moet er binnenkort heen omdat ze bijna 1 jaar is en nog steeds niks van stukjes(potje 8 maanden moet hebben)En als ze een paar stukjes eet zoals bijvoorbeeld erwten of kleine blokjes worteltjes komen die de volgende dag in zijn geheel bij ontlasting eruit. Van nat brood eet ze twee hapjes en daarna spuugt ze dat ook uit. Ook geprakte banaan of ei hoeft ze ook niet. Ik blijf het aanbieden. Ik zit steeds kauwend voor haar maar ze slikt alles in zijn geheel door of ze spuugt de stukjes uit. Ik ben nog steeds bezig met potjes van 6 maanden. Ik heb liever dat ze zo’n potje opeet dan twee hapjes van potje 8 maanden. Nina heeft onder voor maar twee tandjes. Eten jullie kindjes wel stukjes? OOk de kinderen die geen tanden hebben?

Groetjes chantal

chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 18 Mar 2008 19:36:34

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 18 Mar 2008 19:42:45

ach ik schud je de hand, al word ik met lex niet doorgestuurd naar pre logopedie… ik geef lex nu 11 maanden ook nog 6 maanden potjes

maar ook wel lange vingers , niet geprakte banaan, stuk brood. soepstengels dat vind ie allemaal prima en eet dit ook wel op ,maar wel uit het handje, ik moet niet de banaan prakken en in een bakje stoppen en voeren, dan blieft ie het niet…

beetje vreemd dat jij dan met je kind naar de pre logopedie moet en ik niet

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik wist niet eens dat dat bestond maar opzich klinkt het wel logisch dat ze Nina misschien kunnen helpen met het kauwen van haar eten.

Ben benieuwd hoe het gaat,

Groet
Bianca

Hoi hoi
Ja, ik had er ook nog nooit van gehoord. Die vrouw van het consultatiebureau zei dat er al veel ouders/kinderen bij gebaat waren. Ik heb zo iets van baat het niet dan schaad het niet.Ik heb net op zo’n website gekeken van de pre-logepedie. Daar staat alleen wat over een andere platte lepel op. Nu moet ik eerst twee weken 8 maanden potjes verder prakken en als het dan nog niet gelukt is moet ik erheen. Gister 8 maanden potjes nog kleiner geprakt maar ze hoef het nog niet. Vandaag maar weer proberen. Het gekke is dat ze liga wel eet.
groetjes Chantal

chantal

Hoi hoi
Het is vandaag gelukt!!Zo van de een op andere dag!Eindelijk eet ze nu de 8 maandenpotjes zonder het verder te hoeven prakken! Dat at ze eerst ook niet. Gelukkig. Dan hoef ik teminste niet met haar naar dat prelogopediegebeuren. Ze kauwt zelfs! Ik heb vaak overdreven kauwend voor haar gezeten. Ze filterd niet meer alle stukjes eruit en slikt het niet meer in zijn geheel door. Ze had maar 1 doperwtje uit gespuugd. Eindelijk na zo lang wachten. Ben benieuwd hoe lang ik nu met de potjes van 12 maanden moet wachten. Maar op dit moment maak ik me daar nog niet zo druk om. Ben nu allang blij dat ze eindelijk de 8 maandenpotjes eet. Ze snapt eindelijk dat ze kauwen moet. Misschien komt het wel doordat ik het met een ondiepe lepel geef en ik haar het eten tussen de kaken en niet op de tong heb gelegd. Misschien ook een idee voor jou kim?
Groetjes chantyal

chantal

ik probeer me suf… die structuur van die potjes die wil ie niet…

dus hier eet meneer liever met de pot mee, ik geef hem rond 4 uur een potje, na 1 hap gaan die kaken op slot als het geen 6 maanden potje is,als wij dan eten en meestal zit er wel groente zonder zout bij, en een flink stuk feta kaas(turkse , niet in pekelwater)
ach zo is viccie ook groot geworden haha
maar ik blijf dus aanbieden… heb zelfs die luxe stroganoff van olvarit gekocht… ook geen succes

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

hoi kim
Let maar op het komt vanzelf. Ach als hij goed groeit. Dat luxe eten eet nina ook niet. Inderdaad blijven aanbieden. Mij is het ook gelukt dan gaat het jou vast ook binnenkort lukken en hopelijk doet hij dan de mond ver open. succes ermee en volhouden. groetjes chantal

chantal