Praten, Tong, dokter gweest

Michelle, ons zoontje werd vanaf 5 maanden 's nachts een erg slechte slaper. Wij hadden zoiets van: er is iets aan de hand, maar we konden de vinger er niet op leggen. Op oudjaarsavond hebben we zelfs bij de huisartsenpost gezeten omdat meneertje zijn hele linkeroortje kapot had gekrabt (de schelp van zijn oortje). Huisartsenpost heeft ons weer naar huis gestuurd met het verhaal dat hij last had van loszittend oorsmeer (waar wij niets van zagen). Na een paar weken uit pure wanhoop het consultatiebureau gebeld. Die gaven als advies: laat maar huilen en bel over een paar weken maar terug. Wij hebben hem hooguit twee nachten laten huilen, want we wisten dat het niet uitproberen was oid. Dus cb gebeld met de vraag of de arts er naar wilde kijken. Kon gebeuren. Arts constateerde een beetje een rood oortje maar niets noemenswaardig. Dus de tip om te gaan neussprayen meegekregen. Gedaan maar geen resultaat. Na een standaard bezoek aan het cb (ik denk bij 9 mnd ofzo?) en de mededeling van de arts dat ze een briefje zou schrijven voor de huisarts als het met 12 maanden nog steeds rood zou zijn, hebben we zelf onze huisarts gebeld (waar we weinig vertrouwen in hadden door voorgevallen dingen). Huisarts kon eerst weinig tot niets zien in het oortje maar haalde er een supersonisch apparaatje bij dat de resonantie van zijn trommelvliesje kon meten. Hiervan schrok ze, want zijn trommelvlies gaf niet of nauwelijks trillingen wat betekende dat er veel vocht achter zat wat niet te zien was. Het was gewoon een verborgen ontsteking! Ze schreef een ab-kuurtje voor (hielp perfect!) en gaf ons een verwijsbrief voor de kno (wilden we ook zelf). KNO arts vroeg hoe lang de problemen al speelde en zei gelijk: buisjes! Wij hadden zelf ook al afgesproken: moet hij buisjes, dan krijgt hij die! want dit kan zo niet langer.

Dus zo rond 11 1/2 maand kreeg hij buisjes en geloof het of niet…tijdens de ingreep bleek hij weer een oorontsteking te hebben waar wij niets van wisten! Geen koorts, alleen dat eeuwige gejengel 's nachts.

En na die buisjes waren de gebroken nachten zo goed als voorbij en diezelfe dag van de ingreep liep hij opeens hele einden los KNO had al gezegd dat zijn evenwicht hersteld zou worden waardoor hij opeens dingen zou kunnen die hij daarvoor maar nauwelijks onder controle kreeg.

Julian heeft nooit doorgebroken ontstekingen gehad, het was puur moeder- en vadergevoel dat zei dat er iets niet klopte. Hadden we niet zelf aan de bel getrokken, dan weet ik niet hoe dit was geeindigd.

Snap je het hele verhaal nog? Juul was wel jonger dan Dylano nu is en wij hebben zelf eigenlijk nooit zo gemerkt dat hij niet zo goed kon horen tot de buisjes er waren. (Ook verklaarde het bij ons het overstrekken als hij werd neergelegd.) Toen viel bij ons opeens het kwartje waarom hij altijd zo schrok van harde geluiden (ging hij huilen, gillen, krijsen) zoals bijv. een tractor, een blaffende hond e.d. Hij hoorde het geluid niet aankomen en kon niet focussen op waar het vandaan kwam. Heel beangstigend dus voor hem. Wij denken dat hij al langer last van zijn horen heeft gehad en daardoor ook zo veel heeft gehuild als jonge baby. Hij wilde niet plat liggen, heeft amper gelegen in de wandelwagenbak. Maxitaxi met maxicosi ging hier prima, had hij geen druk op zijn oortjes. Ook veel gedragen in buikdrager tot hij met 4 1/2 maand over kon in een buggy en met vijf maanden mocht hij van de fysio (ivm overstrekken) zo nu en dan in de kinderstoel zitten met het eten.

Maar goed, een heel verhaal en eigenlijk moet ik onze vakantiespullen in gaan pakken. Dus ik ga snel verder!

Succes

Arm mannetjes Goed dat je er zelf zo allert op was. Dylano zit wel vaak aan zijn oor maar geloof toch niet dat dat er iets mee te maken heeft. Al wil ik denk ik van de week even naar de ha om dat in ieder geval uit te sluiten want wat je zegt je weet maar nooit. Zijn oorschelp is ook vaak rood.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Kijk eens op www.prelogopedie.nl
Een kindje op mn werk krijgt dit, en dat helpt erg goed. Op deze site staat van alles uitgelegd over de mondmotoriek. Misschien heb je er iets aan en stelt het je gewoon een beetje gerust.

XxX Mamsje Didi

Hmz dan loopt hij wel heel erg achter Stelt me niet echt gerust die site.

Liefs Michelle

aaaaah, dat was niet mn bedoeling
Sorry…

XxX Mamsje Didi

Geeft niet

Liefs Michelle

We zijn vanochtend naar de dokter geweest om toch even te laten checken of zijn oren goed waren. Op het eerste oog in ieder geval niets aan te zien en ook zijn keel zag er goed uit. Dat idee had ik al wel maar toch fijn om het even zeker te weten.

Gaat hij niet meer praten dan moeten we eind november terugkomen dan gaat ze hem doorsturen naar een kno arts om het dan uitgebreider te onderzoeken.
Dus we wachten nog maar even af

Liefs Michelle

ooh fijn dat het op het eerste gezicht oke is michelle,
maar wel brak dat je maar weer moet afwachten tot november… en nu maar hopen dat hij voor die tijd meer praat want lijkt me niks dat de kleine man in de molen zou moeten.
ik hoop heel hard met je mee dat hij snel wat meer woordjes gaat zeggen!

Goed dat je even naar zijn oren hebt laten kijken, want dat kan inderdaad een reden zijn waardoor Dylano wat minder goed praat. Dat hij het gewoon niet goed zou horen! Dat is het dus (waarschijnlijk) niet, dus ik denk dat het wel los zal lopen en dat hij andere prioriteiten heeft. Het ene kind vindt praten nu eenmaal belangrijker dan het ander. Toch? Komt goed hoor en anders is het zo november, dat is wel een tijd die te overzien is?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Fijn dat het op het eerste oog goed lijkt. En nu maar duimen weer dat Dylano snel gaat kletsen. Da’s allicht fijner dan in november terug te moeten naar de arts. Zet 'm op Dylano!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ik moet zeggen dat er de laatste dagen wel weer meer klanken komen en vanavond zat hij met papa bumba te kijken en rené zegt nijlpaard en hij zegt het ook . We zaten elkaar echt aan te kijken van horen we dit goed? Ja dus en kwam er foutloos uit. Kan hij niet gewoon met bal en drinken beginnen. Hij heeft het 2 keer gezegd en nadien niet meer Dus krijg toch wel het idee dat hij ons in de maling neemt. Maar we wachten af.

Wat wel mooi is als ik vraag wat deed de dokter. Prikt hij in allebei zijn oren en stop een vinger in zijn mond

Liefs Michelle

Hoi hoi,

kan heel goed dat hij jullie in de maling neemt. Mijn neefje deed dit namelijk ook! Hij “wachtte” tot hij 3 jaar was en zei toen alles ineens foutloos (!)… misschien wat onzeker in het begin?

Grtz Von

Wat fijn dat de huisarts in ieder geval niks aan zijn oren kon vinden. Hoop dat het niet meer nodig is in november terug te komen, omdat hij dan al lekker de oren van jullie hoofd kletst.

Groetjes,
Sandra

hahaha dat is knap!! vinger in zn mond in zn oren prikken hihi! wat hilarisch ook dat Dylano toen ineens wel wat ging zeggen… het gekke is dat je dat vaker ziet. dan ga je naar de dokter en dan is het of ineens over of het gaat ineens beter.
is natuurlijk niet altijd zo maar ik heb het al een paar keer opgemerkt.
alsof ze denken: hooo maar DAT wil ik niet nog eens!
ik zal maar is gauw gaan praten/beter worden/net doen alsof ik niet ziek ben

Vandaag nits mer gehoord behlave amei, amei,amei En natuurlijk papa en mama.

Onzeker is hij wel wat dat betrefd Yavhan Want hij zegt heel soms malon = Madelon en dan zeg ik goed zo en dan zegt hij papa met en uithaal hahahahahaha. Hij noemt madelon afwisselend mama en papa. Vaker papa En als je vraagt op een fotot ofzo als ze werken is dan gaat hij zwaaien. Ze is weg us hoef ik ook geen naam te noemen denkt hij volgens mij

Liefs Michelle

amei? haha lijkt wel belgisch maar dat is meer: amai
hoe is het nu?

Nog hetzelfde

Hij begon met nein nein op zijn duits nu indd op zijn belgisch. Engels mag nog maar met andere talen moet hij niet aan gan komen want dan kan ik hem helemaal niet verstaan

Liefs Michelle

Hij kijkt te veel Bumba Die fabriceert ook van die rare klanken als amei en nein. Straks zegt ie ook nog nei nonnie nonnie, soenen! (schoenen)

Wel fijn dat de arts niets aan zijn oren heeft kunnen vinden. Is dat ook weer zo goed goed als uitgesloten

Ennuh, vanaf nu geen Bumba meer maar gezellig kleine rode traktor of brandweerman Sam.

hahahha echt komisch michelle!
Rico noemt eenden “duck”(engels dus haha) of kwak kak! en hij zegt bij dat chinese meisje kailan weet je wel? zegt hij ook iets wat hun zeggen in het chinees ik kan het ook niet typen want weet niet hoe je het schrijft
sjeh sjeh OFZOIETS!

@Freubeltje wat bedoel je met nonnie nonnie? ja ik ken het wel dat zeggen ze in bumba maar betekend dat schoenen? in welke taal in vredesnaam!

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Aug 2010 18:55:53

@Inge
Dat is het probleem…welke taal spreekt Bumba eigenlijk???
Nonnie nonnie betekent iets van nee nee of nog niet
soenen betekent simpel schoenen bij Bumba
Let maar eens op wat een rare dingen dat clowntje zegt, daar zou je toch zelf ook bijna weer van gaan brabbelen ipv duidelijk nl spreken? Just like the teletubbies. Ik moet eerlijk bekennen dat wij die twee programma’s hier niet meer kijken ook al vindt Julian ze nog zo leuk. Erg hè. Maar gelukkig kijkt hij liever Pieter Post en Kleine Rode Tractor.

Hier zegt Juul mouse tegen alle muizen, maar komt door mickey mouse