Mijn zoon Sam net 2 jaar kreeg bij het CB te horen dat hij al zinnen van 2 woordjes moest maken! Dat doet hij dus niet. Hij kent woordjes genoeg en is ook geinteresseerd in het leren van de woordjes. Het CB geeft aan dat als hij rond 2,5 jaar nog geen zinnen zegt van 2 woorden, we een nieuwe afspraak moeten maken bij het CB. Kan is groot dat hij dan naar een logopedist doorverwezen gaat worden.
Nou heb ik best het idee dat wij als ouders, als hij al wijst, meteen gaan vliegen dus voor zijn idee zal hij best wel iets hebben van “ik hoef nog helemaal niet te praten”
Bij de KNO-arts lopen we al, neusamandel geknipt, terug geweest omdat er nog genoeg klachten zijn. Waaronder lopende oortjes! Maar omdat we tegen de zomer aanliepen had de KNO zoiets van we doen nu even niets. Ik was het daar niet helemaal mee eens! Maar omdat zón arts het zegt, slikje het in eerste instantie voor zoete koek.
Nu begin ik wel te denken, wat nu! Het is zo dat hij 2,5 jaar is en wat dan.
Uit forums haal ik terug dat als de KNo-arts niets kan vinden, kinderen door gestuurd worden naar een audilogisch centrum.
Wat zijn jullie ervaringen en ideeen hierover?
Ik hoor ze graag zodat ik me kan voorbereiden op…
Groetjes van de mama van Sam