Praten op 22 maanden

Mijn zoon is 22 maanden en hij zegt enkele woordjes maar andere kennissen stoefen over hun kinderen dat zij al goed spreken. (meerder woorden) Moeten wij ons zorgen maken omdat hij maar enkele woordjes zegt en voor de rest zegt hij van alles maar we verstaan hem nog niet goed.

Hoi,

sluit ik me bij aan, inderdaad geen zorgen over maken hoor! Hier kon je met Izzy al een goeie conversatie hebben toen ze net 18 maanden was en met Ethan echt niet dus. Die had een paar ‘standaard’ woordjes en begon pas tussen zijn 2e en 3e verjaardag goed op gang te komen. Hij slist ook dus dan was het af en toe best moeilijk om daar een touw aan vast te knopen. MAAR…hij is nu in augustus 3 geworden en intussen kletst hij je de oren van je kop af hoor. En spreekt alles nu ook netjes uit met perfecte zinnen etc.

Dus, geen zorgen , ieder kind is anders en doet alles lekker in zijn eigen tijd!

Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker" border=0>

Hoi,

Ik zou het wel in de gaten houden elk kind is anders,de 1 is sneller dan de ander mijn zoontje sprak met die leeftijd ook een paar woordjes en dat was niet goed.

gr angelique

Ach nee joh dat komt vanzelf wel de een is nu eenmaal wat sneller dan de ander.
wij hebben hier een jongetje in de buurt wonen die wil helemaal niet praten (dit is nu 3 jaar)
En zijn ouders?! mmmm die maken zich er totaal niet druk over, kijk met die leeftijd word het echt een ander verhaal.
geniet lekker van je zoon.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ik sluit me aan bij de rest.
Het komt vanzelf.

Cas is ook 22 maanden begint nu een beetje te kletsen, zo leuk gehoor.
Lisa praatte met 2 jaar al hele vol zinnen.
Ik maak me geen zorgen hoor over Cas, hij komt er wel.

Dus heb geduld het komt vanzelf.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Ik sluit me ook aan bij de rest!!!
Als ie 4 is kan ie echt wel goed praten hoor!!!

Absoluut geen zorgen maken hoor, Sanne is nu bijna 2 jaar en praat ook nog niet de oren van me kop. Mijn buurmeisje daarin tegen wel en die wordt in februari pas 2 jaar. Ieder kind heeft zijn eigen tempo en je moet je niet al te veel zorgen gaan maken, ik versta Sanne ook niet altijd hahaha. Komt vanzelf, ga je ze pushen duurt het alleen maar langer, ze doen het op hun eigen tempo, het is al heel wat hoor die grote mensen wereld…