Praten bij andere

Je zult merken dat als ze eenmaal gaan praten hun mond niet meer kunnen houden…(dan denk je wel eens bij jezelf: hou je mond nu eens een poosje…) Ik denk dat Morgan op het punt van doorbreken zit haha. En inderdaad, opa’s en oma’s verstaan dingen die wij nog niet verstaan (of kunnen ontcijferen haha).

Eerst een paar woordjes, daar komen weer een paar woordjes boven op en dan opeens komt het met watervallen! Dan moet je zelf uit gaan kijken wat je zegt haha. Hier in huis geen rare woorden meer want alles wordt gepapegaaid.

Succes met de kwebbeltante…

@Rainbow
Elk kind op zijn of haar eigen tempo he.
Wie weet is jou schatje wel druk bezig met iets anders te leren.
Nog even geduld en je zal wel versteld staan van wat ze allemaal zegt.
Ook moeten kinderen al heel wat woordjes kennen vooraleer ze ze ook echt gaan zeggen. Het komt wel los!

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

hallo

mijn dochtertje 2 (19dec)
praat op moment best veel
ze heeft al aardige woordenschat
praat ook wel met aardige zinnen (vind ik)
ze zegt mama papa jordy charti (charity) opa oma
hondje ( gin naam van hond)cavia degoe vis poes paard
bal fiets auto weg tram trein esther(vast nog wel meer namen)

de zinnen zijn meer in trant
mag ik drinken
welterusten mama
i love you
doei doei
tot morgen /tot straks
hmm lekker eten
kreker smeerkaas (vind ze lekker vraagt ze altijd)
jordy niet doen, nee niet doen of nee geen zin in
eten van hondje/eten van gin

maar dieren geluidjes maken doet ze gewoonweg niet
hoeveel ik ook probeer te oefenen
ze zegt niet
hondje doet woef
poesje doet mauw enzovoorts

wel kan ze t hele liedje in de manenschijn zingen
en vader jacob en klap eens in je handjes

ik vind t verder geen probleem ofzo… maar t valt me wel enorm op

groetjes wen

wmc

@ rainbow: Mijn man heeft tot bijna 2,5 jaar geen woord gezegd en ging toen ineens in volzinnen praten. Mn schoonmoeder zegt dat ze em op een gegeven moment wel in zn bedje hoorde oefenen… (schattig he??)

Wat ik daarmee wil zeggen, niet alleen ontwikkelen onze kindjes zich allemaal op hun eigen tempo, ook op hun eigen manier.

Absoluut geen reden tot zorgen! Je hebt alle reden om trots te zijn op je mooie en bijdehandte dame!

liefs

ook hier is het nog niet echt een grote woordenschat hoor. er zijn een hoop klanken die wij in combinatie met gebaren goed begrijpen. wij zijn een tijdje terug begonnen met ‘babygebaren’ Lindsey vind dit helemaal geweldig ze kan nu dan ook al aardig wat duidelijk maken met de gebaren icm klanken van woorden.

liefs,
Rinske

Oh eten was het woordje van gister. Dat dachten we van de week al te horen toen der bordje de keuken uit kwam maar gister was het wel heel duidelijk

En ja alles in eigen tempo hoor, maar ik vind het wel makkelijk dat ze er nu mee begint.

Groetjes,

Michèle

@Rainbow:
We hebben het er al eens over gehad,
maar Eef kan weer heel veel dingen die Rico dan weer niet kan.
Weet je wat het lastige is van trots zijn op je kind?
je wil het graag met mensen delen, dus je schrijft het op het forum,
maar sommige mensen worden daar ook weer heel onzeker over.
en onbewust ga je toch vergelijken.
eigenlijk moeten we dat niet doen maar het punt is dat het ook fijn is om over je kindjes kunsten te praten

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja inderdaad, soms word je er ook onzeker van. Waarom eigenlijk? Eva kletst wel heel veel, maar nog niet duidelijk. Ik snap haar soms wel, maar soms ook helemaal niet. Ze geeft nu wel netjes haar bord aan als ze klaar is met eten en zegt dan Soooow! Zo van: ‘Zo, dat zit er weer in!’ Ach ja, ik denk dat er een tijd komt dat ze me de oren van mijn kop af kletst en dat ik dan denk: ‘Hou even je mond!’ Mijn zus had dat ook met haar zoontje. Die zat dan con-ti-nu te ouwehoeren en dan werd ze er echt gek van! En ze zeggen weleens tegen mij: ‘Als ze met zo’n kwebbelmoeder nog niet leert praten, weet ik het ook niet!’ Dat moet dus goed komen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rainbow ik zit echt nog geen conversatie met morgan te houden hoor, althans niet op mijn niveau. Onze gesprekken gaan niet hoger dan het ik vraag zij zegt ja of nee niveau met hier en daar een dikke grijns.

Groetjes,

Michèle

Praten jullie niet over politiek dan? Of over de klimaatbeheersing? Hahaha, dan maak ik me niet druk, want hier is het ook zo dat ik iets vraag en dat Eef het wel/niet doet, afhankelijk van haar zin. Ze snapt me drommelsgoed. Vanmorgen wilde ze de boterham van papa, maar die gaf 'm niet af. Toen wees ze ergens naar en pikte ze mooi zijn ándere boterham van het bord. Ze is gehaaid genoeg!

Nee wereldvrede en diervriendelijkheid zijn hier meer de agendapunten

Ha ha ha die vind ik goed, morgan heeft ook zulke streken, pappa noemt haar niet voor niks Sneaka

Groetjes,

Michèle

@rainbow

Die 2 van ons zijn gewoon hetzelfe joh, hier komt er buiten papa, mama, ma (madelon) en ja en nee ook noog geen woord uit.

En geniet er nu nog maar even van want ik was toen Madelon 3 a 4 was blij als het 7 uur was dat ze naar bed kon, echt die stond op en begon met praten en die hield niet op voor ze op bed lag Geloof me dat is vermoeiend hoor

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ha ha ha heb je nog mazzel ik praatte in mijn slaap

Groetjes,

Michèle

Madelon ook, maar dat hoorde ik niet alleen als ik 's avons even ging kijken en der goed leggen

Liefs Michelle

Hahaha SNEAKA!

Ik praat ook enorm veel. Altijd al gedaan. Ik liep op mijn 2 nog niet, maar praten kon ik als de beste! Ik praat en lach ook in mijn slaap, volgens mijn mannetje dan. Dan hoort 'ie opeens ‘Mmmmmrrrr hihihihi!’ Blijkbaar heb ik veel lol in mijn eentje! Mijn moeder en zus praten ook veel, dus Eva gaat straks ook veel praten denk ik. Dat doet ze al, alleen dan op haar manier: ‘Aaa nananana nenene soooooooow!’

@Michelle: Dylano en Eef zijn inderdaad in veel dingen hetzelfde, soms lekker makkelijk! Alleen is Eva niet zo’n Houdini als Dylano, met die slaapzak (zie je topic over de slaapzak openen). Maar als hij haar een keer belt, legt 'ie vast stiekem aan haar uit! ‘He Eef, jij saapsak opu…sooo moet dattt!’

Ha ha ha Ja heeft pappa verzonnen rainbow. Enne volgens pappa is ze wel al net zo’n suzy sjagarijn als mamma… Zie mijn huiluurtje topic.

Groetjes,

Michèle

@ Rainbow, ( en anderen)
Zoals je misschien wel weet heb ik me ook regelmatig zorgen gemaakt om het praten van Jack. En nog heb ik het soms, zeker als we bij kindjes van zijn leeftijd in de buurt zijn die al onwijs goed kunnen praten. Ik heb voor mijn eigen gemoedsrust wel eens aan een logopediste gevraagd hoe zij de taal/spraakontwikkelijk van Jack beoordeelde ( afgaande op wat ik haar vertelde hoor, ben niet met hem langsgeweest). Zij was hier meer dan tevreden over en toen kon ik er ook rust mee hebben.
En ook al loopt hij zeker niet voor met praten, hij ontwikkelt zich gewoon steeds meer daarin.
Inmiddels zegt hij bishubishi ( = mitsubishi, papa is autofreak )
Maar ook steeds meer zinnetjes. Gisteren zelfs een 3 woord zin: Papa, kom maar! Ik was trots.
En als ik vraag of hij nog meer wil eten is het standaard: Nee hoor!
Verder vaak Die Maken of Die Hebben
Of wat ik al eerder hoorde: mmm, eten.
Of: slok drinken.
Kortom; het komt echt goed maar ik kan me je gevoel helemaal indenken want ik had dat dus ook.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Rainbow

Als Dylano dan aan de foon, eeee neee mama zegt, snapt Eva dan hoe ze de slaapzak open moet doen, want veel meer komt er niet uit dat keeltje

maauh nu hij binneste buiten gedraaid zit lukt het nog niet echt wel een klein stukje, dus zal vanaf volgende week achterstevoren worden denk ik

Liefs Michelle

@ Christa: wauw, IK heb zelfs moeite met het uitspreken van mitsubishi, wat een rotwoord! Als je het mij vraagt is Jack een taalkunstenaar dat hij zover komt!

liefs

Ha ha ha geweldig christa. Toen ik ging praten is het eerste woord dat mijn moeder mij echt geleerd had ananassap

Groetjes,

Michèle