Praat hij eindelijk meer, klopt het niet;)

Nou Rico is echt veel gaan nazeggen. zo zegt hij ook gras, kraal, schoen (soen)
Eerst zei hij dus ook pop, en poppetje (poppeje) nou noemt hij een pop: poep (ineens!) en poppetje: poepen.
ja lekker… eerst noemde hij het gewoon poepen als ie moest poepen of gepoept had, nu dus niet meer.(gevolg ik toch even check voor niks) hij is ineens woorden anders gaan noemen.
herkenbaar?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nee niet echt. Morgan praat ook steeds meer maar echt omgooien en zo doet ze niet. Misschien is hij nieuwe klanken aan het ontdekken.

Groetjes,

Michèle

Nee, ook hier niet herkenbaar. Haha wel dat hij mij wel eens papa noemt of papa mama. Maar dat doet hij gewoon expres, want als we er wat van zeggen gaat hij heel hard lachen.

Groetjes,
Sandra

Is hier ook zo geweest. Woorden die hij opeens goed uitsprak, werden voor ons onbegrijpelijk. Maar niet gevreesd, het gaat weer over!

Nee, niet herkenbaar. Wel dat hij woorden ineens béter uitspreekt, maar niet dat hij ze echt heel erg gaat omgooien.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Inge niet zeuren hij praat!!!

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Michelle: hahaha nou als ik om de haverklap zn pamper check of hij dan toch niet gepoept heeft mag ik best wel zeuren
maar doet Dylano ook niet brabbelen??

@Bakmama: ooh FIJN herkenning

Dylano praat de hele dag eeee en mama en papa en bah bah en jajajajaja. En dat is het

Liefs Michelle

dus hij KAN het wel
ik zou gewoon lekker afwachten, hij kan in ieder geval praten, misschien moet hij het nog even uitvinden snap je wat ik bedoel?
Rico zei eerst ook alleen maar die dingen. en dan bal, dat zei hij ook.
en nu ineens sinds een maand of zo begint hij vanalles te zeggen ineens.
hij zegt ook dingen na;
ik zeg : gras. zegt hij met een niet normale harde “g” gras alsof het CHRAS is (vat je m?) hij zei ook ineens Kraal na.
en toen ik zei zeg maar daag papa: zei hij ook ineens: daag papa…haj mama!
het ging echt gewoon ineens.
ohja enne, Sinds rico meer aan het “praten” is vind hij voorlezen ook ineens interesanter worden. hij kraait er zo nu en dan wel doorheen maar hij gaat ook soms even zitten met een big smile op zn gezicht.
ook Dylano komt er wel!
Ik heb in het begin ook heel erg getwijfeld… zovan: hoorde hij wel goed? of is er wat anders?
en nu begint het langzaam aan toch te komen… Dylano is hoe dan ook een topper, en hij is heel snel in bepaalde dingen. Hij liep al toen Rico nog tijgerde… om maar een voorbeeld te noemen

@Inge, Eva heeft net als Rico ook zo’n harde GGGG! En dat voor twee Brabantse kindjes he? Ze zegt ook: ‘CHHHH’, bv FOCHUL = vogel. Papa heeft wel een harde G, maar ikke dus niet he?

Enne…Eva ging ook opeens veel meer praten. Eerst bleef ze ook wel wat achter op de andere kids hier en ze kan nog steeds niet twee woordjes achter elkaar zeggen, maar ze kent opeens veel meer woorden. Elke dag komt er wat nieuws bij, zoals vandaag ‘bnaan’= banaan en ‘appal’= appel. Ze wees naar iets in mijn tas en zei: ‘Appal’. Ik: ‘Wat bedoel je Eef?’ Keek ik, zat er echt een appel in mijn tas! Ze had dat woord thuis nooit gezegd. Oh ja en bij Bumba zegt ze, als ze klappen: ‘Plap, plap’ en ‘applaus’! Goed he? APPLAUS, dat is het moeilijkst woord dat ze kent! Michelle, je zult zien dat Dylano ook opeens gaat ouwehoeren, dat doen ze echt ineens. Komt echt wel goed, TRUST ME. En vergeet niet dat Dylano wel uit een beker drinkt en mijn moppie nog steeds niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hahaha, dat is lollig!
Rico noemt ook halve woorden:
paard - paa (soms de r erachter maar komt niet veel voor)
een varken is : chrr chrr (gewoon knor geluid kan hetn iet na typen)
een vogel is : vovel of vochvel eerst was dat volvo (daar rijdt hij later in misschien weet ik veel hahaha)
zo heeft hij meer van die maffe woordjes.
en idd de harde g, alsof hij nooit anders hoort dan dat.

Ik hou hoop

Liefs Michelle

tuurlijk!
Dylano is een topper!

thanx

Liefs Michelle

Het kan ook lekker genant dat omgooien…
Tijdens het wandelen wil Mara graag op alle PUTten stappen…daarbij roept ze dat hard over straat KUT!

tja…

XxX Mamsje Didi

hahahaha dat hebben we met rico ook ooit gehad.
ik zei: haha had mama jou mooi TUK
hij zo: K**
ik moest echt lachen (inwendig)
hij zegt ook soms ineens: tiet
of tietie!
wat ie daarmee wil zeggen weet ik niet, hij noemt meerdere dingen zo.
verder noemt hij nog steeds ALLES wat rond is een bal.
dat dat eigenlijk b.v. een appel is wil er bij hem niet in… nee iets is rond dus is het een bal(zucht)

Hahaha, heel herkenbaar, Inge.
Mara noemt onze kipjes Titties, dus als we bij de kinderboerderij zijn roept ze dat ook continu, haha.
En sinds een week noemt ze ook van alles Bawl, en alles vind ze Hooi, haha.
Moet zeggen dat ik dit wel een hele leuke fase vind, dat beginnend kletsen. Oke, we staan als mama zijnde wel eens eenbeetje vooor gek met de uitspraken van onze ukkies, maar ben ook zeker hartstikke trots

XxX Mamsje Didi