Ppfff!

Zo even van me afschrijven hoor…
Misschien hebben jullie het al op nieuws gezien, misschien ook niet…
maar afgelopen nacht is er onder het bij zijn van 2 kleine kinderen een man doodgeschoten en zijn vrouw verkracht…
Ik ken deze mensen, en schrok er onwijs van!!!
Je hoort het zovaak op tv dat er zoiets gebeurd, en ookal is het in Kenia gebeurd, het is toch zo dicht bij!
Deze mensen zijn in 2008 naar Kenia vertrokken om daar een weeshuis op te bouwen, en nu gebeurd er dit…
Heb er geen woorden voor, en ben helemaal in shock!
Dit is echt te erg!! en al helemaal voor de kinderen…
Zij zijn nu door een ander nederlands echtpaar opgevangen en de vrouw ligt nu in het ziekenhuis voor onderzoek…
Hoop dat ze snel weer naar haar kinderen mag en dat ze weer naar Nederland komen…
Ppff… Ben vol ongeloof op dit moment…

Nathanael is van 10-06-09

ik heb het gelezen en vind het heel heel erg… ik zat echt helemaal stil te lezen
mara ik wist niet dat ze verkracht was wel dat ze ernstig was toegetakeld…vreselijk zoiets…triestig…

O wat vreselijk zeg, heb helemaal niets van dit verhaal meegekregen. Behalve dan wat ik nu van jou lees! Brrr afschuwelijk, wat een wereld is het toch…
Extra naar dat je deze mensen ook nog kent…
Echt vreselijk, willen ze iets heel goeds doen…een weeshuis in Kenia opstarten en dan dit… Kippevel krijg ik ervan.
Hoop idd dat de moeder gauw uit het ziekenhuis kan en weer naar haar kindjes die haar nu zo hard nodig hebben…

Lilypie Premature Baby tickers

Oh gatver wat verschrikkelijk, ik had het verder niet meegekregen maar wat een drama. En wat erg voor jou ook.

Groetjes,

Michèle

Ja echt vreselijk… Ben er letterlijk misselijk van!!!
Het is erg onwerkelijk!

Vreselijk!! De wereld kon wel steeds zieker worden.

Ik had het niet meegekregen nog, maar allemachtig. Wat erg! Wat zijn er toch een slechte mensen op deze wereld

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat vreselijk! Hier zijn echt geen woorden voor…
En het komt helemaal zo dichtbij als je de mensen gekend hebt.
Ik hoop dat de moeder snel naar huis kan, en wat een klap moet het zijn voor de kinderen! Bah!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

't was gisteravond nog op Hart van Nederland, late editie…
Heb na dat stukje meteen de tv uit gedaan, en ben naar bed gegaan in de hoop lekker te kunnen slapen, maar nee hoor…
De gedachte naar wat daar in Kenia gebeurd is, bleven me echt achtervolgen…
natuurlijk niet zo gek, omdat ik ze ken, maar het is nog zo onwerkelijk…

Heb nog niks gehoord verder hoe en wat er nu gaat gebeuren en wanneer ze terug komen…
Hoop iedergeval snel!

Ja wat vreselijk zeg, verkrachtingen zijn altijd heel eng, alleen in een continent als afrika kom daar ook nog eens de kans op HIV bij, dat maakt het nog veel verschrikkelijker, Ik hoop dat deze familie gepaste hulp krijgt, Je zal het maar voor je kiezen krijgen, brrrr!

Wat ik nu begrepen heb komt ze tegen volgende week terug in NL met de kinderen, en word haar man, in de loop van volgende week in NL begraven…
Er word nu al goed voor haar gezorgt, en ook voor haar kinderen…
Indd, vreselijk als je zoiets overkomt…
geen woorden voor…
Ook voor de kinderen natuurlijk, die zijn nog hartstikke jong, en die hebben nog wat jaren te gaan maar die dragen deze gebeurtenis voor altijd bij zich…
Ik ben allang blij dat ze volgende week terug komen!!!
Lekker terug bij familie, dat is waar ze nu natuurlijk als eerst naar toe willen en wat hartstikke logisch is natuurlijk.!
Ze zitten overigens nu 50 km verder dan waar et gebeurd is, bij vrienden, dus hopelijk kunnen ze zich daar voorbereiden op de reis terug!

Nog even een kleine update, Dr broers, en 2 vrienden zijn in Kenia aangekomen om hun bij te staan tot ze naar NL gaan…
Dus ze zijn daar iedergeval ook niet “alleen”… en daar ben ik erg blij om!

Dit waren zendelingen uit Groningen.
Afschuwelijk, heb er verder geen woorden voor.
Die mensen laten alles daar achter om voor God te gaan werken en dan zoiets.

Klopt, zij zitten bij ons in de kerk… Kom er zelf nu ongeveer 11 jaar en zij zitten er ook al vanaf het begin!
En inderdaad watje zegt, ze laten alles achter, hun huis, hun werk, hun familie om daar een weeshuis op te bouwen, om voor God aan het werk te gaan, en dan dit!
Kan je toch niet beseffen??
Tuurlijk zijn er vaak genoeg zendelingen die vermoord worden omdat sommige echt tegen christenen zijn en dus ook tegen zendelingen, maar omdat ik ze ken, schrik ik er meer van…
Wat voor “beesten” heb je op de wereld lopen???
Maar goed, de vragen blijven, maar om hem terug te krijgen… Dat wil niet…
Ben allang blij dat ze volgende week terug komen, daar waar ze veilig zijn, en lekker bij familie en vrienden!!
Ze gaan een moeilijke periode tegemoet, maar hier hebben ze wel de mensen om zich heen die ze nodig hebben in deze tijden van vragen en verdriet!

Kan er nog steeds niet bij met mn hoofd dat dit kan gebeuren…
Vind het nog steeds erg onwerkelijk…

Klinkt misschien heel vreemd wat ik nu ga schrijven, maar ik denk juist omdat ze geloving zijn dat het wel een extra steun kan zijn. Klinkt heel rot hoor, maar zo heb ik dat ervaren. Dan kun je toch de dingen makkelijker een plaatsje geven, hoe gruwelijk dit ook is, omdat ze steun kunnen vinden bij een hogere macht en ook omdat ze geloven dat de vader/man nu in de hemel is, maar het blijft verschrikkelijk! Hoe oud zijn de kindjes?

Nee ik snap wat je bedoeld hoor!

De kindjes zijn 6 en bijna 3 jaar oud…
Dus nog hartstikke jong…

@ Nathanaelmyboy, sterkte, lijkt me erg moeilijk, zeker als je ze persoonlijk kent.
het bied wel steun als je gelovig bent, omdat je weet waar je papa en mama nou zijn, maar wat zullen deze kindertjes een trauma hebben, ongelovelijk.

Ja inderdaad… Ze zullen zeker een trauma van deze hele gebeurtenis hebben. Denk ook pas dat ze er echt aan kunnen beginnen wanneer de vader begraven is. Gelukkig gebeurd het wel in NL want in een warm land als Afrika word het vaak al na 1 dag gedaan omdat het daar te warm is en ze geen koelingsapparatuur hebben wat we hier in NL wel hebben…
En zelf heb ik het idee dat ze de eerst komende tijd niet terug gaan naar Kenia, maar gewoon in NL blijven…
Daar hebben ze makkelijk alle dingen wat ze kunnen helpen om het te verwerken en het kost genoeg tijd…

Ik ben zelf mijn moeder in 2008 plotseling verloren en me vader heb ik ook geen contact mee, al vanaf het vroege begin niet.
Ik heb er mee leren leven, omdat ik niet anders gewend ben dan wat ik heb meegemaakt, maar zij zijn nog zo jong!! Gelukkig hebben ze hun moeder nog wel!!
Maar het is toch raar, zo heb je je vader nog wel, en door zo’n incident komt hij om het leven…
En ja qua geloof, ik geloof wel, maar heb op dit moment zoveel vragen, dat ik ga twijfelen…
Bij mij zit dat zo: je hebt onwijs veel “slechte” mensen op de wereld, zij blijven desnoods leven tot ze 100 zijn, maar de “goeie” mensen die echt wat maken van hun leven en echt een doel voor ogen houden waarvoor ze het doen, raken door zo’n *** roofoverval om het leven…
Dan vraag je je toch af waarom??
Maar goed, die vraag gaat niet beantwoord worden, dus moet je er mee leren leven dat die dingen gebeuren… Althans, zo zie ik het…

Rare wereld…