Potjesvoeding/ gewone voeding

Ik had me echt voorgenomen om vers te gaan koken voor Senne maaaarrrr… dat is niet zo gegaan. In het begin wel maar ergens in december is het mis gegaan. Met kerst potjes gegeven en mevrouw wilde het niet meer vers. Ik heb toen te snel toegegeven en nu zit ik met de gebakken peren.
Hoe stap ik nu over, want ik wil nu echt wel dat ze met ons mee gaat eten nu ze 1 is (maandag!)

Ze eet net voor wij gaan eten een heel potje op en als wij eten krijgt ze altijd een paar hapjes van wat wij eten. Op zich gaat dat goed maar na 2 hapjes wil ze niet meer. Ik weet ook wel dat ze dan vol zit maar daardoor durf ik het niet zo goed aan om ineens over te stappen.

Hebben jullie tips om de overgang goed te laten verlopen?

Groetjes van Sascha en Senne

Gewoon zoals je nu doet. Zo kan ze rustig aan de smaken wennen en dan doe je steeds een beetje minder potje en een beetje meer vers. Morgan kreeg als ze uit logeren ging en op zaterdag nog lang een potje tot op een zaterdag haar bordje weggeschoven werd en ze zei nee mamma bah. Toen wist ik dat het potjestijdperk voorbij was.

Groetjes,

Michèle

Hier ook met een jaar gelijk overgegaan. In het begin morren, maar dat was snel over. Nu eet hij alles mee, nou ja hij krijgt het voorgezet en moet hij het niet is dat zijn probleem

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou persoonlijk gewoon eerst al haar eten (wat je vers maakt) prakken.
dan geven en kijken hoe het gaat. ze moet het toch leren als ze honger heeft eet ze vanzelf wel.
Rico heeft het ook heel even gehad maar als hij merkte dat ik gewoon niks anders voor hem had dan bedacht hij zich en at toch maar wel.
hij heeft ooit 1 dagje niets gegeten s’avonds, maar de dag erna ging het weer goed omdat hij wel wist dat ik geen potjes meer gaf.
Soms als het niet anders kan eet hij nu een potje, daar begon hij toen ook weer moeilijk over te doen maargoed nu eet hij alles, zowel vers als potjes.

succes!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wij zijn ook meteen over gegaan, zonder haperen. Ik maakte het eten wel wat fijn, door het te prakken. Nu geef ik nog steeds geen hele aardappels, maar geprakt en dan met stukjes vlees en de groenten iets kleiner gesneden. Bij Eva ging dat meteen goed. Die wil nu écht eten wat wij eten en voor een potje haalt ze nu haar neus op (zelfs voor haar geliefde bruine bonenschotel), tenzij ze megahonger heeft!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier ook van de een op de andere dag overgestapt, toen hij 1 jaar werd. Geen probleem!
Ik maakte het eerst altijd iets kleiner, en nu snij ik het nog wel, maar minder. In het begin hield ik nog wel rekening met wat bijvoorbeeld lastig te eten was, maar nu niet meer, en eet hij alles mee. (een heel enkele keer eten wij wat later, en krijgt hij een portie uit de vriezer).
Ik zou gewoon overstappen!

Liefs, Anne

Dank jullie wel…!

Ook al vind ik het lastig, ik ga het toch proberen vanaf maandag (dan is ze echt jarig!) Ik ben heeeeeel erg benieuwd hoe het gaat, mevrouw is nogal een driftkikkertje de laatste week…

Ahhh niet op der verjaardag pesten hè. Dan pas dinsdag beginnen

Liefs Michelle

Succes! En ik zou gewoon iets maken wat ze ook als potjes voeding lekker vind, en dan flink prakken.
ik doe er ook altijd een scheutje melk doorheen, krijgt hij het makkelijker weg!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

quote:
Ahhh niet op der verjaardag pesten hè. Dan pas dinsdag beginnen

Liefs Michelle

Ach, we vieren het morgen dus maandag is ze toch niet meer jarig
Maandag is papa nog thuis (laatste dag vakantie), dinsdag is hij pas om half 7 thuis en dat houdt Senne nog niet vol…

Is ze dan toch niet meer jarig?

Veel plezier morgen

Liefs Michelle

quote:
Is ze dan toch niet meer jarig?

Veel plezier morgen

Liefs Michelle

Je weet best wat ik bedoel…