Potjes en vers net zoveel?

Hallo,

Luna is van de week naar het CB geweest( is nu 11 maanden), en mag nu ineens alles eten.
Ik maak nu zelf vers eten (kook zelf)
Maar als ik me aan de hoeveelheden van het CB hou ( 50 gr vlees, 1,5 aardappel en 75 gr groente dan is dat veel minder als wat er in de potjes van 12 maanden zit.
Is de voedingswaarde dan wel evenveel???
Wie weet hier een antwoord op???

bedankt alvast.

Groetjes van Aloys

Pff, ik hou me eigenlijk niet echt aan die richtlijnen… Ik kook meer op gevoel…
Tenslotte eet ik zelf ook niet iedere dag even veel en Jeske ook niet…
Ik kijk wel wat er naar binnen gaat…

Even uit de losse pols:
2 kleine aardappelen
100 gr groente en 50 gr vlees

Wat betreft de voedingswaarde ga ik er gewoon van uit dat vers meer te bieden heeft dan een potje, al is het alleen al de smaak en het vult beter heb ik het idee…

Hoi,

Ik kookte destijds bij Elke ook op gevoel.
Deed wat in een bakje en zag vanzelf wanneer ze genoeg had want dan
hield Elke haar mond dicht.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 6 mnd

Hoi,

Hield me niet aan de hoeveelheden. ik kookte voor mijn dochter veel vooruit. Heb gewoon gekeken wat ze wilde eten. Ook als met de pot mee at schepte ik gewoon op gevoel op.

Volgens mij zit er in potjes minder voedingswaarde dan in vers voedsel. Ik ben ook absoluut geen fan van potjes. Alleen voor de vakantie heb ik ze een keer gebruikt. Eerlijk gezegd vond ze dat niet zo’n succes. Nu eet ze bijna alles ze is 2,7 jaar.

Groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 03 Feb 2008 19:47:54

tja in potjes zit natuurlijk veel conserveringsmiddel maar als je je boontjes tot snot kookt zitten er in een blik opgewarmde boontjes meer voedingswaardes…

het is allemaal zo subjectief… zolang jij je lekker voelt bij wat je kind binnen krijgt is het toch goed…en hoeveelheden tja…

geen idee van, ik hoor snachts geen knorrend maagje bij lex,fie of vic en ze eten tot nu alledrie zooooo totaal verschillend…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Allemaal bedankt voor de reacties…
Ik zal het dan ook niet zo nauw nemen, en kijken wat ze op kan… Ze is wel een grote eter… maar ze eet bijna alles…

Groetjes

Groetjes van Aloys