Damian geeft al een hele tijd aan als hij moet poepen of als hij aan poepen is. Plassen geeft hij nu ook al een week of 3 aan. Het probleem is dat hij alleen echt niet op het potje wil. Hij gaat er wel met alles aan op zitten maar niet in zijn blote kont. De wc is helemaal geen optie want die vind hij eng. Als ik de luiers alleen wissel als ze ‘vol’ zijn dan gebruik ik er 1 en met een poepluier tussendoor 2 per dag (de nacht niet meegerekend) Hoe krijg ik hem zo ver dat hij toch het potje gaat gebruiken?
Potje
Rustig z’n gang laten gaan en nog even volhouden zo.
Of een leuke (en goed passende) wc-brilverkleiner kopen,
zo leuk dat hij er wel op wil zitten.
Opstapje erbij zodat hij er zelf op kan klauteren maakt het nog leuker.
M.
Potje was hier ook absoluut geen succes! Met zo’n brilverkleiner (roze) en een opstapje (ook roze) was het met een week klaar
Manderijn
Brilverkleiner en opstapje heb ik ook alleen ook daar moet hij niet veel van hebben. Wel gaat hij nu als ik of papa naar de wc ga staan wachten bij de deur en wil hij per se doortrekken hahaha. Hij heeft er dus wel interesse voor maar die laatste stap om het zelf te doen is er nog niet
Nu we het over brilverkleiners hebben: schuiven die bij jullie ook zo weg? Eva schoof laatst zowat van de WC af toen ze zat te plassen?
Groetjes Rainbow
Gewoon blijven aanbieden en hij gaat er vanzelf een keer op zitten. Mss zou je nog een belongingssysteem met stickers in kunnen voeren, zijn ze vaak wel heel blij mee.
Hier willen ze niet op een wc verkleiner zitten, dus beide op de gewone bril en dat gaat goed. Zelfs Dion wil niet op de verkleiner, alleen op het potje of de wc, hij zit er half op met de handen tussen zijn benen zodat hij voldoende steun heeft.
quote:
Brilverkleiner en opstapje heb ik ook alleen ook daar moet hij niet veel van hebben. Wel gaat hij nu als ik of papa naar de wc ga staan wachten bij de deur en wil hij per se doortrekken hahaha. Hij heeft er dus wel interesse voor maar die laatste stap om het zelf te doen is er nog niet
Dan zijn ze niet leuk genoeg
Met die interesse is het begin er, de rest komt wel.
Rustig aan
De verkleiner die wij hebben heeft een “buis” aan de onderkant
die echt binnen de wc-bril valt.
Dus hij schuift wel iets, maar zeker niet helemaal weg.
M.
Gewijzigd door - MarselenDiana op 07 Dec 2011 20:50:00
vraagje: waar kun je een brilverkleiner en opstapje kopen? (liefst allemaal in dezelfde winkel )
Grtjs Ghis
quote:
vraagje: waar kun je een brilverkleiner en opstapje kopen? (liefst allemaal in dezelfde winkel)
Grtjs Ghis
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/LCo4p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Prenatal, Babydump, Hema, (ikea wellicht?)
M.
We zijn er hier ook een beetje mee bezig omdat ze het zelf ook al een tijdje aangeeft idd,maar op het potje of op de wc plassen heeft ze hier toch nog nooit gedaan. Ik laaat haar wel eens in haar blote billen lopen en herinner haar er dan steeds aan dat ze op het potje moet gaan zitten als ze voelt dat er een plasje komt. Ze speelt er een beetje mee met dat potje en vervolgens als ze druk met wat anders bezig is ligt er ineens onopgemerkt een plasje op de grond. Nu gaven ze mij vorige week op het belgische cb hier de tip om haar niet in haar blote billen, maar gewoon met een onderbroekje en een broek rond te laten lopen. ALs ze dan plast of poept voelt dat vies zo’n natte broek en dan gaan ze sneller de link leggen dat het fijner is om op een potje of op het toilet hun behoeften te doen. Als je ze in de blote billen laat lopen valt het op de grond, hebben ze weinig last van en ook met een flink absorberende luier stoort het niet zo als ze daar mee rond lopen. Met gewone kleren aan voelt het dus helemaal niet fijn aan zo’n vieze natte broek en dan willen ze sneller zeiden ze daar. je bent dan wel een paar dagen de hele dag broeken aan het verschonen, maar dat is voor een goed doel. Ik vind er wel wat in zitten dus ga dat hier binnenkort s proberen!
mama1980