Poepzindelijk maken?

Met Eva gaat het goed met zindelijk worden. Ze geeft keurig aan wanneer ze moet plassen en 8 van de 10x gaat het goed. Maar met poepen dus echt NIET. Op vakantie had ze 2x in haar broek gepoept. Echt heel vies, het zat helemaal op haar benen! Maar ik werd niet kwaad en maakte het schoon. Nu vraagt ze steeds: mama, ik heb een luier aan he? Dan gaat ze poepen. Ze lijkt het niet te durven op de WC of de pot. Ze heeft dat 1x gedaan en daar is ze misschien van geschrokken ofzo, want daar bleef het bij?

Ze wil geen luier meer aan omdat ze wel vindt dat ze goed genoeg op de pot/de wc kan plassen, maar die luier heeft ze eigenlijk wel nodig met poepen. Ik vind die poepongelukjes zoooo vies. Is het zo dat poepen een andere techniek zeg maar vereist dan plassen? Waarom gaat plassen wel goed en poepen dan opeens niet? Hoe krijg je haar ook poep-zindelijk?

En ik weet dat het al gevraagd is (kan het zo snel niet vinden en Max ligt in bed te loeien), maar wat doe je als er niet snel een WC in de buurt is? Eva gaf op vakantie in de supermarkt aan dat ze moest plassen, maar omdat we niet snel weg konden, plaste ze in haar broek en lag er opeens een plasje op de vloer. Was zo opgedweild, maar toch…voor haar is dat ook niet leuk aangezien ze zo goed haar best doet en het zo goed aangeeft. Dat vind ik dus lastig?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

ik lees even mee, want hier hetzelfdde probleem. Bo deed het van de week toevallig uit zichzelf op het potje. Hij gaf aan dat hij moest poepen en deed het daar dus, maar sindsdien ook gewoon in zijn broek, vraagt niet eens een luioer aan. Dus alle tips kan ik ook gebruiken.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wat goed dat Eva zo haar best doet!

Ik vraag altijd gewoon in de winkel of Seth mag plassen, het mag bijna altijd en anders wijzen ze ons vaak naar een wc in de buurt. Dan laat ik gewoon mijn spullen bij de kasse liggen en ga even met hem. Tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad.

Het poepen herken in (gelukkig) niet, dus hoop dat iemand de oplossing voor jullie heeft.

Liefs, Anne

hier hetzelfde probleem!
Joey gaat met plassen hartstikke goed, geeft tegenwoordig zelf aan dat hij plassen moet en doet ze dan ook keurig op de pot of wc. Poepen is een ander verhaal, om te voorkomen dat hij weer in zijn luier ging plassen deed ik hem geen luier om, met het gevolg dat ik 1 a 2 poepbroeken van hem op kon ruimen. De laatste week hebben wij hem gezegd dat hij zijn poepbroeken zelf uit moest gaan spoelen en dat hebben we hem ook laten doen, vond hij niet zo leuk. Van de week zij hij ineens een keer dat hij poepen moet, maar toen hij op de pot zat deed hij niet, 5 min later wel in zijn broek. Vanmiddag, een uurtje geleden zei hij weer dat hij poepen moet, op de pot gezet, deed niets helaas, maar ik heb hem geen broek meer aan gedaan en gezegd dat als hij een poep op de pot of wc gedaan heeft hij zijn broek weer aan mocht. Wat denk je, 5 min geleden heeft hij een poep op de pot gedaan!!! WAUW WAUW WAUW IK HELEMAAL BLIJ en trots, pappa helemaal blij en bovenal Joey HELEMAAL BLIJ. Hij heeft nu zijn broek weer aan, ik heb hem beloond met 2 kleine snoepjes (nog kleiner dan een smartie) en ik hoop dat ie bij zijn volgende poep het weer aangeeft en het op de pot of wc doet!! Maar het is en blijft lastig dat poepen voor die kinderen, dus ik juich niet te vroeg.

Lfs

ik heb er ook nog zo 1

Deze afgelopen week waren (nep) de pampers op dus zei ik: nu moet je voortaan op het potke poepen net als de andere grote jongens.
Hij ging zitten en draaide er een grote uit!
Supertrots was hij (ik foto van gemaakt) en dacht : nou…ook DIT gaat meteeen goed.

Dag erna: mama ik moet poepen!
Ik zeg : ga maar op het potje zitten met de deur dicht (vind ie het fijnste)
maar hij kwam eraf…nee hoef nie.
Gaat ie voor de tv staan en ineens een gebrul : “mama ik heb in mijn broek gepoept”!
2E KEER IN ZIJN LEVENTJE ECHT NOOIT EERDER…dus nu maar weer een pamper aan bij het poepen.

Ik weet ook niet hoe ik hem daar zindelijk mee krijg…dus blijf mee lezen.

Gr, Danielle

Je kunt ze er niet echt mee helpen.
Het kwartje moet een keer gaan vallen,
en dat gebeurt heus een keer.

Tot die tijd blijf je zitten met vieze luiers,
vieze broeken, benen, sokken, schoenen, …

Hylke heeft ook een poosje gehad dat we hem toch
maar met luier lieten lopen, omdat het poepen niet goed ging.
Toen kwam er een periode dat hij geen luier meer om wilde,
maar er wel een vroeg als er een poeppie aan kwam.

En tegenwoordig gaat het gewoon helemaal goed.
Nou ja, nu net twee ongelukjes in 3 dagen.
Zaterdagochtend werd hij wakker met een vieze luierbroek.
Alleen had hij dat niet vertelt, dus in de douche was het:
ik moet plassen, en ik trek dus dat luierbroekje van z’n billen.
Meteen vol in de kledder…
Dat luierbroekje heeft hij 's nachts eigenlijk ook niet meer nodig,
het gaat al een maand goed, steeds 's morgens wakker met een droge luier.
Maar hij wil nog niet zonder.
En vanavond na het eten moest hij naar de wc, en toen zat er ook
al wat poep in zijn broek.
Dat zat er al even, dus meneer had het gewoon niet eerder aangegeven,
niet voor het eten, niet na het eten, en op de vraag: moet je nog even
naar de wc voor het eten? Was het antwoord: nee, ik hoef niet…

Of te wel, als je net denkt dat het allemaal goed gaat,
komt er toch weer even een poosje dat het helemaal mis loopt.
Ook dat hoort er bij!

M.

quote:
Je kunt ze er niet echt mee helpen. Het kwartje moet een keer gaan vallen, en dat gebeurt heus een keer.

Tot die tijd blijf je zitten met vieze luiers,
vieze broeken, benen, sokken, schoenen, …

M.

Hier was het kwartje gevallen… maar na 2x goed gedrukt te hebben op toilet. Doet meneer het absoluut niet meer. Hij moet heel nodig maar … doet het echt pas al hij de luier om heeft. Wat hierin te doen? Gewoon accepteren? Dat deed ik dus niet met als resultaat mama gefrusteerd en een jongen die dat zelfs niet boeit Kan hem van alles beloven hij doet het niet! Tip?

quote:

Hier was het kwartje gevallen… maar na 2x goed gedrukt te hebben op toilet. Doet meneer het absoluut niet meer. Hij moet heel nodig maar … doet het echt pas al hij de luier om heeft. Wat hierin te doen? Gewoon accepteren? Dat deed ik dus niet met als resultaat mama gefrusteerd en een jongen die dat zelfs niet boeit Kan hem van alles beloven hij doet het niet! Tip?

Gewoon een luier om doen als hij er om vraagt,
en dan waarschijnlijk binnen een kwartier uur aan de schoonmaak
Duurt een maand of twee/drie, en dan weer rustig aan op de wc proberen.

M.

Wauwie zeg, Joey is vandaag 2x uit zichzelf op de wc en po gaan poepen! De 1x zei hij netjes, mama ik moet een poepie doen, hij wilde op de wc en jahoor daar kwam een beste. 2ex vanmiddag is hij zonder iets te zeggen op het potje gaan zitten, riep mij en jawel, weer een beste poep. Nooit verwacht en ik hoop dat hij zo verder gaat!
Zo zie je maar, ineens uit het niets komt het toch een keertje. Ik ben natuurlijk erg blij en trots!!

Lfs

We gaan het zien Marsel… meneer doet het nu dus netjes in de pamper