Poepvlekken!

Wie heeft er nog briljante tips tegen die vreselijke poepvlekken op rompers en andere kledingstukken? Ik krijg het er gewoon niet meer uit gewassen! Witte kledingstukken doe ik nog wel eens in een emmer met chloor, maar de rest…

Alle tips zijn welkom!

Groene Zeep à la Sje:

Vlekken (liefst zo snel mogelijk) flink nat maken met water, dotje groene zeep inmasseren tot het gaat schuimen (Zachte Zeep van Driehoek in groen/geel emmertje bij de supermarkt). Nachtje in laagje water zetten (niet spoelen!) en de volgende dag of nog een dag later gewoon wassen in de wasmachine.

Zo krijg ik alle vlekken er zelfs op 30 graden uit!

Groetekes, Sje

Hier ook groene zeep, spoelen en dan hop direct in de machine en anders vanish. ( alleen voor witte was doe ik dat)

Ik krijg banaan zo slecht uit kleding. Er blijven van die vieze bruine vlekken in z’n kleding zitten.
We gaan die groene zeep tip ook maar eens gebruiken. Of heeft iemand andere tips voor de bananenvlekken.

Lilypie First Birthday tickers

Ja, ik heb een tip tegen bananenvlekken. Die lelijke vlekken worden namelijk veroorzaakt door de pitjes en niet door de banaan zelf. Dus als je het middengedeelte met de pitjes wegsnijdt voordat je banaan aan je kind geeft, zou je verlost moeten zijn van die vlekken.

Maar die groene-zeep-truc zou ook kunnen werken als je het bevlekte kledingstuk meteen op die manier bewerkt.

Groetekes, Sje

Met het risico tot enorme muts gekroond te worden:

Zitten er pitjes in banaan?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

In elke vrucht zitten pitjes, want de vrucht zorgt voor de voortplanting van de struik/boom/plant.

De kleine zwarte (of donkerbruine) puntjes in het midden van de banaan (over de gehele lengte) zijn de pitjes.

Je ik-ben-een-enorme-muts-kroon wordt zo snel mogelijk toegestuurd!

Groetekes, Sje

Klinkt heel logisch, dat ik daar zelf niet op ben gekomen. Ik zal m’n kroon met trots dragen, heb ik tenminste nog érgens een kroon mee verdiend!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

bedankt voor de bananenvlekkentip.
Van die pitjes had ik ook nooit aangedacht. Ik geef nooit banaan maar op 't KDV wel en daar zijn ze denk niet van plan om de pitten te verwijderen.
Morgen maar ff een flinke pot 3-hoek zeep halen.

Lilypie First Birthday tickers