Poeppievraag

pip is opzich zinnelijk, als ik haar zonder luier laat lopen…dan geeft ze heel goed aan dat ze moet plassen dus ik ben zeer voor ‘zonder luier’ ik heb zo het gevoel dat dat in een rap tempo goed gaat…alleen hoe doe je dat dan met poepjes…
die geeft ze opzich ook aan,maar als de drol al in dr luier hangt…

wat en hoe deden jullie dat, gewoon onderboek aan, en een keer in de broek laten poepen, zou ze het dan voortaan wel aan kunnen geven, want opzich als je je plas zo goed aan kan geven kan je dat met poep toch ook wel,… moet ze daar dan gewoon ff aan wennen…
want ja nu doe ik haar dr luier aan voor eventueel een drolletje,maar dat schiet natuurlijk nie op voor het zinnelijk worden … want als ze een luier aan heeft, geeft ze veel minder aan dat ze naar de wc moet, dan denkt ze laat maar lopen die handel heb toch een pamper aan ,

hoe moet ik dit aanpakken???

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier ook een zindelijke dochter, op dat poepen na!
Hier gaat ze tussen de middag nog op bed, met luier om, en zo om de dag poept ze in de luier!
Is dat wat? Haha… lastig kan het zijn he?

Manderijn

Gewoon aflaten die luier, dat is voor haar het meest duidelijk. Zeggen dat ze het moet aangeven als ze moet poepen en dan kijken hoe het gaat.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ja denk dat ik dat ook ga doen, vanaf het weekend want ze is nu een beetje aan de dunne,dus not zo fun !
maar ik kan haar niet op de wc zetten als ze moet poeppen, want dan krijgt ze echt een panicattack… da’s echt zo zielig,heb het al een paar keer geprobeerd, maar dat moet dan maar ff in haar luier

er was pas ook een topic over het poep zindelijk worden.
Dat kan heel lang duren… (hier duurde het nog 5 maanden na het plas zindelijk worden.)
poepen op de wc is voor sommige kinderen een hele hoge drempel.
hier hielp niets, met luier/zonder luier/boos worden/ negeren/ lief vragen/ uitleggen/ kadootjes… ineens was de angst weg, zezei ik ga op de wcpoepen en nooit meer iets anders gedaan!

succes, groetjes Gidget

ja ik denk ook dat het een kwestie van tijd is want dat is met plasse nu eenmaal ook zo…maar we gaan gewoon eens kijken of een keer een keutel in je broek hebben hangen helpt, helpt het nie dan rent mama er wel met een luiert achteraan hahahahaa

Gatsie, haha! Maar heb je haar al geprobeerd uit te leggen wat Sje altijd verteld? Over dat je lichaam poep maakt van alle dingetjes die je eet en waar je niet van kan groeien? Of zoiets? En dat je lichaam dat er dan als poep uit laat komen, waardoor er weer ruimte komt voor nieuw eten? Misschien helpt het? Hier gaat poepen juist onwijs goed: “Kijk mama, een HEULE grote drol!” Haha, blijft een kerel hè, hij pocht zelfs met z’n poep

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hihi, hoe herkenbaar Mriek!
Seth zegt ook altijd als hij een hele grote poep heeft gedaan, haha.

Ik zou inderdaad goed uitleggen wat poep is en vooral niet aandringen als ze niet op het toilet wil met het poepen.

Liefs, Anne

nee aandringen doe ik zowieso nie want dat werkt hier mega averechts… en dat uitlegge ja dat heb ik al gedaan…maar ik gaat het gewoon tot in den treuren herhalen, dat ze een grote drol heb gedaan…hoor ik hier ook altijd, lekker smerige praat,maar ze doet zowieso altijd ff een drolinspectie…ze moet altijd dr poep zien in die luier hahahaaha

nou je kan maar ergens over opscheppen toch !!

Aaron is al heel lang zindelijk zo ongeveer 9 maanden (dag en nacht) maar wil nog STEEDS NIET op het potje/toilet poepen.
Maar ik heb nu gezegd (en het eind komt in zicht) dat ik geen pampers meer ga kopen en dat hij nu toch een grote jongen is en ook op het potje kan poepen.

Ben benieuwd.
Gaat ie het 2 dagen ophouden dan geef ik wel een pamper want dan wweet ik dat ie er echt nog niet aan toe is (hou er 1 achter de hand).
Nu poept ie elke dag 1-2x in de pamper.

Gr, Danielle

Grappig dat het herkenbaar is! En inderdaad, je moet toch zeker ERGENS trots op zijn, Sugars. Haha! Ben wel blij dat ik geen poepluiers meer hoef te verschonen, poep uit zo’n groot kind is op de een of andere manier een stuk viezer dan toen hij nog een baby was.

Groetjes,
M

hahaha ja he dat hoor ik vaker, nou ja zelf heb ik geen poepproblemen, ik heb meer moeite met kots…maar ja die zal ik in de puberteit ook nog wel een paar keer krijgen,na een ’ eerste paar keer stappen’ enz… dus geef mij maar een grote drol hahahaha

Hylke vroeg een tijdlang zelf om een luier als hij moest poepen.
Dat werkte eigenlijk wel goed.
De hele dag zonder, behalve dat kwartiertje tussen dat hij voelt
dat er iets komt, en het er daadwerkelijk is.
Vaak echt ruim binnen het kwartier.

Op een gegeven moment was hij dat gedoe ook wel zat,
en ging hij het eerst op het potje, en toen op de wc doen.

M.

Ik was het zondag zo zat dat hij niet op toilet wilde drukken dat ik stiekem in de pamper een gat heb geknipt en hem op toilet gezet (dat moest hij altijd al als hij moest drukken …) dus hij gedaan en kijkt hij mij aan zegt hij … het ligt in toilet!! Hahaha geweldig … daarna gezegd nu niet meer in de pamper… 2 dagen geen pamper aan gedaan … meneer moest wel maar wilde niet of durfde niet … nu gister voor eerst op toilet en daarna al 3x … wil nu ook geen pamper meer aan!

Hij kreeg wel als beloning een werkbank (10 euro via mp) waar hij naar ging kijken maar niet aan mocht komen voordat hij op toilet drukte … Nu is hij heel lief met de werkbank …

grinnik

M.

Wordt ik uitgelachen…

hahaha een gat in de pamper knippen hoe slim !!! ik vind het briljant

Superknap Van Jurrian Mini-boy. Weet hoeveel jullie hebben getobt met hem wat betreft poepen. Briljante oplossing.

Groetjes ramona

quote:
Wordt ik uitgelachen.....

Ik zou niet durven, dat weet je toch!?

M.

ik vind het weer het toppunt van ‘mamavindingrijkheid’!!! dat gat in die luier…
ik ga het ff onthouden voor eventuele poepdilemma’s die ik nog ga krijgen hahahahhaa