misscien een beetje rare vraag maar iklees overal dat als je kindje de fles krijgt dat hij dan minimaal 2 poepluiers per dag heb maar mijn kindje heeft maar 1 poepluier in de week hij krijg nutrilon standaard sinds 2weken hier voor kreeg hij borstvoedinge ne had ook maar 1 poepluier per week meot ik me zorgen maken
kim
Poepluiers
Bij borstvoeding hoef je je daarom geen zorgen te maken, aangezien borstvoeding exact afgestemd wordt op je kleintje, is dit normaal. Bij flesvoeding weet ik het niet, hiervoor kun je het cb ook even bellen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Madelief heeft ook weinig poepluiers gehad in het begin, zo erg zelfs dat ze moeite kreeg om te poepen en haar gezicht helemaal paars werd. Het ging langzaam beter en nu poept ze eens in de twee dagen!
Als je kindje maar genoeg natte luiers heeft en vrolijk is, hoeft je je geen zorgen te maken. Anna had soms ook wel eens een paar dagen geen poepluier soms ook wel een week, maar was verder vrolijk en had veel plasluiers dus heb ik mij geen zorgen gemaakt.
Nu heeft ze elke dag wel een poepluier en soms ook wel twee. Misschien moet je kindje nog even wennen aan de flesvoeding.
Als je het echt niet vertrouwd, kun je gewoon het cb bellen of even bij je huisarts lang gaan.
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.
kan ook de overgang zijn van bv naar fv.
Lieke kreeg ook eerst friso normaal maar ze poepte hard toen naar de frisocomfort en nu dagelijks poepluier en soms meer.
en niet meer hard.
Houdt wel in de gaten of hij last heeft met poepen want dan kun je andere voeding gaan nemen.
en zoals al gezegd is huisarts bellen als je het niet vertrouwd.
groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 13 Jan 2008 17:49:03
en zijn 3, 4 poepluiers ook normaal? mijn dochtertje poept 3 of 4 keer per dag… ze word deze week 6maanden en krijgt nu ook al de nutrilon opvolgmelk.
Als richtlijn heb ik van het cb gekregen, dat als ze goede plasluiers hebben en ook geen last hebben met poepen (dus geen moeite hebben met de ontlasting) het verder goed is. Dus als je dochtertje goed plast en verder vrolijk is en geen last heeft van bijvoorbeeld verstoppingen of vaak diaree, dan lijkt me alles prima. De een heeft toch meer ontlasting dan de ander. Zo is het met volwassenen ook. als je het echt niet vertrouwd, kun je terecht bij het cb of je huisarts.
Ik kijk vooral goed naar onze kleine meid, als die zich goed voelt, vrolijk is, goed drinkt en goede luiers heeft, ben ik ook blij!
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.