Poepie? Bah!

Hallo allemaal.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was maar ik heb dan toch weer een vraagje.
Ik vroeg me af wanneer je merkt dat je kindje er aan toe is om op het potje te gaan. (ze is nu ongeveer 20 maanden)
Moet ik daar zelf al mee gaan oefenen en hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Ze zegt het al wel als ze heeft gepoept, tenminste ze zegt poepie als ze wat heeft gedaan. Maar ze zegt ook poepie als ze heeft geplast of als ze een scheetje heeft gelaten. poepie bah zegt ze.

Wie kan mij helpen?

bedankt, groetjes Lennie

Je kan er gewoon eens mee beginnen om het potje neer te zetten, en dan er af en toe eens rond te laten lopen. Ze is nog wel jong dus proberen kan geen kwaad als het niet lukt gewoon even laten rusten en over een aantal maanden weer proberen. OOk kan je het buiten doen gewoon lekker in der blote billetjes of een onderbroekje.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Ja het lijkt mij idd gewoon een kwestie van uitproberen. Geloof dat ze vanaf 2,5jr er (gemiddeld) klaar voor zijn, dat ze er zich bewust van worden wat hun lichaam daaronder allemaal doet.
Zij is zich er al wel bewust van dat ze in ieder geval IETS doet, dus proberen kan nooit kwaad lijkt me.
Zolang het maar leuk blijft!!

Groeties

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker