Poepbroekjes door prik?

Eva heeft 3 november de MenC en BMR gehad. Ze voelt zich goed, maar is soms wel wat hangerig. Ik denk dat het te vroeg is om nu al symptomen te zien van de prikken, ALS ze al last gaat krijgen. Wel valt het me op, dat ze sinds dinsdag flinke poepbroeken heeft. Ik heb al een paar keer gehad dat het door haar kleertjes liep. Dat had ze ‘vroeger’ ook weleens, toen ze nog alleen vloeibaar at. Maar nu dus ook. Ik heb al een paar keer gevoeld dat haar billetjes nat waren en ja hoor, als ik haar dan verschoonde, zat de hele luier vol en ook best dun. Ik moet haar dan echt helemaal opnieuw aankleden. Zou dat met de prik te maken kunnen hebben en herkennen jullie dit?

En er liggen nu best wat poeprompers in de was. Ik krijg ze haast niet meer schoon. Zelfs na het wassen zie ik nog randjes. Tips?

Eva heeft Pampers. Hebben jullie met jullie luiers ook dat het soms langs de luier loopt? Normaal heeft ze het niet overigens…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jep, hier ook zo’n vieze poeper… De laatste 2 dagen is Danique flink aan de diarree. En dan niet 1 x op een dag, nee… Minstens 4 x. En dan loopt het inderdaad langs de zijkant, zeg maar aan de binnenkant van haar beentjes er tussen door. Danique heeft nu ook net weer pampers, en soms huggies. Ben koopjesjager, dus de ene keer het ene merk, de andere keer het andere. Hier ook vieze rompertjes die niet schoon te krijgen zijn. Meestal probeer ik het met flink boenen met groene zeep, en dan een nachtje in de week in de groene zeep. Gaat vaak goed, zo niet, dan gaan ze de vuilnisbak in.

Danique heeft in oktober de 4e prik van euhm… dktp en nog iets gehad. Dus denk niet dat het dezelfde oorzaak heeft als Eva.

Een vieze poeper! Danique doet dat dus ook? Haha. Ik denk dat ik de rompers die écht vies zijn en blijven, ook maar weg ga gooien. Zonde hoor, want ze zijn van de HEMA en die vind ik niet alleen fijn, maar ook zo leuk! Maar wel weer reden om nieuwe te kopen!

Het is nu laat, dus ik ga slapen. Hopelijk hebben andere mama’s tips voor onze vieze poepers!

Jesse heeft het ook, maar denk dat het gewoon door tandjes is. Misschien bij Eef ook wel?

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Morgan heeft ze ook gehad (MenC en BMR) maar nergens last van. Overigens kan ze van de MenC wel hangerig zijn he. Alleen de BMR laat zich pas na 5 -10 dagen merken.

Maar eh is eva niet gewoon met tanden dan wel kiezen bezig???

En schoonmaken. Phoe ik gooi nog steeds alles in een emmer met een beetje robijn en als ik de was ga draaien gooi ik het erbij. Zo blijft het vloeibaar zeg maar en was ik het er zo uit. Dat deed ik met de melkvlekken al en zelfs op haar zwarte outfits heb ik geen melkvlekken zitten.

Groetjes,

Michèle

Oh maar eh Rainbow jij bent wel erg hoor. Weggooien… het zijn rompers wie ziet dat nou

Groetjes,

Michèle

Erge poeprompers worden hier ook weggooid hoor. Jakkie. Vind het anders maar een vieze bedoening…

Ik denk dat het niet van de prik komt hoor, Rainbow. Tandjes of een virusje lijkt me eerder het geval.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Tja, ik weet het niet. Vandaag was ze weer zo hangerig. Ze wil alleen maar bij je zitten, op de bank het liefst. Vanochtend zat ze bij papa, die toen even een kleed voor mij recht moest trekken. Dus hij gaf haar aan mij. Zet ze me toch een keel op! Mevrouw wilde niet bij mij zitten… Het was wel erg duidelijk! Hopelijk doet ze dat niet vaker, want ik vond het niet zo leuk. Ik zei: ‘Nou, ga dan maar weer gauw hoor!’ en toen ging ze even later opeens een spelletje doen met mij en lachte ze weer. Hittepetitje.

Tanden en kiezen, zou kunnen. Haar billen zijn ook erg rood. Al kan dat ook komen door de ETOS-doekjes. Ik dacht dat ze niet tegen de lavendel kon, maar nu met de neutrale heeft ze ook weer rode billetjes. Die koop ik maar niet meer. Vanmorgen was het ook weer flink raak, heel haar slaapzak zat onder! Daarna nog een lading, die we samen moesten aanpakken, want Eva wilde niet stil liggen en krijste alles bij elkaar. Toen kwam papa met zijn blouse tegen haar billen, dus die had een lekkere klodder op zijn mouw. Gatver. Dus die vloekte een beetje. Verder voelt ze zich wel goed, alleen iets lastiger dan normaal. Geen koorts ook. Hopelijk is ze morgen liever, want dan gaan we bij een vriendin op kraambezoek en dan is het jammer als ze zo gilt!

@Michele, rompers met een klein randje hou ik nog, maar soms zijn ze echt te goor en dan gaan ze weg. Bij het kdv had ze laatst een romper aan die van daar was, want ze had een ongelukje gehad. Ik moest echt op haar romper met een loep gaan zoeken waar dat ongelukje dan zat! Uiteindelijk zag ik een heel klein stipje. Nou, ik snap wel dat zij dan een andere aandoen, maar thuis doe ik dat niet hoor! Misschien een keer in de Biotex?

Zou kunnen of heel ouderwets ossegal zeep.
Ja oke ik dacht met een klein randje ook weg. Ik moet eerlijk zeggen dat Morgan dat soort luiers van kont tot kop niet echt meer heeft maar toen ze ze had gooide ik dus in die emmer en alles ging er altijd uit.

Groetjes,

Michèle

Nee hoor, kleine randjes doe ik niet weg. Die zie je amper! Ossengalzeep…pff. Ik heb ooit van die groene zeep gekocht en wist amper hoe dat werkte! Ik doe er meestal Shout op en dat werkt ook wel. Gisteren zat haar legging vol, maar die heb ik ‘vers’ in de was gegooid en zolang het niet is ingedroogd, gaat het er zo uit!

Hopelijk voelt ze zich morgen beter

Nog even een tip voor alle vlekken
Ik gooi alles in een emmer met 1/2 scheppen nep oxi action
Koop ik gewoon bij de supermarkt van het eigen merk, scheelt de helft in de prijs
Minimaal een nacht laten staan en dan gewoon in de wasmachine

Ik verzamel dan wat spullen en gooi het in een emmer
Zelfs slabbetjes krijg ik er weer schoon mee Waar nog van die oranje potjes prut op zit
En groene zeep smeer je gewoon op de vlek Dan gooi je het in de wasmand en was je het wanneer het je uit komt

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Hoi Rainbow,

Heb geen idee of het van de prik is want Rens die heeft die nog niet gehad. Heb wel een tip wat betreft de rompers. Ik heb bij mij in de badkamer een emmer met deksel neergezet daar gaan de vieze rompers in. Gewoon ruim in het water. Moet je wel meteen doen anders droogt het in. Daarna op 60 graden wassen. Werkt perfect krijg alle rompers schoon. Werkt ook tegen fruitvlekken. Eigenlijk behandel ik alle vlekken in onze kleding zo en krijg bijna altijd alles eruit.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

quote:
Nog even een tip voor alle vlekken Ik gooi alles in een emmer met 1/2 scheppen nep oxi action Koop ik gewoon bij de supermarkt van het eigen merk, scheelt de helft in de prijs Minimaal een nacht laten staan en dan gewoon in de wasmachine

Geloof me er is 1 vlek soort die je er niet uit krijgt. Grasvlekken uit polyester broekjes. Hier werd elk seizoen nieuwe broekjes gehaald want wat ik ook probeerde die vlekken gingen er echt niet uit

Groetjes,

Michèle

quote:
quote:
Nog even een tip voor alle vlekken Ik gooi alles in een emmer met 1/2 scheppen nep oxi action Koop ik gewoon bij de supermarkt van het eigen merk, scheelt de helft in de prijs Minimaal een nacht laten staan en dan gewoon in de wasmachine

Geloof me er is 1 vlek soort die je er niet uit krijgt. Grasvlekken uit polyester broekjes. Hier werd elk seizoen nieuwe broekjes gehaald want wat ik ook probeerde die vlekken gingen er echt niet uit

@ michele
je bedoeld van dat parachute stof denk ik??
Zelfs dat gaat er uit Ik had een witte broek voor onze kleine man met grote grasvlek op zn billen
Eerst in de oxi en dan laten drogen Dan een kluit groene zeep erop smeren en wassen wanneer t je uit komt Vaak zelfs beter om t even te laten liggen met groene zeep En de volgende dag wassen
Zelfs oude vlekken gaan er zo uit

Groetjes,

Michèle

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Eh zijn sportbroekjes daarvan gemaakt?? Maar goed ik zal het in gedachte houden voor in de toekomst, pappa is vorige maand gestopt met voetballen dus ik heb dat euvel niet meer

Groetjes,

Michèle

Eva zit nu in de kamer te spelen in haar blote billetjes. Heeeeel haar billetjes zijn rood, vol uitslag. Er zitten ook blaasjes op. Het is echt tot bloedens tot kapot, heel zielig. Ik heb in april hier al eens gevraagd wat ik kon doen, maar nu heeft ze dus blaasjes. En hoe herken ik nou een schimmel?

Ik laat het maar even luchten, maar ja, net plaste ze al op de grond voor de bank.

toevallig moet ik ook een nieuwe BMR halen. (ja als volwassene). en vandaag was ik bij de huisarts, vroeg even wat de bijwerkingen zijn. de klachten (verhoging etc) komen de 3e dag. Maar veel info kun je bij het RIVM opzoeken, echt super. En ik ben fan van vanish oxyaction spray. en leuke rompers doe ik niet meer aan, gewoon goedkope witte of grijze van de hema, want hij heeft er toch gave kleren over aan. dus gooi ze gewoon weg als het niet na 2x wassen schoon is.
maar wat zielig van die billen, je hebt zeker al sudocreme geprobeerd. dat komt wrs van die zure dunne ontlasting.
ik heb hier weleens wat gelezen over maizena op de billen/!?!?!?!? succes iig

x Floss

Als je laminaat of zeil hebt is dat niet zo’n ramp toch rainbow… alleen een kwestie van veel dweilen

Groetjes,

Michèle