Poepbroek = drama

Wat heb ik nou weer aan m’n fiets hangen? Het lijkt wel of Evelien (2 jaar en 3 maanden) een obsessie heeft voor vieze broeken! Als ze een poepbroek heeft, gaat ze vaak huilen. En soms zegt ze dat ze een “vieze broek” heeft, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik begrijp er niks van. Ze lijkt geen moeite met de ontlasting te hebben (ze krijgt Forlax) en heeft geen luieruitslag. En we gaan er altijd heel luchtig mee om als ze een poepbroek heeft; beetje kletsen, beetje zingen. Het verschonen zelf is ook nooit een punt, ze vindt het prima. Dus ik heb geen idee waarom het haar zo bezig houdt. Herkent iemand dit?

Ik herken het niet, en zou haast zeggen “fijn toch dat ze zo duidelijk laat merken dat ze gepoept heeft?” Maar dat komt om dat die kleine boef van mij (3 jaar) het vertikt om naar de wc te gaan, zich verstopt als ie gaat poepen, en wanneer je hem er naar vraagt glashard NEE ik heb niet gepoept zegt, terwijl ie van meters afstand te ruiken is… en terwijl hij het zelf heeel goed weet dat poepen en plassen op de wc moet.
Soms laat ie het zo lang in zn luier zitten dat zn billen vuurrood zijn en bloedplekjes vertoont, een drama bij het verschonen maar meneer geeft het een volgende keer opnieuw niet aan. Hij is er dus duidelijk nog niet vies van en ik zit met smart te wachten op het moment dat ie er wel vies van is zoals jouw dochtertje inmiddels lijkt te zijn… Misschien heeft ze een windje gelaten wanneer ze zegt dat ze een vieze broek heeft terwijl dit niet zo is?

Vanuit mn eigen situatie met jasper gezien zou ik zeggen, prima dat het haar zo bezig houdt! Tijd om het potje/de wc te introduceren!

Succes
Groetjes Carolien.

Het hoort wel een beetje bij die leeftijd.

En inderdaad: hét moment om haar op de wc te krijgen,
met de uitleg dat ze dan geen vieze broek krijgt.

M.

We zijn eruit wat het was. De ontlasting was weer te hard, dus ze kon het niet kwijt. Dus ze wilde graag een vieze broek maken, maar het lukte niet. Het deed haar heel erg veel pijn, dus keihard huilen. En dan iedere keer een heel klein beetje ontlasting, dat zo droog was dat het korrelig werd. Op de slechtste dag heb ik haar zeker 12x verschoond, want door die slechte ontlasting werden ook haar billen steeds roder!

We hebben de Forlax opgehoogd met een half zakje en nu gaat het weer makkelijk gelukkig. Soms zegt ze nog wel dat ze een vieze broek heeft terwijl dat niet zo is. Het houdt haar dus nog erg bezig. Niet zo gek als je zoveel pijn hebt gehad. Dat moet weer slijten.

Wat zielig! Ik hoop dat ze nu weer gewoon alles makkelijker kwijt kan. is het euvel opgelost!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers