Poep vraagje ;-)

hallo,

Sinds een paar dagen krijgt leonie nog maar 3 flessen en totale groente en fruithap (beide 180/200 gram)
Sinds de eerste dag is haar poep erg hard en poept ze wel 3 of 4x op een dag kleine beetjes harde poep.
het ruikt ook bijna niet en ze heeft er ook geen last van!

het lijkt me normaal dat de poep harder wordt naarmate ze meer vaste voeding krijgen maar is het normaal dat ze 3/4x op een dag poept?
Hoe ziet de poep van jullie beebs eruit? Hihi smerig vraagje… dus leef je uit!

X Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Geen peil op te trekken hoe vaak kindjes poepen op een dag. Als ze er geen last van heeft en de ontlasting heeft geen gekke kleur (zwart of met bloed erbij) dan zou ik me geen moment zorgen maken.

Groetekes, Sje

Hier ook zo’n poeper. Dion had met flesvoeding 1,5 keer in de week ontlasting en nu hij vaste voeding krijgt poept hij soms ook wel 3 a 4 keer op een dag. Maar wel compact en dus makkelijk schoon te maken
In het begin was het ook wat harder dan nu en ook Dion had er geen last van.

Hey mama pranger! Met flesvoeding poepte leonie ook wel 1 of 2 x op een dag. Nu poept ze veel vaker kleine beetjes maar het vervelende daar aan is dat ze niks laat merken dat ze de luier vol heeft. Deed ze met flesvoeding alleen ook al niet maar dat was direct een pamp vol en stonk heel erg dus viel wel op. Nu verwissel ik de luier en zie ik dat ze gepoept heeft! Moet dus nu constant controleren of er ook wat in zit!

Naja beter 3x vaker poepen dan die kindjes die moeilijk poepen!

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

De dampjes van die kleintjes moeten ook wennen aan het vaste eten. Kan best zijn dat je kleine leonie straks een paar dagen niet poept en er last van heeft. Ze zijn natuurlijk vanaf hun geboorte alleen maar fles/borst voeding gewend…en nu gaan mama/papa beginnen met warm eten

Net wat Sje zegt als er geen bloed bij zit geen zorgen maken.

Mocht je kleine wel veel last krijgen van haar poep of wordt het echt heel hard dan zou ik haar een i.p.v diksap, roosvice laxo geven.

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Heerlijk zo’n poeptopic! Heb er net ook eentje op gezet

Het belangrijkste is dat je kindje er geen last van heeft.
Zolang ze niet heel hard loopt te kreunen en persen om de boel naar buiten te krijgen en haar buikje lekker soepel voelt, dan is er niets aan de hand.

Vaak is de dunnere, stinkpoep heel snel irriterend voor de billen. Ik kan me voorstellen dat je het zelf wel vervelend vind dat je het soms niet hebt opgemerkt dat ze heeft gepoept, maar die dikke reukloze keuteltjes geven in elk geval niet zo snel irritatie dus dat scheelt!

Groetjes Carolien.

damian heeft het in het begin ook gehad. toen we voor vast elke dag een fruit en groente hapje gaven kreeg hij ‘echte’ drolletjes. het ruikt inderdaad bijna niet en is best weinig maar daardoor soms wel 6x op 1 dag. als hij dan 1 dag maar 1 of 2x poepte dan had hij gegarandeerd de dag erna weer een heerlijk smeuige broek vol die heeeeeeeel erg rook hahha. maar wij hadden het dus ook terwijl hij normaal 1x per 2 of 3 dagen een poepluier had

Lilypie First Birthday tickers