POEP probleempje


#1

En dan bedoel ik het letterlijk. Onze zoon is de laatste weken nogal creatief met poep. Hij haalt het dus uit z’n luier en smeert er heel z’n kamer mee onder!!! Niks lijkt te helpen, uitleggen, laten helpen opruimen, boos worden … hij snapt het niet en is gewoon heel erg gefascineert door het gegeven dat er poep uit je billen komt!!! Voor m’n gevoel heeft het niks te maken met zindelijkheid of denken jullie van wel.
Moet er bij zeggen dat het een enorm ondernement en druk mannetje is. Een concentratievermogen van een goudvis, echt van de hak op de tak.
Ik ben vast niet de enige en ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn!!!


#2

Hmmm… bah!!

Hij heeft dus wel door dat hij gepoept heeft…
Ik weet ook niet hoe oud hij is, maar het lijk tmij dat hij rijp is voor een potje, of voor op het toilet.
Hoe denk jij er over?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers


#3

Heb hier nog geen ervaring mee maar het zou zo kunnen zijn dat hij het zelf vies vind. Geeft hij ook al aan dat hij moet poepen of kruipt hij bijv weg in een hoekje om te poepen? Dan zou het best zo kunnen zijn dat hij toe is aan zindelijkheidstraining. Misschien kun je er vast een boekje over aanschaffen zodat je spelenderwijs een beetje kan beginnen er mee. Veel kinderen maken een peopfase mee, ik zou er zeker niet boos over worden. Het is vervelend maar peop is ook iets wat ze moeten ontdekken. Als je er boos over word heb je kans dat hij het iets engs/raars gaat vinden.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#4

Onze Cas is 2 jaar en 3 maanden ongeveer. Hij doet het sinds een week of twee nu. Sinds vijf maanden heeft hij een zusje, zou het daarmee te maken hebben??
Voor m’n gevoel is hij nog niet toe aan zindelijkheidstraining. Hij wilt bij het wisselen van elke luier op de wc zitten om te plassen maar dan komt er nooit een plas! Wel zie ik het wanneer hij aan het poepen is, helaas niet vooraf. En meestal merk ik dat hij heeft gepoept omdat ik het ruik, niet omdat hij het zegt of zo. Vanwege kiesjes poept hij soms wel 3x per dag en heel dun. Dus na een 1e poep ben ik die dag nog niet veilig, hihihi!!!
Inmiddels doen we als hij naar bed gaat 3x verf afplaktape om z’n luier, een romper aan, dan een onderbroek en dan z’n pyamabroek. Het blijft gewoon elke keer weer duimen dat het goed gaat.
Maar ik zal zeker eens een boekje over zindelijk worden halen! Wie weet is het dat wel en mis ik gewoon helemaal de signalen.
Tot zover in ieder geval bedankt!!!


#5

Hmmmm volgens mij ga je als je het vies vindt er niet met je handen in graaien… mijn neefje deed het toen hij 1,5 was en is echt pas zindelijk geworden met bijna 4 jaar! Mijn zus was toen net bevallen van de 2e en mijn idee is dat het een schreeuw om aandacht is… negatieve aandacht is immers ook aandacht! Sterkte er mee!!


#6

Ik heb een tip voor ouders hier onder ons. Mijn kindje is momenteel ook erg creatief met haar poepie, en ik word er niet echt vrolijk van. Ik hoop dat het een korte fase is. Wat doe ik er tegen? Stop je kindje in een slaapzakje. Het komt nu weer mooi uit, de nachten worden weer wat frisser. Door dat mijn kind van bijna 2 niet meer bij haar poepie kan komen, heb ik de gaten waar haar armen door heen moeten, voor de helft dichtgenaait, zodat ze haar armpjes niet meer in de slaapzak kan wurmen om alsnog bij haar luier te graaien. Zo blijft haar bedje tenminste schoon sávonds, in de nacht en in de morgen. Overdag graait ze ook naar haar luier, maar dan ben ik er bij. Misschien een tip? En wat nog een godswonder is, dat is een slaapzakje met mouwtjes. Succes!!