Poep ophouden!

Boef poept al 4 dagen niet en schreeuwt het uit van de buikpijn!
Vandaag toch naar HAP geweest en lactulose gehad.
Wie heeft andere tips? Hij wil verder niet echt eten en drinken minimaal.
Roosvicee Laxo heb ik al in huis.

Arm zieltje!

Pruimen laten eten en roosvicee (maar die heb je al). Zit hij al/nog op een potje? Dan eventueel in de kamer zetten voor de tv. Dat hebben we gedaan toen Danielle dat had. Zo dat ze echt even rustig op het potje zat. In het begin wilde ze niet zo lang op de wc zitten en dan hebben ze afleiding.

Succes er mee.

Hoi mamaj

Wij hadden rond die leeftijd hetzelfde probleem.

Erg vervelend voor je boef.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat zo’n kleintje in een visuele cirkel komt doordat het poepen steeds pijn doet. Waardoor hij het de volgende keer weer op gaat houden…waardoor het weer pijn doet…etc

Ook mijn boef heeft zeker een half jaar elke dag lactulose gehad en uiteindelijk gaat het beter.
Wat je het beste kunt doen is genoeg lactulose geven zodat de ontlasting flink zacht blijft. doe dit echt een tijdje zodat je kleintje vergeet dat poepen zeer doet.

Hierna kun je de lactulose langzaam afbouwen. Let hierbij wel goed op de voeding en drinken.
Ik moet er (nog steeds) bij mijn boef goed opletten dat hij bijvoorbeeld genoeg drinkt en GEEN wit brood eet. Anders heeft hij binnen de kortste keren weer harde ontlasting en begint alles weer van voor af aan.

( Brinta in de ochtend geeft mijn zoontje ook harde ontlasting. Ook merk ik dat hij een stuk beter naar de toilet kan als hij de avond ervoor veel groente heeft gegeten. Hij krijgt dus VEEL verse groente elke dag. Zelfs bij een pannekoekje eet hij een paar gekookte worteltjes bijvoorbeeld)

Let tevens ook even op met die lactulose. Mijn zoontje kreeg er erg veel gasvorming van en ook dit gaf buikpijn…maar ja…dat liever dan een zere buik van het niet kunnen poepen met alle gevolgen van dien.

Succes!

Groetjes,
ILoveMyBoy

Onze dochter Evelien (2,5 jaar) heeft al een hele tijd moeite met de ontlasting. Dagenlang niet gaan en dan schreeuwen van de pijn. Vreselijk, ook voor ons. Ze krijgt, ik denk inmiddels al een jaar, iedere dag anderhalf zakje Forlax. Perfect! Als je begint, duurt het ongeveer anderhalve dag voor het werkt. Het maakt de darmen niet lui, maar zorgt ervoor dat er meer water in de darmen blijft en daardoor wordt de ontlasting zachter. Een prima oplossing voor Evelien, want dat is niet echt een goede drinkster. En daarnaast de standaard adviezen natuurlijk: groente, fruit, bewegen, water drinken, bruinbrood eten.

Vorige week dachten we dat er iedere dag wel een half zakje af kon. Het ging zo goed, ze dronk zelfs goed! Daar hebben we dit weekend zooooo’n spijt van gehad. Wat heeft dat meisje geleden! Gauw dosering weer verhoogd en je wilt niet weten hoeveel ontlasting ze daardoor weer kwijt kon. Ze probeerde het op te houden, maar na enthousiaste aanmoediging en rustig vertellen dat drukken goed is en dat pappa en mamma en ook alle kindjes drukken, liet ze het gaan. Vijf minuten later hadden we onze Eef weer terug: zingen, dansen, spelen. Ik weet niet wie er nu het meest opgelucht was!

Dus wacht niet, maar ga naar je huisarts. Lijden is echt niet nodig!

Groetjes,
Marleen

Fjieuw!
Het is over inmiddels. Zondag naar HAP geweest, hij schreeuwde het uit van de buikpijn.
Lactulose gekregen en maandag ging het al beter. Nu vrij dus, dus vandaag al niets meer gegeven.
Bedankt voor de tips.