Pletskeskoek


#1

Pletskeskoek
Ingrediënten
2 tot 3 pakken droge koekjes bv. theekoekjes,250 gr. smeerbare (room)boter, 250 gr.poedersuiker, vanillepudding,oploskoffie, hagelslag, eventueel decoratie.

Hulpmiddelen
Eventueel een spatel en een garde

Voorbereiding
Zorg dat de boter niet te koud is, maak sterke koffie of maak een oplossing met de oplosskoffie

Bereidingswijze
Meng de boter en poedersuiker. voeg naar eigen smaak oploskoffie toe en maak hier met toevoeging van vanillepudding een lekkere creme van. de hoeveelheid van de creme die men moet maken en de hoeveelheid koekjes die men gebruikt hangt van de grootte van de taart af. Maak een onderste laag van de taart door een aantal droge koekjes op een schaal of bord naast elkaar te leggen. Hierover verdeel je een laag creme. De volgende lagen koekjes worden eerst in de koffie gedoopt voordat deze op de taart worden gelegd.Zo gaat met door met lagen maken totdat de koek de gewenste hoogte heeft bereikt. Het is verstandig om soms met de koekjes iets te verspringen zodat de koek iets meer stevigheid krijgt. Let erop dat er genoeg creme overblijft om de buitenkant van de taart mee te bestrijken. Daarna de gehele buitenkant met hagelslag garneren en eventueel decoren, als de taart voor een kinderfeestje is maak ik meestal met smarties de leeftijd van het kind op de taart.De taart een dag laten opstijven in de koelkast.


#2

Jeetje die lijkt me leuk, lekker en makkelijk! Ik ga het onthouden want ben nu aan het lijnen, haha! Maar bij de eerste speciale gelegenheid ga ik aan de slag! Dankje!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#3

hoi,

bedoel je met vanilepudding stevige pundding zoals bijv van mona of bedoel je meer vla.

Vaste pudding lijkt me erg moeilijk te mengen tot een gladde mouse/ creme?

Of verbeeld ik mij dat

groetjes

lon106