Playdoh klei ... en 3 jaar cadeau suggesties

Is Play-doh leuk voor een aankomende 3 jarige? Ik zie van die ijsmachines om ijsjes te maken of hamburgers?!

Ik zoek iets creatiefs omdat Fabienne zo van tekenen houd, stempelen, knippen. Dat is eigenlijk wat ze nu het liefste doet.

Hebben jullie nog andere speelgoed suggesties voor deze leeftijd? Geen poppen want daar heeft ze niets mee. Ze heeft een fietsje, buggy voor haar schaapje! wat playmobil, Duplo doet ze ook niets mee evenals Nopper en Little People.

Groetjes Esther

Erik heeft die klei van Play Doh gekregen voor z’n 2e verjaardag, maar doet er pas echt iets zinnigs mee op dit moment, dus na z’n 3e verjaardag. Dus ik zeg: prima cadeau voor je dochter! Kan je meteen van die accessoires vragen voor klei/deeg (bij hema ofzo te koop); vormpjes, deegrollertje, etc.

Groetjes,
M

ja heel leuk Esther! Rico heeft ook een schoolbord met magneetjes en krijtjes, vind ie heeeeelemaal fantasisch!! heeft ze een peuter tafel + stoeltjes?

ja heel leuk Esther! Rico heeft ook een schoolbord met magneetjes en krijtjes, vind ie heeeeelemaal fantasisch!! heeft ze een peuter tafel + stoeltjes?

nou succes, ik haat nog steeds de play doh… wat een zooi omdat ze alle kleurtjes door elkaar gooien, erin proppen en er komt van alles uit behalve war het moet, kleine balletjes op je vloer waar je gezellig met je voet op gaat staan

vind het echt iets voor 7 jarigen…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

hihihi, dat klinkt een beetje cynisch en grappig tegelijk?! Arme mama …

Volgens mij is Fabienne erg precies want die doet de dopjes op de viltstiften en haalt de pluisjes van de vloer, ze ruimt ook altijd op dus bij haar zie ik nog geen klei door elkaar komen. Klei op de grond? Uhmm een zeiltje?

Hier een grote hit, en ze is 2,5! Wel heeft ze maar 1 kleurtje per keer!

Manderijn

Ja playdoh is super leuk, je kan het overigens ook redelijk zelf maken (ja recept is op internet te vinden, met deeg, creme tartaar en voedselkleuring) wij hebben het ook, maar er word alleen mee gespeeld als mama er bij is (of een andere volwassene), ik heb wel de ervaring dat je het anders overal tegenkomt. Verder is een schoolbord ook super leuk, wij hebben het ook, verder zou je kunnen denken aan een schildersezel, natuurlijk vingerverf (ook een groot succes hier) Bij ons zijn verkleedspullen ook een groot succes, daarmee leer je ze ook aan en uitkleden (weet niet of jij dat zo leuk vind?) wij hebben hier ongeveer 10 stuks liggen (met dank aan J’s tantes hoor, niet van mij) 4 princessejurken, een rood kapje, 2 baletpakjes met schoentjes, koks, een fee, en nu ben ik nog wat vergeten, nou je je snapt het al, een hele hoop! Misschien ook een leuke CD of DVD, hier houd ze ontzettend van dansen en zingen (ja een tutmina heb ik ) Ik denk dat ik nog wel 100 cadeaus kan verzinnen, maar ik zal er mee stoppen!

Nu moet ik me toch grotendeels bij Kimmetje aansluiten Esther, Klei is leuk, maar voor hoelang? Rico kon er eerst heel leuk mee spelen en nu loopt hij ermee rond en idd geeft het rotzooi, ik stond zelfs op het punt dat ik zei: weet je wat: klei maar op school
maar het klinkt wel heel leuk ik vond het vroeger geweldig die klei met die “machines” maar volgens mij was ik idd toen ook ouder?

Ook hier kleien we weleens. Seth moet netjes op zijn stoel blijven zitten, maar het ligt natuurlijk wel op de grond en het zit ook aan zijn kleren.
Ik maak me allang niet meer druk om het feit dat alle kleurtjes door elkaar gaan. Het is zijn klei, en op het moment dat hij zich er druk om gaat maken kopen we wel nieuwe (of vraagt hij deze maar voor zijn verjaardag, natuurlijk). Bij de action kost het niets die klei.

Liefs, Anne

@Anne: ook hier zitten de kleuren door elkaar, dat maakt mij eigenlijk ook niets uit maar wel als ik net gestofzuigd heb en meneer besluit te gaan kleien. Ook hier blijft ie eerst op zijn stoel zitten, maar op den duur hoef ik me maar even om te draaien en hij gaat ermee rondlopen. daar erger ik me dan wel aan. ik bedoel, hij mag rondlopen maar mama is even naar de wc, komt terug en er zitten stukjes klei aan de tv geplakt, nou nee dankje

Inge pas stofzuigen na het kleien Ik ben baas dus ik maak uit wanneer hij mag kleien en dat is dus niet nadat ik net gestofzuigd heb

Liefs Michelle

Ben nog niet uit over de klei … en verf zie ik eigenlijk niet zo zitten! Dan doen ze gelukkig vaak op de PSZ Met verkleden heeft ze nog niets volgens mij maar een CD van kabouter Plop zal ze leuk vinden!

Ik heb nog wel wat ideetjes hoor, hahahah
Puzzels, weet niet hoeveel ze er heeft, maar dat vind J ook super leuk, we hebben er nu een met cijfers, dat is leuk en leerzaam. Ook hebben we een vormenstoof maar dan ook voor cijfers, vind ze ook super leuk, ik ben nu op zoek naar een puzzel met letters. Wat dacht je van kralenrijgen, daar is ze nu ook oud genoeg voor.

Mijn oudste heeft ook Playdoh… en dan de ijsmachine… helemaal leuk… ook voor haar 3e verjaardag gekregen! En die kleurtjes door elkaar… Tja… ik deed er ook heel voorzichtig mee… maar nu een jaar later kan het me ook niet schelen ook… nieuwe kleurtjes kun je ook voor weinig geld weer halen… en dat hoeft niet specifiek van Playdoh te zijn… kan ook van andere huismerken…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

dvd van het Zandkasteel is hier momenteel zeer in trek! En educatief ook nog, haha!
Ze hang uiteraard niet de hele dag voor de buis, maar kijkt alle dagen wel een aflevering!

Manderijn

Mijn zoontje speelt al met klei vanaf zijn 2de verjaardag
Ik zet bakjes op tafel een plastic mesje een snijplank etc en ik hoor m niet meer
Nu is hij bijna 3 en heeft een klei pers van het merk sez Heel simpel Oja en klei knippen vind hij ook geweldig
En ja de kleurtjes zitten door elkaar Hij vind het geen probleem dus waarom zou ik er een probleem van maken Echt iets maken doen ze op deze leeftijd toch nog niet
Hij bakt brood, en maakt gehaktballetjes, spaghetti etc
Maar kan er rustig 1,5 mee bezig zijn Terwijl het verder een druk manneke is
Ik geef het ook vaak als hij moe is Dan zit hij lekker te tutten ermee

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Tim heeft voor zijn 3e verjaardag klei gehad, maar heb het in de kast gezet en er nog niet uitgehaald voor hem erg he!! Heb hem een paar dagen geleden voor het eerst laten vingerverfen en dat vond hij helemaal leuk.

Ik houd erg van spelletjes, dus voor zijn 3e verjaardag ben ik in de speelgoedwinkels op zoek gegaan naar spelletjes voor 3 jarige en die gevraagd. Hij heeft de volgende spellen gehad: kleurentorentje, het woezel en pip kleurenspel, bumba domino en dikkie dik lotto.

Ik moet zeggen dat hij alle spelletjes echt heel erg leuk vind, dus dat vind ik echt een aanrader voor een 3 jarige. Vooral het woezel en pip kleurenspel en de dikkie dik lotto worden hier veel gespeeld.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers