Mijn dochtertje van nu bijna 15 weken heeft een beetje een afgeplat achterhoofd. Zij kan haar hoofdje goed draaien, maar als zij slaapt kijkt ze altijd recht naar boven en dus niet naar links of rechts. Positie veranderen als ze slaapt heeft geen nut. 5 min later kijkt ze dan toch weer omhoog. Nu leg ik haar overdag vaak op buik en zij,maar in haar bedje altijd op de rug. aangezien ze nog veel slaapt ligt ze dus vaak in haar bedje en dus vaak op haar achterhoofd. Dit is nu wat afgeplat. Nu zegt mijn huisarts dat ik me er geen zorgen om moet maken. Dit komt volgens hem allemaal goed zodra mijn dochtertje gaat zitten en straks sterker wordt en ook van slaaphouding zal veranderen. De kinderarts wil echter volgende maand als er geen verbetering is met helmtherapie beginnen. Dit zijn dus nogal 2 totaal verschillende meningen van deze artsen en ik weet nu dus echt niet meer hoe of wat. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind een helmpje nogal rigoreus, maar wil haar ook niet met een plat hoofd laten lopen de rest van haar leven. Huisarts of kinderarts advies volgen?
mama1980