Plaszindelijk maar poepen?!

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer hoor. De combinatie werken en gebroken nachten waren best pittig. Of zijn eigenlijk .

Nu heb ik een vraag over moppie. Zij is sinds het mooie weer plaszindelijk. Echt super trots! Ook als we naar de winkels gaan houdt ze het of ze kan wachten tot we een wc hebben gevonden. Heel goed dus. Ok, het is nog pril dus je weet maar nooit maar nu ben ik in ieder geval heel blij.

Alleen het poepen is een ander verhaal. In het begin poepte ze op het potje. Het ging wel lastig. Niet het poepen zelf want als ze eenmaal poepte was het prima maar daarvoor zei ze steeds “ik moet poepen” maar ging dan niet zitten, alsof ze niet durfte.
Nu poept ze standaard in haar onderbroek. Wel 3x per dag soms. En ze moet dan wel huilen. Ze vindt het poepen gewoon eng.

Nu mijn vraag. Ik heb haar in een onderbroekje en zou dat graag zo houden, mijn man wil haar een luierbroekje aan doen. Alleen ben ik dan bang dat ze ook weer in de luier gaat plassen.
Heeft er iemand ervaring hiermee (vast wel)? Het is denk ik een fase maar hoe ga ik er mee om en wat doe ik ondertussen met de onderbroekjes/luierbroekjes?

groetjes,
Wendy

Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…

Hoi!

Mijn dochter is ongeveer even oud als jouw dochter. Zij is sinds maart plaszindelijk, maar poepen doet ze pas sinds drie weken op het potje/wc. Daarvoor ook in haar onderbroek. Ze gaf het wel aan, maar als ze op het potje zat, kwam er niks. En 5 minuten later wel in haar onderbroek.
Nu bijna geen ongelukjes meer. En daar heb ik eigenlijk niks voor gedaan… Kwam vanzelf. Elke keer als ze zei te moeten poepen op het potje gezet, als er niks kwam, prima volgende keer beter.
Papa beloofde haar wel een snoepje als ze had gepoept op het potje, maar dat werkte in het begin ook niet hoor.

Ik zou haar niet meer een luier(broekje) om doen als het plassen zo goed gaat. Poepen komt vanzelf, denk ik. En tot die tijd onderbroeken uitspoelen! Bah!

Hier het zelfde probleem… Maar dan met 5-6x per dag dunne (niet echt diarree hoor, maar wel brij ) ontlasting. Tja sorry, maar ik ga écht niet zo vaak alles verschonen. Maar met luiers aan laat ze de plas idd ook meestal lopen.
Jammer

Maar goed, zo af en toe proberen we het gewoon weer even. Komt vast goed, ooit…

Vanochtend zei ze zelf dat ze nu (gisteren is ze 3 geworden) groot is en geen luier meer aan hoeft. Prima, laat maar zien dat je t kan we zullen zien. Maar heb er eerlijk gezegd nog niet zoveel vertrouwen in, haha.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Problemen met poepen komen heel vaak voor. Daar zit vaak iets psychologisch achter. Angst dat ze met poepen iets van zichzelf verliezen. Sje heeft daar een mooi verhaaltje voor wat je tegen je meisje kan vertellen, ze reageert vast nog wel. En anders mail je haar even.

Ik zou denk ik geen luierbroekje meer aandoen, maar dat is makkelijk gezegd…

Groetjes,
M

Lilypie Fifth Birthday tickers

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

hoi
ik heb niet alle reacties gelezen dusmisschien dubbel…
maar ik heb precies t zelfde vorig jaar met Emma gehad. ze was vanaf maart plaszindelijk, maar ze durfde/wilde echt niet poepen op de wc. ze gaf t wel aan en ging wel zitten maar t lukte niet. toen hebben we een tijdje gedaan dat als ze t zei dat ze een luier omkreeg die na t poepen weer meteen af moest.
ik heb toen heel veel geprobeerd, boos, begripvol, aanmoedingen, verhalen over poepp (waarom we poepen, dat t juist goed is, datpoepjes graag willen gaan zwemmen in de zee etc), beloningssysteem maar niet hielp.
en in de zomervakantie (ja toen pas!!!) ging ze ineens zitten en het lukte, toen moesten we ineens allemaal (7mensen) elke keer naar haar poep komen kijken, en trots dat ze was!

dus tips; laat t los,t komt wel…

succes groetjes!

Mijnticker.nl Tickers

Kleine update: gisteren en vanavond twee keer op het potje gepoept! Ze vindt het wel heel eng en komt dan naar mij toe. Mama ik moet poepen ik wil in het bad. Ze werd nl. steeds in het bad even afgespoeld na een ongelukje. Ik ga dan rustig bij haar zitten. Het lukte niet. Toen heb ik haar steeds weer laten spelen tot het echt voor de deur stond en gauw zitten. We hadden een mooie hoop, hihi!
Nu maar hopen dat het zo fijn door gaat met die kleine stoere boef.
groetjes,
Wendy

Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…

Wat goed!

Groetjes,
M

Lilypie Fifth Birthday tickers

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

heel goed dat ze het zelf zo aangaf.
met lindsey hebben wij dit probleem al ruim een jaar helaas. met momenten gaat het wat beter maar nu hebben we weer een aantal dagen dat het gewoon echt mis gaat. vanmorgen zat weer d’r hele luier vol tot aan d’r rug toe en dat terwijl ze de nacht ervoor mij om 3 uur riep dat ze moest poepen en dat ging toen dus ook prima.
nu heeft lindsey ook forlax zakjes en daar ben ik nu dus mee aan het afbouwen omdat het echt dun is telkens. maar dat is nog behoorlijk gedoe want bouw ik het te snel af dan gebeurt er dus weer helemaal niks, waardoor het alleen maar weer meer pijn gaat doen.

nu hoop ik absoluut niet dat dit bij jullie ook zo gaat en dat het gewoon goed gaat verder. lindsey is ook heel gevoelig voor de beloning dus dat doen we ook steevast en gaat het mis dan geven we daar eigenlijk zo min mogelijk aandacht aan.

liefs,
Rinske