Plastic oefenbroekjes

We hebben het hier al eens gehad over die plastic oefenbroekjes van de HEMA. Ik kan me herinneren dat Christa ze had, voor Jack. Ik heb er nu ook twee gekocht, in maat 62-68, want ze vallen erg groot uit! Maar nu denk ik: wat moet ik ermee? Ja, zindelijkheid oefenen natuurlijk, maar…Eva gaat soms op het potje, maar doet dan niks. Ze poept en plast nog volop in haar broek. Is niet erg, maar ik wil toch langzaam wel beginnen met trainen. Ik zet haar geregeld op het potje, maar daar blijft het bij. Hoe werken die traingsbroekjes precies? Worden ze dan toch nat, of zijn ze meer bedoeld als ze eenmaal zindelijk zijn, dat dat badstof alles nog een beetje tegenhoudt? Kortom: wanneer kan ik die broekjes het beste gaan gebruiken??

Groetjes Rainbow, trotse mama

Die oefenbroekjes zijn er voor om juist NU te gebruiken.

Want die zijn er voor om de boel binnen de broek te houden,
zodat de andere kleren niet vies worden,
EN het kind het gevoel heeft in de viezigheid te zitten,
wat ze over het algemeen niet leuk vinden.

Als ze zindelijk zijn heb je ze niet meer nodig als het goed is.
Nou ja, af en toe een ongelukje zou nog kunnen natuurlijk.

M.

Ik vraag mij precies hetzelfde af Rainbow…
maar ik moet wel zeggen dat ik het verstandiger vind… om te beginnen als het weer wat beter wordt.
misschien is dat voor iedereen de slimste oplossing want dan kunnen ze gewoon in hun blote bibs rondlopen en zit er niet teveel tijd tussen als ze aangeven dat ze moeten plassen.
want als je dan nog snel snel die broek enzo uit moet doen… ben je vaak al te laat.
hoe je die broekjes moet gebruiken geen idee, volgens mij is het wel zo dat die broekjes wel “vollopen” het is gewoon dat een kind duidelijk voelt dat hij/zij geplast heeft zonder dat de vloer vol ligt snapje?

Hier zijn ze zindelijk geworden zonder die oefenbroekjes. Kan niet lekker zitten, zo’n plastic zweetding.

Hier gewoon onderbroek-luiertjes met een onderbroekje er overheen.

Voelen ze zich helemaal stoer dat ze een echt onderbroekje aan hebben en als het misgaat, komt het in het onderbroekluiertje.

Groetekes, Sje

Hier ook gewoon zindelijk geworden op de ‘ouderwetse’ manier met luiers. Ging prima en voordeel is dat je de ‘poepjes’ niet hoeft uit te spoelen maar gelijk in de kliko kunt deponeren met luier en al

Heb dus geen ervaring met de broekjes van Hema, helaas.

ik heb er ook nog nooit van gehoord van die broekkies maar denk dat ze inderdaad zijn omdat het niet lekker zit en je poep en plas voelt , not fijn…en misschien dat ze dan wel op een potje gaan…

maar rainbow pippy doet nu ook ‘plassies op de plee’ maar die gaat echt niet op het potje, die vind ze niet intressant, misschien wil zij dat ook nie, probeer het eens met de echte grote wc net zoals bij mama… misschien vind ze dat daarom wel intressant…

Pippy is geboren 17.07.2009

Ja inderdaad het zijn zweet dingen.
En bij Jony werkte het niet, want dat maatje is nog te groot voor de kleine billen. Ging er gewoon langsop. Dus uiteindelijk gewoon heel veel gewassen :smiley:
Ik deed Jony ook op het potje een half uur nadat de beker drinken leeg was, een uur trok ze niet. Na 2 dagen fiks wassen en verkleedpartijen, ging het super goed. Stickerblaadje hangt nog boven het potje elke keer als ze iets op het potje deed mocht ze een sticker opplakken, dat was het beloningssysteem dat ik opgezet had. Super vindt ze dat, het 2e A4tje /de laatste hangt er nu.
Leuk dat je er mee wilt/gaat beginnen.
Succes!