Plas heel lang ophouden

ik heb nu een nieuw potje gekocht waar een deksel bij zit dus je het potje ook als krukje bij de gewone wc kan gebruiken.
maar hij weigert nog steeds, hij is net drie geworden en ik vind het nu wel tijd worden.
het probleem zit hem in het feit dat hij zijn plas ophoud als hij geen pamper aan heeft en hij hou dat zolang vol dat ik bang ben dat hij straks schade aan zijn blaas oid oploopt.
het betekend wel dat hij goede controle heeft maar mij iets te veel
ook bij de grote wc weigert hij te gaan.
hoe lang moet ik dit nog aan kijken.
hij loopt nu gewoon weer met een pamper , dan plast hij teminste,
in dec word hij geopeerd maar daarna wil ik hem toch eigelijk helemaal zindelijk hebben

before you judge me, try hard to love me

Misschien het plassen belonen, dus veel positieve aandacht geven? bijvoorbeeld een stickertje als hij geplast heeft? En bij een vol stickerblaadje een kleinigheidje of leuk uitstapje?
Plas ophouden is niet goed weet ik , maar ik heb geen idee of het ook echt schadelijk kan zijn ( lijkt me niet meteen hoor). dat zal je echt aan een arts moeten vragen. Succes en hoop dat het snel lukt voor je!
groetjes

Hai!

Ten eerste wordt voor zover ik heb gelezen afgeraden om met zindelijkheidstraining te beginnen als er een grote gebeurtenis voor de deur staat zoals een verjaardag, geboorte van broertje of zusje of een operatie. Dus ik zou zowieso wachten tot hij weer opgeknapt is hiervan. Je heb anders gewoon een grote kans op terugval en dat trekt soms niet meer snel bij

Verder is 3 jaar volgens mij niet HEEL laat, zeker niet voor een knul, maar ik begrijp dat je die luiers zat bent hoor, was ik ook.

Ik herken het verhaal van plas lang ophouden. Niet van Jack maar wel van andere kindjes in de omgeving. Ik denk dat je niet heel bang hoeft te zijn voor schade hoor, Jack houdt ook zomaar een hele ochtend zijn plas op of een middag als we op pad zijn. Hij wilde namelijk alleen op het potje plassen vandaar, maar nu plast hij ook op de wc gelukkig.
Ik denk dat je er niet heel veel mee kan eerlijk gezegd. Hij zal zelf de eerste stap moeten zetten. Ik heb voor Jack zindelijkheidstrainingsbroekjes ( mooi woord he) bij de Hema gekocht, zie Topic hierover bij mama’s hoekje meen ik.
Daarna was het hier bekeken en hij geeft het nu aan als hij plassen moet.

Je kan een onderbroek IN de luier doen zodat hij wel plast en dat het dan goed smerig voelt voor hem? Want hij KAN het dus ophouden!!
En wat ik dus deed voor ik die broekjes had is hem op vaste momenten, zo’n 4 a 5 keer per dag op het potje zetten. Dan kreeg hij al een beetje het idee wat de bedoeling was, maar hij deed dan eigenlijk nooit wat hoor! Maar sinds die trainingsbroekjes gaat het hier dus SUPER…!!!

Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hoi hoi, laat hem maar fijn zijn plas inhouden kan me niet voorstellen dat dat zo schadelijk is! Het mensenlijk lichaam is zon goedge-oliede machine` zit zo mooi in elkaar als het schadelijk zou zijn zou je de plas wel laten lopen.

Ik kan persoonlijk ook heueueuel erg lang mijn plas ophouden heb er nog nooit iets aan overgehouden zou me daar in ieder geval niet druk om maken. En zoals Christa zegt, ik heb dat ook gehoord geen zindelijkheidstraining vlak voor een grote gebeurtenis, dus om er allemaal ontspannen aan te beginnen zou ik wachten tot na de operatie, dan nog maar een pampertje in het ziekenhuis, toch? Veel sterkte trouwens alvast met de operatie. xxx

Lilypie Second Birthday tickers

met de echte training ben ik ook nog niet begonnen ik laat hem alleen de middag zonder pamper rond lopen in de hoop dat hij op het potje gaat zitten,
sóchtends (en snachts natuurlijk)loopt hij nu met een pamper.
maar hij weigert gewoon op het potje te zitten of naar de wc te gaan, en houd dus gewoon heel de tijd de plas op
de andere twee waren gewoon binnnen een zeer korte tijd zindelijk ruim voor hun derde jaar maar ja de kleine doet tot nu toe alles veel later.
alleen was ik dus bang op schade maar dat blijkt dus mee te vallen gelukkig.
ik laat nu de potjes in het zicht staan en vraag hem regelmatig of hij moet plassen of er even op komt zitten maar het antwoord is altijd nee hihi

anyway ik kan hem dus de hele middag zonder pamper laten lopen zonder angst te hoeven hebben op schade aan de blaas oid als hij het op houd.
met de rest wacht ik tot hij helemaal is opgeknapt in december

before you judge me, try hard to love me

Ik weet niet of ik hem de hele middag zonder pamper zou laten lopen eerlijk gezegd.
Want dan ben je dus wel bezig om het zindelijk worden te stimuleren. Ieder zijn ding hoor maar ze weten dat ZIJ uiteindelijk degenen zijn die de autonomie hebben!

Ik weet niet meer wie het laatst zei op ikkeben, maar bij de Hema heb je van die plasbroekjes ofzoiets. daar zit een zeiltje in, zodat het dus niet doorlekt maar het wel “vies” voelt.
ik weet niet of dat zou helpen?
maar je zei ook dat hij geopereerd gaat worden, ik zou zeker wachten met zindelijkmaken totdat achter de rug is.
Iemand die ik ken heeft een kindje en die was bijna zindelijk maar nog niet helemaal.
toen werd ze zwanger, en vanaf toen ging het alleen maar bergafwaarts met het zindelijk maken. Ik denk dat dat komt ook door de spanning voor zo’n ukkie, en dat het dan helemaal niet gaat werken.
Ik persoonlijk zou dus wachten tot die operatie achter de rug is, en hij natuurlijk hersteld is, zodat jullie met goede moed kunnen beginnen.
Ohja en dan ook met die Hema broekjes

Nu het toch over zindelijkheid gaat. Vanaf wanneer ga je daar mee beginnen. Wij zijn er nog niet mee bezig en hebben nog geen eens een potje. Hij is pas net een jaar maar damian… Hij vind de wc zo interresant. We hebben wel een wcbrilverkleiner. Die zat bij mijn kraamkado’s. Als hij dan voor de 1000ste keer de wcdeur open probeert te krijgen dan zet ik dat ding op de wc en damian met kleren en al erop. Nou geweldig. Hij zit dan echt helemaal te genieten en doet ook pppppppprrrrrrrrtttt (peop geluidje) met zijn mond. Is dit een teken dat het er binnenkort wel aan zit te komen of vind hij het alleen maar interresant omdat mama en papa en de rest daar steeds heen gaan?

Inge dat was ik dus van die Zindelijkheids-Trainings-Broekjes!!