Hai!
Ten eerste wordt voor zover ik heb gelezen afgeraden om met zindelijkheidstraining te beginnen als er een grote gebeurtenis voor de deur staat zoals een verjaardag, geboorte van broertje of zusje of een operatie. Dus ik zou zowieso wachten tot hij weer opgeknapt is hiervan. Je heb anders gewoon een grote kans op terugval en dat trekt soms niet meer snel bij ![]()
Verder is 3 jaar volgens mij niet HEEL laat, zeker niet voor een knul, maar ik begrijp dat je die luiers zat bent hoor, was ik ook.
Ik herken het verhaal van plas lang ophouden. Niet van Jack maar wel van andere kindjes in de omgeving. Ik denk dat je niet heel bang hoeft te zijn voor schade hoor, Jack houdt ook zomaar een hele ochtend zijn plas op of een middag als we op pad zijn. Hij wilde namelijk alleen op het potje plassen vandaar, maar nu plast hij ook op de wc gelukkig.
Ik denk dat je er niet heel veel mee kan eerlijk gezegd. Hij zal zelf de eerste stap moeten zetten. Ik heb voor Jack zindelijkheidstrainingsbroekjes ( mooi woord he) bij de Hema gekocht, zie Topic hierover bij mama’s hoekje meen ik.
Daarna was het hier bekeken en hij geeft het nu aan als hij plassen moet.
Je kan een onderbroek IN de luier doen zodat hij wel plast en dat het dan goed smerig voelt voor hem? Want hij KAN het dus ophouden!!
En wat ik dus deed voor ik die broekjes had is hem op vaste momenten, zo’n 4 a 5 keer per dag op het potje zetten. Dan kreeg hij al een beetje het idee wat de bedoeling was, maar hij deed dan eigenlijk nooit wat hoor! Maar sinds die trainingsbroekjes gaat het hier dus SUPER…!!!
Succes!