hallo
ik hoop dat iemand mij kan helpen…
mijn dochter amy van bijna 4 , durft niet zonder luier op de wc te plassen en al helemaal niet te poepen. in haar jonge leventje heeft ze denk ik maximaal 5 x op de wc/potje geplast. Ik heb al vanalles geprobeerd: belonen, sticketjes plakken , het boeit haar allemaal niks, (nee ik hoef geen kado) als we de luier losser maken , of een luier in de wc-pot leggen wordt ze helemaal panisch. Het klinkt vies maar soms laat ik haar luier zolang om dat hij bijna niet meer absorbeert en als ze dan naar de wc gaat (want dat doet ze wel gewoon, alleen dan met luier) loopt het gewoon langs haar luier en is ze helemaal blij. Dan prijs ik haar de hemel in, maar als ik haar dan zonder luier op de wc zet (moet op doktersadvies: 3x per dag 5min) gebeurt er helemaal niks. Zijn die 5 min voorbij vraagt ze aan me mag of ze dan nu met haar luier op de wc mag plassen??? en dan lukt het wel, gewoon waar ik bij sta
en dan het poepen, dat doet ze gewoon niet ze houd het op soms wel 5 dagen en dan loopt ze helemaal op haar tenen, want dat zit toch niet helemaal lekker in die darmen. Het is keihard en enorm wat eruit komt en dit gebeurt de laatste 2 weken alleen nog maar met behulp van een klysma. Nu heeft ze van de kinderarts Florax junior gekregen, 5 zakjes per dag terwijl 1 normaal volstaat. Haar ontlasting moet zo dun worden dat ze er geen angst meer van heeft, maar er gebeurt gewoon helemaal niks. het is voor haar heel vervelend, maar ook voor ons want het is niet prettig omte zien dat je kleine meissie zo,n pijn heeft. En strakjes moet ze naar school en daar verschonen ze geen poepluiers mee, ik vind het toch zo moeilijk allemaal…
toom1974