Planten in de slaapkamer

Hebben jullie planten in de slaapkamer van jullie kleine? waarom wel of niet?

Gewijzigd door - malawimamajada op 08 Mar 2010 14:20:28

Hier geen platen en geen planten

Gewoon omdat ik er geen plek voor heb. Heb een klein raampje waar 2 knuffels in staan enne… planten redden het boven niet zolang denk. Zet vaak het raam open en bij deze temp. is het veel te koud voor planten.

Nee, wel op onze eigen slaapkamer.

Toen ze heel klein was leek het me niet steriel genoeg ofzo, en nu ze zelf in haar kamer speelt, wil ik niet dat ze in de aarde gaat zitten rommelen of bladeren gaat eten.

Misschien als ze wat groter is wel, in elk geval als ze het wil. Ik wilde het vroeger ook en was heel zuinig op mn plantjes!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Nee, ik heb geen planten op de slaapkamer van Tim. We hebben zelf ook geen planten op onze slaapkamer. Beneden in de woonkamer hebben we genoeg planten, maar vind planten echt voor de woonkamer. Niet iets om boven neer te zetten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik vraag me af … waarom zou iemand planten neer willen zetten op de slaapkamer van hem/haar? Is dit beter voor zuurstof oid of gewoon alleen voor de sier/uitstraling?
(beetje domme vraag misschien maar … dat ben je gewend van mij)

Ik vind het nl ook helemaal niks op de slaapkamers boven… op de werkkamer van mijn man (boven) staat er eentje dood te gaan

hahahh nee niet voor dat beetje zuurstof overdag, want snachts gebruiken planten zelfs zuurstof dus tja nee niet daar voor,

gewoon voor de gezelligheid, om het buiten binnen te halen en om iets levends in je kamer te hebben, wij hebben overigens geen boven, het is hier allemaal gelijkvloers! Ik had vroeger veel planten in mijn kamer, nu niets maar zat er ineens zo aan te denken omdat we nog altijd met mijn kleine d’r kamer bezig zijn. (lijkt wel een 80 jare plan)

hier ook geen planten boven.
denk dat die dan niet lang leven!
ik vergeet ze beneden al water te geven laat staan boven! hahaha

Groetjes Gytha

Wij hebben eigenlijk helemaal geen planten in huis. Ik heb een kat die ze uitgraaft dus alles maar weggeooit na een zoveelste keer alles over de grond gevonden te hebben.

Wil wel op onze en morgan’s kamer van de zomer een citroengeranium. Houd ze muggen weg.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben een paar planten in de woonkamer, maar verder niets.
Die gaan toch dood

Heb er ook geen ruimte voor btw.
Vind het wel altijd heel gezellig als er een bos bloemen in de kamer staat.
Kan ik echt gelukkig van worden!

Liefs, ANne

Op onze slaapkamer wel, bij Erik niet. Vind het net iets meer sfeer brengen in een kamer, planten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wij hebben ook geen plantjes boven,
onder wel
maar zoals vele mama’s wil ik die ook nog wel eens vergeten.

hey,

Ik heb altijd geleerd op school dat planten overdag zuurstof afgeven waardoor het goed is om planten in huis te hebben maar snachts nemen ze zuurstof op en is het niet aan te raden om planten in een slaapkamer te hebben omdat je daar zelf de zuustof voor de gehel nacht nodig hebt.
Dus…wij hebben boven geen planten maar beneden hebben we wel hele leuke staan!
Ennu…ik kan ze niet vergeten, ze worden eerder verzopen want Aaron wil ze het liefst elke dag drinken geven! dus dan zeg ik maar: nee Aaron de plantjes willen vandaag geen drinken want hun buikje zit nog vol!..wat moet ik anders? elke week nieuwe planten kopen

Gr, Danielle

@ aaron
Dat is een achterhaalt verhaal, de hoeveelheid zuurstof die kamerplanten opnemen uit de lucht kan nooit genoeg zijn om niet genoeg zuurstof over te laten voor minimaal 3 mensen in een normale slaapkamer

Dit verhaal is voornamelijk gekomen door verpleegkundige in ziekenhuizen planten 's nachts op de gang zetten, dit is door mensen overgenomen in de jaren 80 en 90! Maar klopt eigenlijk niet! Dan moet je wel een oerwoud in je slaapkamer hebben staan voordat dit verhaal eventueel zou kunnen kloppen!

Gister lekker buiten wezen wandelen … en toen stiekem even gekeken maar … je ziet toch best veel mensen die planten voor het raam boven hebben staan…

Lilypie In verwachting Ticker

Weet je wat je ook kan doen?!?!?!
Je hebt echt super mooie echt lijkende kunstplanten!
Niet van echt te onderscheiden!
Water geven is niet nodig en toch heb je wat leuks boven voor je raam staan!

Ik wist niet dat het een achterhaald verhaal was…zo kom je nog eens wat te weten!

Gr, Danielle

tja die hebben ze hier dan weer niet, wel kunstbloemen en die zijn me toch lelijk, hahahh ga binnenkort eens kijken, Dochter en ik hebben namelijk de laatste 2 weken een bloempot geverfd, nu denk ik dat ik maar zaadjes ga kopen, dan kan ze het groeiproces volgen ipv meteen een plant in de pot te stoppen!

@malawimama: Leuk idee! Dan is ze er ook heel bij betrokken.

Volgens mij heeft ze wel de leeftijd dat ze niet meer met aarde gaat smijten en balderen in haar mond stopt Dus ik zou het lekker doen als ik jou was!

Veel plezier!

Nee die leeftijd is ze gelukkig voorbij! We gaan het dit weekend maar eens proberen dan!

Nee die leeftijd is ze gelukkig voorbij! We gaan het dit weekend maar eens proberen dan!

nee eigenlijk niet,
waarom niet weet ik niet, ik heb op mijn slaapkamer ook geen planten, haha ben meer voor planten in de woonkamer, maar die hebbe we nu ook even niet van de zomer weer.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker