Plakogen, snot, hoesten

Om maar meteen met de deur in huis te vallen

Maar Gioia word sinds gister (gister 1 oog, vandaag allebei) wakker met hele dichtgeplakte ogen, groen spul.
Nou lijkt het of ze snottebellen door haar oogjes heeft gewreven. maar de rest van haar gezichtje is schoon, behalve bij haar neus dus, want ze is fiks verkouden.
Ook hoest ze, niet zo veel meer, maar het gaat ook niet echt weg.

Gister bleef haar ene oog de hele dag rood, en wat opgezet.

Nu is ze met pappa douchen, om te kijken of eea er een beetje af wil, want boenen bij je oogjes? brrrrr, dus hopelijk door het douchen dat het wat weg gaat.

Maar wat zou dat zijn? het is zo zielig! ze kan haar oogjes bijna niet open krijgen!

rode wangen, en gister op het kdv is ze gevallen, dus om eea te completeren heeft ze op haar voorhoofd een enorme schaafwond (niet diep ofzo hoor, maar groot in omvang)
dat vond ze niet zo erg: maar op het kdv hadden ze het lef om eea schoon te maken na de val, de etters toen ging ze pas huilen. maar ze heeft daar geen last van.

Maar ze ziet er wel heel zielig uit nu zo!

Mo

Jee, vervelend zeg…
Ik zou het niet weten. Hier wel ervaring met fikse verkoudheden, snotteren en hoesten, maar niet met dichtgeplakte oogjes eigenlijk…
Ik hoop voor je (en voor Gioia natuurlijk!)dat het douchen een beetje geholpen heeft!
Kan je haar oogjes anders niet schoonmaken met een watje? (gedoopt in gekookt water?)
Succes!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Der oogjes schoonmaken, dat vind ze supervervelend (kan me der wat bij voorstellen in dit geval)
maar met de stoom kwam het wat los, en nu zijn ze schoon.

Maar ze is echt niet lekker: normaal zo rond 8 uur wakker, en nu dus pas om deze tijd, en ze had haar ochtendfles nog niet eens op, in een ruk doorgeslapen!

en hangerig.

hopelijk knapt ze vandaag een beetje op!

Mo

Voor de oogjes gebruik ik oculoheel druppeltjes. Is volgens mij homeopatisch.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

die oculoheel druppeltjes? zorgen die voor minder aanmaak van dat viezige goedje? en kan je dat bij de drogist halen?

want ze loopt nu, nog aardig vrolijk, maar heel de tijd met groene “snot” in haar oogjes.

Heb je dit bij een gewone fikse verkoudheid, of zou dit toch wat anders zijn? maak me toch wel zorgen.

Mo

Oculoheel kun je gewoon bij de drogist krijgen. Heb het bij Evianne gebruikt toen ze nog heel klein was en dr oogjes steeds dicht geplakt zaten met van die smurrie. Het hielp heel goed.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

we gaan het proberen, jammer dat vandaag er geen ruimte was om naar een winkel te gaan!
word dan dus pas dinsdag!
nou ja, hopelijk is het dan zowiezo opgeklaard.
goed schoonhouden, dat doen we nu.

Mo

Wat vervelend Mo! Jammer genoeg kan ik je geen tips geven, aangezien jij meer ervaring hebt dan ik!

Hoop dat het snel weer over gaat…

Groetjes,
Esther

Voor de oogjes kan je ook afgekoeld gekookt water met een druppeltje babyshampoo gebruiken.

Inderdaad stomen in de douche.

Sterkte.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Vandaag werd ze weer wakker met plakogen, maar al wel minder, en tot nu toe hebben we nog niet schoon hoeven maken, ziet er ook al veel minder rood uit!
Joepie!
Ze voelt zich ook duidelijk beter, raced door het huis, “zingt” en knuffeld.

Fijn, lijkt de goede kant op te gaan!

Mo

Gelukkig!!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Gelukkig maar!

Groetjes,
Esther