Plakkers op kraamvisite

De eerste week van Max leventje hebben wij het rustig aan gedaan qua kraambezoek. Alleen de familie kwam. Nu begint de agenda vol te lopen, al plannen we expres niet elke dag iets. En zeker met Max nu moet het niet te druk worden. Ik blijf zelf altijd hooguit 1 a 1,5 uur op kraambezoek, maar tot nu toe hebben wij alleen nog maar plakkers gehad. Vrienden van ons bleven 2,5 uur, een andere keer was het 3 uur en morgen verwacht ik een vriendin die wat verder weg woont en die ook meestal lang blijft hangen. Ik vind dat een keer niet erg, maar als ik elke keer 3 uur moet kletsen, vind ik dat toch wel vermoeiend. Zeker omdat wij ook niet hele nachten slapen. Hoe kan ik op een beetje een nette manier duidelijk maken dat het wat mij betreft te lang wordt? Ik gaf bij die vrienden al een hint, maar die kwam niet aan…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou het er bij het afspreken van de kraamvisite bij zeggen dat je er geen avondvullend programma van wilt maken, mede vanwege de gebroken nachten die jullie hebben en vanwege de vermoeidheid door het vele huilen van Max.

En 1 extra tip: spreek nooit kraamvisite af op zaterdagavond! Dat is zo’n avondje wat uitnodigt tot avondvullend blijven hangen. Mensen zien dat al snel als een avondje uit.

Wij hebben eens tot zaterdagnacht half 1 met kraamvisite gezeten…pfffffffff…

Zaterdagavond altijd vermijden in de agenda!

Ik snap het overigens niet dat mensen zelf niet door hebben dat kraamvisite een uurtje tot 1,5 uur is en that’s it! Je drinkt een kop koffie met een beschuit met muisjes, evt. daarna nog een glaasje fris en dan is het tjoepa, terug naar huis.

Klinkt heel hard, maar zo hoort dat als je op kraambezoek gaat naar mijn mening.

Groetekes, Sje

wat sje zegt klopt wel en kan ik me helemaal bij aansluiten
. maar bij ons was het een andere situatie en vond ik het juist fijn als mensen wilden blijven plakken(Asje bv). daar heb ik ontzettend van genoten, want helaas bij een 4de is de visite toch een stuk minder en was ik superblij dat ze onverwacht voor mijn neus stond, onder de voetbal en helemaaaal uit limburgia en mocht ze eigenlijk helemaaaal niet naar huis … maarja…

maar wat jou betreft , ik zou bij afspreken al duidelijker maken dat Max niet de makkelijkste baby is en dat je een grens stelt aan prikkels, waaronder dus ook de duur van een bezoek… dan goooi je het al op max wat ook zo is natuurlijk maar ondervang je ook je eigen probleem

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Inderdaad van tevoren al zeggen. Super dat jullie willen komen, maar zullen we het bij een uurtje houden? We moeten erg aan onze rust denken door een moeilijke start van Max. En als ze dan alsnog de tijd niet in de gaten houden: Gewoon zeggen: Sorry, maar Max en ik gaan even proberen te slapen. (of dat nou zo is of niet).

Heb gister precies hetzelfde tegen mn zus gezegd, die zat er ook mee.

succes!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

quote:
wat sje zegt klopt wel en kan ik me helemaal bij aansluiten . maar bij ons was het een andere situatie en vond ik het juist fijn als mensen wilden blijven plakken(Asje bv). daar heb ik ontzettend van genoten, want helaas bij een 4de is de visite toch een stuk minder en was ik superblij dat ze onverwacht voor mijn neus stond, onder de voetbal en helemaaaal uit limburgia en mocht ze eigenlijk helemaaaal niet naar huis .. maarja..

Whahaha ja dat was even stiekum he dat we voor je neus stonden tijdens een wk wedstrijd van Nederland. Jullie snoeten waren goud waard. Ik was al niet van plan om te blijven eten maar moest hiervoor toch blijven. Maar voor een kraamvisite waren we er erg lang ondanks dat we het altijd heerlijk vinden bij jullie.

Als iemand 2 uur moet rijden om je kleine mop te komen kijken, snap ik dat je die niet binnen een uur buiten zet weer. Maar dat zal een enkeling zijn in de meeste gevallen. Voor de rest zou ik inderdaad even erbij zeggen zodra de afspraak gemaakt word, dat we vanaf …uur rust houden. Zo staat het toch ook veel op de geboortekaartjes ? Wij rusten van …u tot …u en na … uur. Hier werkte dat prima !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik snap niet dat mensen dat zelf nit beseffen. Ik bedoel je zegt het zelf al je blijft 1.5 uur max. En dan naar huis. Maar inderdaad gewoon zeggen je moet nu gewoon even aan jullie zelf denken en daar hoort je bezoek de deur wijzen ook bij, en als ze dat niet snappen dan pech.

Groetjes,

Michèle

Ik zou het ook gewoon zeggen hoor.

En je zou ook zeggen dat mensen dat wel weten als ze op kraamvisite gaan! Wij zijn laatst nog ergens geweest, 1,5 uur rijden, 3 kwartier binnen geweest en weer 1,5 uur rijden.

Zou me er niet druk over maken, en gewoon je mond open trekken.
Wat ook kan helpen: Geen drinken meer aanbieden haha!

Nee hoor, je kan gewoon na een uurtje zeggen:
Bedankt, voor jullie bezoekje…

En als je het van tevoren zegt, is het natuurlijk helemaal makkelijk, dan weten ze het al.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

als ze bellen voor langs te komen vraag je gewoon:
ik vind het heel gezellig dat jullie langskomen maar ik zou het fijn vinden als jullie rekening willen houden met het feit dat wij heel weinig slapen s’nachts en s’middags ook rusten.
als mensen op kraambezoek komen vragen wij dan ook tussen 1 en half 3 te komen omdat ik daarna moet rusten.
punt uit.
ik vind dat een beetje raar. of je zegt gewoon van: ik ga weer rusten
lak aan hebben wat ze zeggen meis kom op het gaat wel om je gezondheid
toen mensen hier bleven plakken, lag ik in mijn kraambed, en ik zei ook van: een half uurtje is oke maar daarna wil ik graag weer even rusten.
of papa zei van: oke en nou opzouten

Ik heb tijdens Lisa’s kraamtijd sowieso geen mensen 's avond uitegnodigd. Ze had dan haar krijsuurtje en dat is niet leuk, voor zowel ons als visite niet. Bij ons alleen overdag en beperkt idd. Die krijsuurtjes 's avonds werden al gauw krijsdagen en Chris heeft iedereen ingelicht over mijn depressie en ben toen naar mijn moeder vertrokken voor 5 weken. Weinig kraamvisite meegemaakt dus… Gewoon zeggen als je wilt gaan slapen (ook al is dit idd niet zo…) als je ze daarmee de deur uitkrijgt… Of idd van te voren zeggen!

Ook hier het kraamfeest ideaal… geen nasleep meer gehad

Wat ik gedaan heb met de mensen die erna of ervoor nog belde om te zeggen op hét kraamfeest niet te kunnen?! Dat ze evt die datum dan kunnen komen. En op die datum dus iedereen afgesproken die nog belde om andere keer af te spreken. Gewoon omdat ik geen zin heb in wekenlang beschuit met muisjes oid. En de avonden hier altijd vol zijn (manlief werkt bijna altijd…)

Oh ik snap je situatie helemaal Rainbow… Hier ging het ook zo bij Noah… Vrienden die gewoon bleven plakken…
Papa die de hele dag al werkt, en wij die snachts niet veel slaap hadden, dan had je echt geen zin om savonds langs bezoek te ontvangen.

Ik heb het er nu al vast op de kaartjes gezet, dat we de eerste paar dagen sowieso geen bezoek willen… en savonds hier ook geen bezoek.
Alles moet (helaas) op afspraak!

En het is inderdaad normaal dat mensen een uur a 1.5 uur max op bezoek komen!

En ik zou het als ik jou was ook gewoon zeggen, Sorry ik ga naar bed, of als ze al bellen dat je het niet te laat wilt maken!

Liefs, Melanie

Ik had het inderdaad beter op het kaartje kunnen zetten, dan ben je overal vanaf! Mijn vriendin, die vanochtend kwam, is heeeeeel druk en praat continu. Het is een doodgoeie ziel, ik ken haar al vanaf mijn 13e (en da’s al 23 jaar), maar ze heeft altijd heel veel gepraat en is verder gewoon druk. Binnen no-time stond het huis op zijn kop, lagen de muisjes op de vloer en hadden Eva en haar zoontje al het plastic fruit van Eef door de kamer gegooid. Pfff. We waren weer óp toen ze weg waren! Ik ben gaan slapen tussen 13.00-15.00 uur en ik had veeeel langer kunnen slapen. Maar daar knapte ik al van op, dus dat hou ik er voorlopig in. Eigenlijk is het normaal dat je gewoon kan zeggen: ‘Ik ga rusten’, dus dat zeg ik nu maar gewoon als mensen afspreken. Een vriend van mijn vriend maakte het toen met Eva echt TE bont. Hij is zelf single en zag de kraamvisite blijkbaar als een uitje. Hij bleef van 19.00 uur tot maar liefst middernacht! Ik was toen al lang afgetaaid met dikke ogen van de slaap…Niet normaal he, zo lang? Hoewel…de visite van Sje was NOG erger! Gaaaaap.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Wij hadden op het kaartje gezet mamma en dochter rusten van 12.00 tot 15.00 en bellen voor je langs wilt komen en mervin regelde de agenda en als hij dacht vandaag niet zei hij nee en stonden ze onderwachts voor de deur deed ie gewoon niet open

Groetjes,

Michèle

hey rainbow, allereerst gefeliciteerd met met de kleine max (mijn pc thuis lag eruit en op mijn werk, kon ik geen reacties meer geven want hij blokte het inlogge… heel irritant) wat betreft die kraamvisite (ook ff in achtnemend je andere bericht over de donkere wolken) kort advies: gewoon buitengooien !
hoppa ! superlief dat ze op visite komen,maar zo lang schiet nie op ! je moet je daar niet voor schamen hoor, je slaapt weinig en het is druk met 2 kindjes en niet iedereen snapt dat uit zich zelf, dus dat moet jij ze ff duidelijk maken en dan gewoon de deur uitzetten… en als je dat zelf liever niet doet, dan laat je man het doen!!!
ik deed dat bij pippy ook, 'hormonen he ’ was mijn achteraf commentaar, als ik het misschien een beetje lomp had gebracht… maar heel de dag visite over de vloer da’s ook nie fijn, en iedereen zegt altijd ik blijf een uur, en ondertussen word dat altijd veel langer…

Ik begrijp je heel goed. Ik vond het ook echt een probleem, want wij hebben het ook gehad. En ik durfde mensen er dus niet zomaar uit te zetten. Maar ik geloof dat de mensen die maar voor 1,.5 uur kwamen op 1 hand te tellen waren. Iedereen bleef heel erg lang. Zelfs als we ze geen drinken gaven bleven ze maar zitten. Gelukkig maakte we in het weekend geen afspraken s’avonds. Maar ja als je de hele zondagmiddag met je suffe tante en oom zit die je normaal alleen op de verjaardag van je vader en van je moeder ziet. Tja, dan ben je snel uitgekletst en kan zo’n middag erg lang duren.

Hoe moeilijk het ook is, ik ga er de volgende keer toch wat van zeggen als mensen te lang blijven. In de kraamweek geen afspraken plannen vind ik ook wel een goede.

Gelukkig belde iedereen wel netjes voor een afspraak, ondanks dat we het niet op het kaartje hadden gezet.

Groetjes,
Sandra

Als ik jouw was zou ik nu echt even voor rust kiezen voor jouw en max. Als mensen bellen om een afspraak te maken zou ik het gewoon aangeven dat je het leuk vind als ze komen maar dat je een uurtje genoeg vind ivm met max. Gewoon heel duidelijk zijn tegen je bezoek werkt het beste vind ik. zeker mensen die zelf geen kinderen hebben snappen het vaak niet. Blijft bezoek toch plakken, zeg dan gewoon dat je naar bed gaat.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Oh gat ja, hebben wij ook gehad. Ondanks dat we op het kaartje hadden staan dat mama en mees rusten van 12.00-15.00 en na 21.00 ook papa en luna een dutje gaan doen. Bij ons is het wel anders gegaan omdat mees met 5 wkn in het zh lag, heb toen een heleboel afgeketst puur omdat ik er geen zin meer in had.
Maar heeeeeel irritant.

Gr Patries