Pittige meiden!

Hallo, ik heb een vraag voor de moeders met meiden

Mijn dochter is echt een lief meisje, maar als ze haar zin niet krijgt of er lukt iets niet, dan word ze zooooó driftig!!
Ik wil hier niet aan toegeven, maar af en toe draaft ze zo door dat der voorhoofd helemaal blauw word en gaat ze op de grond liggen krijsen… :S

Zijn er moeders die dit herkennen en weten wat ik op zo’n moment moet doen??

Groetjes Nicole

Negeren werkt echt het beste mits het puur is omdat ze haar zin niet krijgt, hoe moeilijk dat ook voor je kan zijn. Is het echter uit frustratie, probeer het dan rustig voor of samen te doen. Hoe kalmer je dit doet, hoe beter. Daarmee leert ze geduld op te brengen en dat oefenen helpt. Mocht ze echter dan boos worden omdat je haar helpen wilt, dan alsnog negeren.
Hoe oud is je dochter ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ja ik probeer dat gedrag altijd te negeren, maar als der voorhoofd blauw aanloopt vind ik toch wel eng…

Ze word in augustus 2 jaar en begint mij nu echt uit te dagen en te proberen tot hoe ver kan ze gaan…

Maar verder is ze heel lief hoor alleen net zo weinig geduld als der moeder haha…

Liefs, Nicole & Noa

Hallo Nicole,
Hier idem dito. Ik heb een dochter van 18 maanden en die kan zo boos worden dat ze uit boosheid met haar hoofd ergens tegenaan bonkt. Maakt niet uit of het nou op de grond is of tegen de keukenkastjes ! Ik negeer het ook zoveel mogelijk, maar als er mensen op bezoek zijn ofzo dan kan ik dat niet hoor ! Wel denk ik dat het het beste is om te negeren hoe moeilijk het ook is.
Gr. Natasja

niet alleen meiden hoor jongens kunnen er ook wat van
gewoon negeren dat blauw aanlopen heeft mijn zoontje ook altijd gehad ik heb het altijd genegeerd

Toverwoord = negeren!

Groetekes, Sje

Precies Lieke,

Dit heb ik met mijn zoon van 13maanden. Ik stond af te wassen en meneer komt lekker mij even irriteren door langs mij heen te kruipen. DUs iedere keer moest ik alles op stop zetten en hem ergens neer te laten zitten (de woonkamer en keuken is in 1 helaas, dus geen deur of hekje). Op een gegeven moment blokkeerde ik zijn weg en pakte hem op en zette hem ver weg en zei nu ga je met je eigen speelgoed spelen want mama moet even de afwas doen.

Nou ik wist niet wat mij overkwam. MEneertje werd zo boos dat hij in zijn eigen tenen begon te bijten. Gillen en op de grond gaan liggen en met zn handen slaan. Nou wat ik deed was gewoon negeren en heb gewacht tot hij weer was gekalmeerd. Toen hij dat was na ongeveer 10min, liep ik naar hem toe pakte hem op en ging met hem zitten. Probeerde hem toen uit te leggen waarom ik hem daar op het plekje neer had gezet. Hij heeft het hierna nog 1 keer geprobeerd maar dat was gelijk afgelopen! En nu doet hij het niet meer.

Ach ja nu probeert hij wat anders uit hehehe, zoals met de deuren smijten … Er is altijd wel wat

Dat gedrag wat zij jou tonen gewoon negeren!

Groetekes!

Hoi,

die van mij presteerde het zo erg dat ze en blauw aan liep en bonkte en dan ging overgeven om maar aandacht te krijgen. Gelukkig nu overheen maar kan steeds zo drifftig worden dat ze zo rood gezicht krijgt dat het wel lijkt te ontploffen. En echt en sje heeft het ook al gezegt NEGEREN NERGERE EN NOG EEN NEGEREN. Hoe moeilijk het ook is.

Groetjes

lon106

Jessin kan ook zo boos worden dat hij ervaan moet kokhalzen. Als het aanstelleritus is toch gewoon negeren, desnoods zet ik hem op de gang, daar mag hij van mij brullen zoveel hij wil. Ik heb nl nog een meiske hier die er niet zo goed tegen kan, die vind dr broertje dan zo zielig.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Dank je wel voor alle reacties!! Het is dus een “normale zaak” en idd negeren is het beste…
Maar soms ben ik zo bang dat ze zichzelf wat aan doen of wat dan ook…

Maar ik zal ook is beginnen met op de gang zetten ofzo… kijken of dat wel helpt…

Liefs, Nicole & Noa

hai jeetje dat is herkenbaar. die meid van mij heeft het zelfde adem inhouden met haar hoofd tegen de muur, grond of wat dan ook dat ze kan vinden tegen aan slaan. ik negeer het totaal ik kijk niet eens. in me hart hoop ik dat ze snel ophoud want het is dood eng maar ik ben bang als ik elke keer zeg kom maar dat ze het altijd blijft doen. moet wel zeggen dat ze het nu een stuk minder doet. veel succes er mee he groetjes