Pippy nu 3woorden zinnen begint te maken!

onze kleine babbelbox gaat de laatste week wel heel snel, ineens h oorde we vorige week een 3-woordenzin, 'ik wil ook ’ en dan heel wat later komt ‘een beetje’ dat ze dat allemaal achter mekaar kan zeggen heb ze nog nie door !
maar echt die dame die babbelt heel de dag, en je kunt bijna gesprekken met haar hebben nu, zo lache… ze heeft nog wel woorden die alleen wij verstaan…een ‘lala’ is een cocolaatje, cocoLADA…maar dat is dan lala… (ja kost mij ook ff wat tijd daar achter te komen) en als ze valt zegt ze : wat doet pippy nou …
en kijkt ze heel verbaast… gisteren kreeg ze een mep van een kindje in de speeltuin, die kreeg een vuile blink ; stom kindje en een ram terug … ik lag helemaal dubbel… (hun niet want ze moesten allebei in de hoek ) …
maar het is toch best handig (en vooral grappig ) dat ze zich nu uit begint te drukken…zit hier nu beneden en ze is nu boven haar knuffels aan het laten schrikken,want het is al 10 minuten BOEEEEE…door die babyphone, en dan hoor je SJIK…dan schrik de knuffel, en een hoop gegiechel dr achter aan …wat een humor!

Pippy is geboren 17.07.2009

Leuk hoor! Het zijn net echte mensjes Erik zei laatst een zin (weet niet meer precies wat hij zei); grammatica helemaal goed en prima te verstaan -> 8 woorden! Ik wist niet wat ik hoorde. Trots zijn op je kleine meissie, dat ben ik ook op die boef van mij!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

wowwie 8 woorden, ja dan sta je wel ineens raar te kijken he, als ze zo’n hele zin eruit gooien ! fantastisch hoor !!!

Hihi wat leuk zeg, vooral dat spelletje met die knuffels, schattig!
Hier hebben we een motorisch snelle en dus absoluut geen prater, soms best jammer
Ze zegt nu alleen nog bah en poesje. Voor de rest is het allemaal gebrabbel in haar eigen taaltje

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Haha, die meid heeft echt humor!

Senne kan dr eigen naam nog niet zeggen, noemt zichzelf jij (?)
Maar ze begint nu te roepen mama, ben je nou (of vogel of Aydin, de hond)
of kan niet…

Zo leuk, dat beginnende taaltje!

Groetjes van Sascha en Senne

Heerlijk hè dat kletsen! Echt zo leuk.

Wij waren van het weekend een weekend met vrienden weg. En dan merk je inderdaad dat er nog dingen zijn die alleen jij verstaat, maar gelukkig kon Seth met onze vrienden ook hele gesprekken houden

Liefs, Anne

Wat knap van haar!

Groetjes,
Sandra

hahahaha ja pippy gebruikt ook iedereen als praatpaal maakt haar nie uit of ze haar wel of nie verstaan…vanmiddag in de h&m wast : mina ben je …
da’s jasmina waar ben je, (het vriendinnetje wat mee ging winkelen hahahha)

H&M? IK dacht dat je de New Yorker zwaar ging plunderen? Maar gaaf he, dat praten? Ik vind het nog steeds geweldig! Ik kan Eva prima verstaan en andere mensen ook wel, zij praat ook wel echt in zinnen. En de hele dag, net als mama! Hahahaha!

@Goudvisje, toen Eva zo oud was als Sylvie, zei ze bijna niks. Poesje wist ze niet eens, dus ik vind dat al goed!

@Mriek, Erik is echt heeeeeel goed met praten he? Ik hoor Eva geen 8 woorden zinnen zeggen hoor, wel 5, da’s ook goed toch? Hahaha. Slimm(Erik) van jou!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

H&M en NewYorker hahahaha, zitten naast elkaar hierow dus da ging in 1 moeite door !

In de Arena toch he? Hadden ze die 50 zwarte housebroeken die je wilde…eh MOEST…hebben?

quote:
@Mriek, Erik is echt heeeeeel goed met praten he? Ik hoor Eva geen 8 woorden zinnen zeggen hoor, wel 5, da's ook goed toch? Hahaha. Slimm(Erik) van jou!

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/K72ZJCy.jpg" width=“99” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/K72Zp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/TikiPic.php/u4KxcVF.jpg" width=“99” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb3m.lilypie.com/u4Kxp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Ja, het is net een oud wijf Hij kletst ons de oren van het hoofd. Vijf woorden is hartstikke goed! Het is niet zo dat Erik alleen maar van die achterlijk lange zinnen zegt hoor, maar er kwam er laatst dus eentje uit. Eva doet het ook top!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

nah het zijn 4 harembroeken geworden… wel een olijfgroene erbij, voor de rest was alles wat ik gekocht had natuurlijk zwart…

en wel lache, want wij liepen dus naar de newyorker, en zondag was ik met pippy en man uiteten geweest, en toen lag er een half dood duifje voor de deur…dus toen hadden wij gezegt, duifje is ziek…

we komen daar aan…loopt ze te scharrelen…en heel hard ’ vogel auw… vogel huiwluhhh’ … ik denk huh ? ineens ken ik me die duif herinneren, ze zijn zo slim he, en hebben het geheugen van een olifant (in tegenstelling van het concentratievermogen van een goudvis ! )

heel erg knap van dr! en het gaat nu snel hoor! ik hou rico ook niet meer bij

Ha ha ha die moet ik onthouden van die goudvis. Maar hier ook zo’n klessebes. Laatst zat ze op de bank en riep: Mamma kom even bij me zitten dan gaa nwe even boekje lezen… zit je ook even raar te kijken. Of ze vraagt aan me uit der boekje wat is dit pf wat is dat en als ik het dan zeg dan hoor je goed zo mamma. Verder spreekt ze bijna alle woorden perfect uit alleen chipjes zijn nog steeds vissies en als iets kapot is dan is het pakapot.

Groetjes,

Michèle

Morgan wint met 12 (!) woorden! Niet normaal zeg, wauw! Maar goed, dat ‘goed zo’ herken ik wel. Eva zegt ook altijd heel moederlijk, terwijl ze bij mijn hand pakt: ‘Kom maar mama’. Zo van: het is veilig bij mij. En tegen Max zegt ze bv: ‘Voor jou Mas’ en dan krijgt hij een speeltje, echt zo zusterlijk, zo van: ik weet het allemaal wel.

Grappig ook dat ze woorden die eerst nog fout gingen, opeens wél goed zeggen. Tot voor een maand terug was een lepel altijd een ‘bilo’ en nu is het keurig een lepel.

hahaha dat doet pippy bij het oversteken, dan geef ik haar een hand, en dan zegt zij ‘; kommamama… ’ kom maar mama’ … snotneus hahaha

Wij hebben ook zo’n kwebbeldoos! Je word er soms wel gek van hoor! Maar het is natuurlijk wel schattig. Wij staan van niets meer te kijken, mevrouw maakt zelfs al grapjes, dus ik vind het allemaal wel goed. Het is hier meestal wel in het Engels, maar volgends de nanny spreekt J perfect Chichewa, hahaha wat wel grappig is want als papa het met haar praat gaat ze hem uitlachen! draak! Ohhh en het Nederlands is nog steeds alleen ja en nee, alhoewel ze alles snapt! Sugar, ze weten en kunnen zoveel meer dan wij denken, die kleine hersenen gaan 500 keer sneller dan die van ons.

@ mamamalawi, ja dat bleek wel weer met die duif, maar ik sta er dan toch van te kijken hoor !!!