Mag een kind van 8 maanden zo nu en dan eens een broodje pindakaas (aangezien er tegenwoordig een ik kies bewust logo op zit)
Of mogen noten nou niet voor 1 jaar?

Mag een kind van 8 maanden zo nu en dan eens een broodje pindakaas (aangezien er tegenwoordig een ik kies bewust logo op zit)
Of mogen noten nou niet voor 1 jaar?

noten voor het eerste jaar wordt sterk afgeraden ivm allergieen. Zelfde reden als niet te vroeg met brood beginnen, dus ik zou er mee wachten tot dwerg 1 is.
Groetjes,
Michèle

quote:
noten voor het eerste jaar wordt sterk afgeraden ivm allergieen. Zelfde reden als niet te vroeg met brood beginnen, dus ik zou er mee wachten tot dwerg 1 is.Groetjes,
Michèle
Hey, ik zie hier iets interessants staan;
Wordt er afgeraden om snel met brood te beginnen? Mijn zoontje is 8 maanden en ik geef nog maar hele kleine stukjes brood om te wennen maar dat gaat nog niet fantastisch. Ik oefen eigenlijk alleen maar omdat het CB al vanaf 6 maanden steeds aandringt en verbaasd is dat hij nog steeds geen boterham eet. Maar dat hoeft dus ook nog helemaal niet?
Groetjes Carolien
Nee hoor, met brood beginnen rond de 6 à 7 maanden is heel normaal. Denk niet dat Michèle dat bedoelde. Toch?
Groetjes,
M
Inderdaad niet beginnen VOOR die zes maanden. Dat is wat ik bedoelde met te vroeg. Er zijn mensen die denken gezien je met 4 maanden met bijvoeding mag beginnen ze dan ook al wel wat brood kunnen krijgen en dat moet je dus niet doen inverband met de glutenallergie die ze dan kunnen krijgen. De darmen zijn daar totaal nog niet klaar voor.
Groetjes,
Michèle

o, dus toch wel…dan begreep ik het inderdaad verkeerd.
Dan oefenen we aan deze kant maar dapper door met de boterhammen!
Wat doen jullie op de boterham voor je kindje?
Ik kom tot dusver niet veel verder dan leverpastei.
Smeerkaas mag niet ivm koemelkallergie. En jam b.v. lijkt me dan weer teveel suiker in zitten? Misschien hebben jullie nog wat ideeen voor me?
Groetjes Carolien
Jam van Zonnatura is goed, boterhamworst, kipfilet, vruchtenhagel. Allemaal een succes hier.
Groetjes,
M
@ Carolien. Even aan me mannetje gevraagd, meeste weten het hier wel maar hij is chef AGF (aardappels groente en fruit) in een biologische supermartk, maar er zijn smeerproducten van soja te koop. Dat kan wel met een kma. Ik weet niet waar je woont maar kijk of er een natuurwinkel in de buurt is en grote kans dat je ineens heel veel meer vind dat je aan je kindje geven kan.
Groetjes,
Michèle

Die jam is een goede optie. Vleeswaren vind ik nog een beetje griezelig omdat het broodeten nog niet zo goed gaat, maar ik kan het eens met een klein stukje proberen. Hebben jullie het brood in eerste instantie ook gesopt in melk/voeding om het makkelijker te leren eten?
Er zit hier wel een natuurwinkel, maar er is mij verteld dat producten op basis van Soja of geitenmelk ook niet verstandig zijn, omdat veel kinderen met koemelkallergie ook allergie voor soja kunnen ontwikkelen. En de structuur van geitenmelk veel overeenkomt met dat van koemelk.
Maar het is nog steeds een goed idee om er wel eens te gaan kijken, misschien hebben ze daar inderdaad nog andere broodsmeersels dan in de supermarkt en kom ik zo weer op nieuwe ideeen.
Thanks!
Groetjes Carolien
Geitenmelk klopt, maar soja kan wel. Anders zouden ze ook geen flessenvoeding op basis van soja maken neem ik aan. Maar met mate kun je het denk ik wel proberen. Overigens als hij met 1 jaar nog intolerant is voor koemelk mag je wel geiten, paarden en kamelenmelk geven.
Maar kijk er inderdaad eens binnen. Soms zie je ook dingen die je zelf misschien wel lekker vind.
Groetjes,
Michèle

Nee, niet gesopt in melk. Gewoon eerst zonder korst en al snel met korst en dat ging gewoon goed.
Groetjes,
M
Tja weet dat het officieel niet mocht maar ben wel rond 10 maanden met pindakaas begonnen, vooral omdat wij geen allergieen in de familie hebben en ook geen astma, maar ook omdat we hier weinig alternatieve hebben dus tja ik heb het wel gedaan, maar weet dat het afgeraden word!
quote:
Geitenmelk klopt, maar soja kan wel. Anders zouden ze ook geen flessenvoeding op basis van soja maken neem ik aan. Maar met mate kun je het denk ik wel proberen. Overigens als hij met 1 jaar nog intolerant is voor koemelk mag je wel geiten, paarden en kamelenmelk geven.Maar kijk er inderdaad eens binnen. Soms zie je ook dingen die je zelf misschien wel lekker vind.
Groetjes,
Michèle
Ga ik zeker doen! Ben morgen een dagje vrij, dus maar lekker op stap met de kleine man en dan eens even kijken naar nieuwe dingen! Vrijdag moeten we nog naar de kinderarts dan zal ik dat over de soja nog eens navragen.
Bedankt maar weer!
Wat een heerlijke site is dit toch…Groetjes Carolien
Geen dank doe graag promotiewerk enne shopze.
Maar vraag het zeker na want dat vergoot je mogelijkheden weer, want voor hetzelfde geld is de soja in de flessenvoeding bewerkt waar ik dan weer niks van weet.
Groetjes,
Michèle