Pijnverzachting bij tandjes?

Gebruiken jullie iets ter verzachting bij doorkomende tandjes? Ik heb het bij onze zoon nooit gedaan, maar ik heb het idee dat onze dochter er meer last van heeft. Ze wordt elke nacht rond 4.30 uur wakker (of eerder zelfs) en kan dan wel een uur jengelen. Ik dacht vanmorgen dat ze honger had, omdat ze haar hele knuistje in haar mond had, maar na een heel klein flesje, bleek het dat ook niet te zijn. Dus ik geef het toch maar op haar tandjes.

Ik weet dat er iets van VSM is, maar is er nog meer?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik heb zowel Tim als Daan nooit wat gegeven. Soms denk je dan het zijn tandjes en dan komen ze niet door. En op een moment dat je ze niet verwacht zijn ze ineens door. Nu moet ik erbij zeggen dat Tim zijn tandjes moeiteloos doorkwamen. Alleen van zijn kiezen had hij erg veel last. Tenminste de eerste paar. Hij had al een paar dagen tegen de 40 graden koort en ik had geen idee waardoor dit kwam. Ook al bij de huisarts geweest, want hij at bijna niks. Totdat na er na een paar dagen 3 kiezen tegelijk doorkwamen. Toen ben ik bij de apotheek geweest en heb Dentinox gekregen. Dit is ook de enige keer dat ik het gebruikt heb. Dus als je zeker weet dat het tandjes zijn zou je dit kunnen proberen. Maar ik zie dat je dochter bijna 8 maanden is, dus zou ook een sprong kunnen zijn waardoor ze jengeliger is dan normaal.

Groetjes,
Sandra

Je hebt chamodent van vsm en je hebt dentinox. Chamodent geef je druppels in de mond en dentinox smeer je met een wattenstaafje op het tandvlees. Sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Detinox had ik, dat was verder wel okay, veel niet gebruikt, maar voornamelijk bij het doorkomen van de kiezen, verder vond de mijne een bijtring heerlijk! Dus dat hebben we ook gegeven!

Dentinox. Werkt goed. Maar niet direct erna iets laten drinken of eten, want dan ‘spoel’ je het er weer af en gaat het dus niet werken.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ze is inderdaad bijna 8 maanden, maar ze is 2 maanden te vroeg geboren, dus gecorrigeerd is ze nu 27 weken. Dus als het goed is is de 6 maandensprong zo ongeveer voorbij. Daarom dacht ik ook dat het tanden waren, nu die sprong voorbij is. onze zoon had inderdaad ook nooit last van de tanden, en had aan een bijtring genoeg. Ik zal eens kijken wat ik eraan ga doen. Aan de andere kant: als dentinox of chamodent helpt, vind ik het prima (als het dat is natuurlijk).

Onze dochter kreeg met 4 maanden haar eerste tanden en had met twee jaar en een maand al haar tanden en kiezen. Vanaf de eerste pijnlijke momenten hebben we iedere avond voor het slapen gaan chamodent van VSM gegeven. Bij ons hielp het enorm. Het was iedere avond gewoon vaste prik en bij een doorkomende tand (bij ons aan de lopende band) wat vaker op de dag.

Ook hier komen er weer tanden aan. Ik geef elke avond voor het slapen gaan chamodent van VSM bij de eerste klachten en wanneer ik nieuwe tanden zie zitten die gaan komen. Ik geef het net zo lang totdat ze door zijn. Heeft hij overdag meer last geef ik het ook. Hier helpt dit prima. Geen last 's nachtslot tot nu toe dan.

Groetjes Danielle

Ik geef gengigel. Ik heb het nog niet vaak gebruikt, maar het werkt wel goed.

Groetjes Natasja

Hoi, ik gebruik Dentinox als amy erge last heeft. nu haar boventanden eraan komen bv. Het is helemaal rood en dik. Ze kan moeilijk drinken en heeft last met haar speentje. Haar bekkie doet gewoon pijn. Dentinox werkt bij haar goed. Chamodent nooit gemerkt dat het wat deed. Het is homeopatisch en dan moet je het eerst wat langer gebruiken wil het ook resultaat geven en vooral er ook echt zelf in geloven vind ik.
liefs Annelies

Chamomilla, is volgens mij ook van vsm, maar dan de pure korreltjes (chamodent deed bij ons ook niets!) Werkt ook op meerdere fronten, dit pakt ook de onrust aan die met tnaden gepaard gaat.
Succes!

Groetjes mama Jade

Chamodent hielp bij Hylke prima,
bij Jitse werkt het niet,
maar bij hem werkt Dentinox juist wel goed.

andere middeltjes hebben we niet geprobeerd.
(bijtringen natuurlijk wel)

M.

Vannacht werd ze weer om 4.30 uur wakker en toen heb ik Dentinox gebruikt. Ze viel gelukkig na 15 min weer in slaap tot 7.15 uur. Dus als ze erge last heeft 's nachts, ga ik dat gebruiken. Hopelijk zijn ze er snel door (althans de eersten dan). Onder is er 1 door en 1 zit er tegenaan.