Sinds gisteravond hebben wij alle vier na elkaar flinke buikgriep te pakken gekregen, bleeh! Het begon na het eten bij mij, 's avonds rond 10 uur begon Joey over te gevn in bed, gevolgd door danny en 's nachts om 2 uur deed ook jessey vrolijk mee!
Nou hebben de beide kinderen al een paar dagen last van dunne ontlasting, diaree kon ik het nog niet noemen. Joey had in de afgelopen twee dagen al een paar keer gezegd dat hij zo’n honger had, maar wat ik hem ook gaf, hij at helemaal niks. Toen hij gisteren zo begon over te geven, bedacht ik mij dat het hongergevoel wat hij aangaf, misschien wel misselijkheid was… Tis ook zo lastig voor zo’n kind om te vertellen wat hem mankeerd.
Zo ook vanavond, kromp hij een paar keer ineen, en zij dat zijn buik pijn deed. Ik vroeg hem waar, de huid, binnenin de buik, de navel… Hij zei de ronde buik… ik begreep niet echt wat hij er mee bedoelde, maar nadat ik het hem aan had laten wijzen met 1 vinger, bleek hij zijn hele middel, rondom dus, te bedoelen. Dat zullen dan ongetwijfeld krampen zijn geweest, want binnen 5 minuten zat hij ook weer op de wc…
Kunnen jullie kids al goed aangeven wat hun mankeerd? Of hoe los je het op als je weet dat er iets is, maar je begrijpt niet wat?
Groetjes Anouk