Pijnomschrijving door peuter

Sinds gisteravond hebben wij alle vier na elkaar flinke buikgriep te pakken gekregen, bleeh! Het begon na het eten bij mij, 's avonds rond 10 uur begon Joey over te gevn in bed, gevolgd door danny en 's nachts om 2 uur deed ook jessey vrolijk mee!

Nou hebben de beide kinderen al een paar dagen last van dunne ontlasting, diaree kon ik het nog niet noemen. Joey had in de afgelopen twee dagen al een paar keer gezegd dat hij zo’n honger had, maar wat ik hem ook gaf, hij at helemaal niks. Toen hij gisteren zo begon over te geven, bedacht ik mij dat het hongergevoel wat hij aangaf, misschien wel misselijkheid was… Tis ook zo lastig voor zo’n kind om te vertellen wat hem mankeerd.

Zo ook vanavond, kromp hij een paar keer ineen, en zij dat zijn buik pijn deed. Ik vroeg hem waar, de huid, binnenin de buik, de navel… Hij zei de ronde buik… ik begreep niet echt wat hij er mee bedoelde, maar nadat ik het hem aan had laten wijzen met 1 vinger, bleek hij zijn hele middel, rondom dus, te bedoelen. Dat zullen dan ongetwijfeld krampen zijn geweest, want binnen 5 minuten zat hij ook weer op de wc…

Kunnen jullie kids al goed aangeven wat hun mankeerd? Of hoe los je het op als je weet dat er iets is, maar je begrijpt niet wat?

Groetjes Anouk

sorry anoek effe geen antwoord , ben het forum aan testen zit fout in

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Das denk ik bij elke peuter wel moeilijk hier pas met een jaar of 5 dat t wat duidelijker begon te worden, maar soms denk ik bij de oudste nog steeds wel eens dat hij niet helemaal goed kan aangeven wat of waar hij last van heeft.

De jongste klaagt op het moment ook veel over buikpijn… Maar is er niet ziek van ofzo, komt gewoon even met een zielig stemmetje: “buikpijn, mama” en dan moet ik even over dr buikje aaien, of een kus op geven en dan gaat ze weer verder.
Heeft wel altijd dunne ontlasting (is nooit anders geweest), maar heeft pas een bloedonderzoek + ontlastingonderzoek gehad, en dat was allemaal goed.
Dus of ze echt buikpijn heeft? Echt geen idee…

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

jonge kinderen zeggen heel vaak dat als ze ergens last van hebben dat het buikpijn is. waarom dit is geen idee, als rico loopt b.v. zegt ie vaak: ohhh buikpijn en gaat dan voorover hangen. terwijl het goed van zijn voeten af kan komen, snapje? waarom dit is…nogmaals geen idee maar het is soms wel lastig inderdaad! beterschap inieder geval met je moppies

Hylke kan wel al een poos goed aangeven waar hij pijn heeft.
Keelpijn, zere knieen (groei), buikpijn, hij geeft het allemaal
best goed aan.
Bij buikpijn kan hij ook goed aanwijzen waar in zijn buik het zit.

Trouwens: je Ticker voor Joey is aan een nieuwe versie toe

M.

Dion kan heel goed aangeven waar hij pijn heeft en benoemd dit ook. Marijn kon dat op deze leeftijd nog niet zo goed maar nu wel.
Ze zeggen weleens dat kinderen dat op deze leeftijd nog niet kunnen omdat ze het niet kunnen lokaliseren maar daar ben ik het niet mee eens.

De onze kan het ook al aardig goed aangeven. Zelfs als zijn voetjes slapen door het op zijn knieën zitten, zegt hij: mama, ik heb kriebelpijntjes in mijn voeten

ja rico zegt ook vaak dat hij pijn aan zijn voet heeft, dat of buikpijn