Pijnlijke knip

Ik weet dat het pas 4 weken geleden is en dat het tijd nodig heeft om te herstellen. Maar ik heb zo’n verschrikkelijke pijn aan de knip die gezet is. Het wordt helemaal niks minder. Op internet lees ik alleen maar horrorverhalen, dus ben al snel gestopt met lezen.

Mijn vraag is of het normaal is dat het nog zoveel pijn doet en dat het niets beter is geworden? De knip is ook heel erg hard en ook daarvan vraag ik me af of dat normaal is?

Verder lees ik dat het goed is om bijv. in bed geen ondergoed te dragen. Maar ik vraag me af of ik dat dan niet al eerder had moeten doen?

Groetjes,
Sandra

Ik heb tot een week of 6 echt last gehad van mijn knip bij de oudste, scheen toch wel normaal te zijn.
Nu voel ik hem soms nog wel als ik ongesteld ben ofzo, maar das meer een vervelend drukkend gevoel en niet echt pijn.

Wat ik in het begin wel deed was een ijscompres in een washandje ertegen als ik in bed lag. Dat hielp wel wat.

Als je het niet vertrouwd kun je altijd je VK daarover bellen he.
En waarschijnlijk moet je binnenkort ook wel op nacontrole toch? Dan kun je het natuurlijk ook nog navragen.

Het kan zijn dat de plek van de knip aan het onsteken is. Dat heb ik ook gehad (alleen dat was al in de kraamweek).

Volgens mij zou het na 4 weken niet zoveel pijn meer moeten doen namelijk.

Dat verhaal van geen ondergoed dragen heb ik nog nooit gehoord.

Wat ik moest doen van de kraamhulp was 3x per dag in een badje met zout gaan zitten. Liet ik een laagje water in de douchecabine lopen, flinke handvol keukenzout erin. Wat mengen zodat het goed oploste en dan daar kwartiertje in gaan zitten.

En verder moest ik arnica-druppels nemen om de zwelling af te laten nemen.

Als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon de verloskundige bellen (die zijn er tenslotte ook voor nacontrole). Vraag je gewoon of ze komend weekend als ze in de buurt is even wil komen checken. Mijn verloskundige is ook nog voor de nacontrole langsgeweest omdat ik last had van een hechting.

En anders huisartsenpost even bellen voor overleg.

Alle beterschap ermee!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Apr 2011 21:16:24

Hmm…ik had ook een knip en daar best last van, maar of dat nog steeds zo erg was na 4 weken? Weet ik niet meer precies. Ik heb wel bijna een ontsteking gehad; toen in een badje met soda geweest en dat hielp. Misschien idd doen wat de rest zegt: even je vk bellen voor nacontrole?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Echt hoor, gewoon bellen! De verloskundige heeft gewoon dienst en het is helemaal niet raar als je haar hierover belt.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Mijn man had ook al een paar keer gezegd deze week dat ik moest bellen. Maar ik had zelf zoiets van het zal wel tijd nodig hebben. Maar goed ik kan nog steeds amper zitten van de pijn, terwijl ik echt wel veel pijn kan hebben.

Nu denk ik ook weer dan bel ik wel na het weekend. Maar je hebt gelijk Sje ik ga toch morgen maar even bellen. Nacontrole afspraak staat wel al, maar die heb ik pas over 2 weken.

In de kraamweek is er wel naar mijn onderkant gekeken en toen zag het er mooi uit, alleen zag het er bond en blauw uit.

Groetjes,
Sandra

Goed zo dat je morgen gaat bellen! Echt niet uitstellen tot na het weekend en al helemaal niet wachten tot de nacontrole!

Laat je ons nog wat weten?

Groetekes, Sje

Zodra ik morgen wat meer weet zal ik het jullie laten weten.

Groetjes,
Sandra

ja dat die knip hard is is normaal. ik ben van binnen naar buiten geknipt en ze zijn gestopt met tellen
dat harde wat je voeld zijn die hechtingen, het voelt als een “richel” aan. het kan zijn dat de hechtingen er al deels uit zijn of misschien al wel helemaal maar je huid zit nog wel in die “vorm” zeg maar.
dat is dus volkomen normaal.
maar als je echt nog heel veel pijn hebt… je moet denk ik over 2 weken op controle he? misschien iets eerder zetten of door je huisarts laten checken? heb ik toen ook gedaan omdat ik destijds met hetzelfde zat.
trouwens laatst zei je ook al een keer dat je er nog zo’n last van had. ik zei toen dat ik een maandverbandje of compres in de vriezer legde en daar een doek of washand overheen deed om het te stillen. heb je dat gedaan?
en ik heb trouwens ook in een badedas badje gezeten, hielp ook op den duur wel.

Gewijzigd door - MamavanRico op 01 Apr 2011 23:17:37

Haai Sandra…

Ik heb een hele rare maar effectieve tip voor je…
Het harde en pijnlijke kan heel goed kloppen hoor…die van mij is 8 weken geleden, voel em nog steeds als ik lang sta of heb gesport.

Maar nu de tip, Ga zoveel mogelijk op harde ondergronden zitten, harde stoel e.d. Klinkt heel pijnlijk (is het ook in het begin!) maar zo gaat de genezing sneller. Ben al een keer geopereerd daarbeneden en heb dus ook een knip gehad, bij beide gevallen heel effectief gebleken.
Het gaan zitten is even doorbijten en niet leuk, maar als je eenmaal zit trekt de pijn vanzelf weg. Even volhouden en dan gaat t snel beter.

Ik hoor je denken (die’s gek!) …klopt wel een beetje ja…Maar het helpt echt!

En idd een bezoekje aan de VK of HA is bij twijfel altijd goed!
Succes!

Ja ik hebt er wel 7 maanden last van gehad, had wel 3rd graads inscheuring en knip met 40 hechtingen in totaal! Brrrr. Maar goed. Ik moest dus na elke toiletbeurt in een sodabadje, dit heb ik minimaal 3 maanden gedaan juist omdat het zo snel ontstoken is daar. Daar kreeg ik ook weer blaasontstekingen van!

Ik moet zeggen dat ik er nu nog af en toe last van heb. Dus als ik definitief besluit dat hier geen kindjes meer komen, laat ik het nog eens goed fixen! Succes igg, maar ik zou contact met je huisarts/ verloskundige/ gyn opnemen (Weet niet wie je hier voor moet hebben in NL)

[img]http://lb4f.lilypie.com/TikiPic.php/1sYnu6e.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb4f.lilypie.com/1sYnp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” />

Jeetje Dat jullie er allemaal zo lang last van hebben gehad
Ik had er 8 dagen echt vreselijke pijn aan dat ik amper kon zitten/lopen. Na de 8e dag was ineens de ergste pijn weg en liep ik weer als een kievit Ik heb geen idee hoeveel hechtingen ik heb gehad en hoe groot de knip was. De knip was in ieder geval gezet zodat de gyneacoloog Sylvie met de tang er uit kon halen.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik ben bij Eva geknipt en bij Max uitgescheurd, een subtotaal ruptuur (is bijna helemaal van voor tot achter zeg maar). Ik heb beide keren hooguit een week last gehad en toen was het weg. Al voelde ik de knip van Eva wel erg toen ik zwanger was van Max. Wat Copycat zegt, was een tip die ik ook kreeg. Ik ging op de bank zitten vanwege de pijn, maar mijn vk raadde mij ook aan om op harde stoelen te zitten. En eventueel een badje Badedas. Een collega van mijn bleef ook vreselijk veel pijn houden en het bleek dat ze bij haar te strak gehecht hadden…hoeft bij jou niet te zijn natuurlijk, maar hou het even in de gaten. Maar weet je al iets meer?

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Copycat; zo raar is dat niet hoor haha bij mij gaven ze dat ook als tip (de kraamhulp)
het deed ook wel effe pijn moet ik zeggen maar daarmee maak je de huid strakker en steviger volgens mij

@copycat Bedankt voor je tip. Is idd helemaal niet raar dat je dit zegt, maar ik wist het wel al. Dus heb dit ook vanaf het beging gedaan. Doe er gewoon alles mee en ga bewust op harde ondergronden zitten. Idd wel met heel veel pijn, maar ik had al gehoord dat dit beter was.

Nou heb dus niet voor niets vandaag gebeld, want het is dus helaas ontstoken Ik zeg wel helaas, maar nu weet ik in ieder geval hoe het komt dat het zo’n pijn doet. Vanmiddag dus meteen soda gehaald en al 2 keer vandaag in gezeten.

Ook zat er nog 1 hechting en die heeft ze er meteen uitgehaald. Dat gaf meteen al verlichting, want die zat erg strak zei ze.

Groetjes,
Sandra

Hey,

Fijn dat je eindelijk weet wat er aan de hand is…Minder fijn dat het ontstoken is Krijg je nu een antibioticakuur? Of hoef je alleen te weken?
Sja…dan kun je idd op harde ondergronden gaan zitten wat je wil maar dat helpt helaas niet tegen ontstekingen

Lilypie First Birthday tickers

Balen van de ontsteking, Sandra. Hopelijk werkt de soda goed (bij mij deed het goed z’n werk toen) en kan je weer pijnloos zitten.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Oh vreselijk balen zeg… Ik hoop dat de ontsteking snel over is! Beterschap!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Vervelend dat het toch ontstoken is. Maar wel goed dat je niet gewacht hebt tot de nacontrole. Goed dat je al gebeld hebt.

Die badjes met zout hielpen bij mij heel snel, dus hopelijk ben jij ook zo van de ontsteking af.

Alle sterkte en beterschap.

Groetekes, Sje

ooh wat shit sandra, en pijnlijk!
maar tegen mij zeiden ze destijds een badedas badje. maar toen was het trouwens nog niet echt ontstoken…hopelijk werkt het sodabadje! beterschap!