Pijnlijke eisprong slik wel de pil?

hey heeft nog iemand meer sinds de bevalling een pijnlijke eisprong terwijl je wel de pil slikt?
ik snap er geen snars van, je hebt toch eigelijk geen eisprong als je de pil slikt? (ik slik diane 35 misschien daarbij wel een sprong?)
na 10 dagen slikken heb ik daar last van 1 of 2 dagen hooguit

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090402/NWxp.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/IkcKp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 07 Apr 2009 11:37:48

Ik heb uberhaubt nooit een pijnlijke eisprong gehad. Maar je ovuleert wel met de pil. Anders zou je nooit door de pil heen zwanger kunnen worden. Wat de pil doet is voorkomen dat je een innestelingslaagje in je baarmoeder krijgt waar het eitje in nesteld. Zo kan het eitje niet settelen en kan er geen zwangerschap onstaan.
Als ik goed opgelet heb op school hoor.

Groetjes,

Michèle

ja ik belde net de apotheek voor navraag zegt ze van: je hebt geen natuurlijke menstruatie en je baarmoeder wand wordt dikker ofzoiets, en je hoort geen eisprong te hebben daardoor:S lekker wazig, en iets van dat de eisprong 'geremt" wordt. stelde ze voor een zwaardere pil te nemen, ook fijn, ik trek die troep al niet en dan moet ik een nog zwaardere nemen. maarja als ik wel een eisprong zou hebben en deze pil door zou slikken zou je gewoon zwanger kunnen raken door de pil heen…nouja daar kwam eht dus op neer.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Heb het er een keer met je ha over. Ik heb jaren terug problemen met mijn pil gehad. Ik werd er ziek van dus ik kreeg een andere. Deze slik ik nu al jaren zonder problemen, maar zo’n muts heeft minimale basis kennis en zo’n man niet. Vergeet niet je lichaam is nog terug aan het veranderen.

Groetjes,

Michèle

Bij het slikken van de pil vindt er helemaal geen eisprong plaats. Of je rond de periode van de eigenlijke eisprong wel pijn kunt hebben, weet ik niet. Even huisarts bellen.

Normaal gezien ovuleer je niet bij gebruik van de pil. In heeeeeeeeel uitzonderlijke gevallen komt er alsnog een eisprong. Andere eisprongen tijdens slikken van de pil worden meestal in gang gezet na bijv. buikgriep, gebruik van bepaalde medicijnen etc.

Maar in principe is ovulatie tijdens gebruik pil uitgesloten omdat de hormonen in de pil ervoor zorgen dat er geen FSH aangemaakt wordt. En FSH is nodig voor een eisprong.

Groetekes, Sje

hmm ja…
maargoed raar dat ik dan toch die steken voel rond ovulatie tijd NA de bevalling.
slik geen medicatie,
misschien is het wel “bezig” maar zet het niet door door de pil en verklaart dat de pijn, dan komt er druk op mijn bekken door dat gewring van binnen (en ik heb instabiliteit gehad) dus dat zou het ook kunnen zijn.
toch maar is een andere pil proberen, en dat is echt a-relaxed want wordt snel ziek van pillen en medicijnen

Er kan niks bezig zijn want er wordt geen FSH aangemaakt als je de pil slikt. Dus er kan geen follikel ontstaan waarin een eitje kan rijpen.

Groetekes, Sje

ha zei dat bij sommige pillen de eisprong wel gewoon doorgaat en dat de pil nu na de zwangerschap te licht kan zijn en dus wel een eisprong kan ontstaan

Oh, apart verhaal. Nog nooit van gehoord.

Groetekes, Sje

nee…ik ook niet daarom weet ik niet of ik het wel geloof. het was maar de assistente die het vertelde.
maargoed wat kan het anders zijn?
mn moeder kwam met een horror verhaal dat zij na de bevalling van mij (2e kind) cystes had overgehouden.
daar wordt je dus echt niet vrolijk van. ik zei al ach mam maak je nie zo druk dat is het echt NIET hoor anders had ik ook wel tussentijdse bloedingen en pijn de hele maand door en dat is dus niet het geval

Ik heb alleen dat mijn litteken heel erg gaat jeuken als ik ongesteld moet worden. Ha ha ha gek wordt ik ervan.

Groetjes,

Michèle

Ik heb ook een pijnlijke eisprong… altijd gehad ook met de pil.
Maar ook zwanger geworden door de pil heen. Had microgynon 30. Nu Marvelon 30 en nog steeds geen regelmatig ongesteld… Er klopt bij mij echt niks van…

liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker