Jaren geleden had ik het al: dat de spieren van mijn bekkenbodem pijn doen. Ik heb toen ontspanningstherapie gehad bij de fysio en toen ging het wel. Na de geboorte van Eva kwam het wat vaker terug, maar trok het ook weer weg. Nu heb ik er alleen continu last van. Het is een stekende, brandende pijn. Ik ben al bij de bekkenfysio geweest, maar ze zegt: ‘Je moet ontspannen’. Maar doe dat maar eens met twee kindjes! Ik heb al 2x10 behandelingen gehad (met Eva en nu) en ik blijf met die pijn zitten. Het is géén infectie, waar ik eerst aan dacht, het is puur spierpijn zeg maar. Onbewust zet ik blijkbaar te veel spanning op die spieren en daardoor verzuren ze als het ware en krijg je die stekende pijn en een slechte doorbloeding. Het is eigenlijk zeg maar net waar je vagina begint.
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan nog meer zou kunnen doen? En weet iemand iets waar je heel goed van leert ontspannen? Ik wil wel graag van die pijn af, want dit is niet fijn! En ook een beetje een rotgebiedje, net dáár! Je gaat als je pijn hebt op het werk ook niet met je benen open zitten op te ontspannen!
Groetjes Rainbow, trotse mama