Pijnbestrijding

Wat voor pijnbestrijding hebben jullie gehad (als jullie het hebben gehad).

Wat zijn de risico 's van een ruggeprik? Ben al een beetje aan het googlen geweest, maar kan geen recente cijfers etc. vinden.

Weet nu al dat ik iets wil tegen de pijn, maar de vraag is wat?

geen enkele

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Niets!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Misschien probeer ik het eerst ook wel zonder, maar wil wel wat voor handen hebben mocht het nodig zijn en me er in verdiepen wat de risico s zijn.

Het is mooi als mensen het zonder doen hoor, maar als ik het niet meer hou vind ik pijnbestrijding een mooie manier.

Ik vond de vorige bevalling vreselijk. Ik heb alle nare dingen gehad. Ik zie er nu tegenop want moest de vorige keer continue overgeven, terwijl ik ook buik en rugweeen had en dat is gewoon onmogelijk om op te vangen. Ben bij de eerste in 4 uur bevallen met weeenopwekker en het was na een kwartier al zo vreselijk heftig. Ik hoop dat het deze keer gewoon begint, dat lijkt me al een veel rustiger begin.

Ik heb bij de 2e een ruggeprik gehad. (niet een die je bij de keizersnede krijgt, maar een lichtere) Dinsdag aan het einde van de middag braken mijn vliezen en Daan is pas op donderdagavond geboren. Donderdagochtend was ik helemaal op. Ik had ontzettend heftige rugweeen, maar de ontsluiting vorderde niet. Daarom dus s’ochtends een ruggeprik gehad, maar nog schoot het allemaal niet op. S’avonds is hij pas geboren.

Mag ik vragen waarom je op voorhand al medicatie wil? Persoonlijk zou ik niet meteen al medicatie willen. Het is dat ik al 2 nachten niet geslapen had en helemaal op was en al zo lang pijn had. Anders had ik gewoon zonder gedaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Bij de eerste heb ik een ruggeprik gehad omdat ik werd ingeleid en daarop een weeënstorm volgde die ik niet meer kon handelen. Bij de tweede heb ik geen pijnbestrijding gehad. Ik heb er wel om gevraagd, maar de verpleegkundige dacht dat het niet nodig was. Dat klopte ook, want op het moment dat de gyn. kwam, 10 minuten nadat ik het gevraagd had, had ik al 8 cm ontsluiting…

Ik moet zeggen dat de ruggeprik op zich wel prettig vond, maar ik kan me van de bevalling en de uren erna niet zo veel meer herinneren. Dat kwam volgens mij door de ruggeprik…

Als ik terugkijk op de bevallingen vond ik die zonder ruggeprik toch het fijnst ondanks de pijn. Ik was toen helderder dan bij de eerste bevalling.

Groetjes Natasja

ik heb een rugge prik gehad. Ik was helemaal op en dood en doodmoe, dus om mij rust te gunnen en misschien wat slaap (ik zat pas op 3 cm) heb ik een ruggeprik gehad. Die hebben ze later alsnog verzwaard omdat ik als nog een keizersnee kreeg. Ik had ook zoiets van ruggeprik no way maar wat was ik blij dat ik hem kreeg.

Groetjes,

Michèle

Omdat ik nu dus bang ben voor de bevalling. Er is maar 1 maar, waarom ik wel twijvel. Ik ben bang voor complicaties.

Als het compleet veilig was, dan deed ik het meteen.

Dat is wel zo idd. Ik kan me de uren na de bevalling niet meer goed voor de geest halen.

Bij beide heb ik een ruggeprik gehad, omdat ik een weeenstorm van rugweeen kreeg door het inleiden. Ik ben bij beide niet verder gekomen dan 5 cm ontsluiting (Joey na 16 uur puffen keizersnede en Jessey na 8 uur puffen keizersnede)
Bij mij hielpen de ruggeprikken nauwelijks, en heb er daarom ook pethidine (injectie in been) bij gekregen. Daar word je slaperig van, en dat heeft wel enigzins geholpen om weer wat op krachten te komen.

Groetjes Anouk

Ik ben over 5 weken uitgerekend en heb vooraf een ruggeprik afgesproken.

Mijn eerste bevalling was niet tof, zal details achterwege laten maar mijn zoontje lag niet goed en na 2 uur persen , een subtotaal ruptuur een hb van 4,8 en een megaknip later was hij er met een score van 1,7,9 ( schrikken dus).
Door alle ellende eromheen heb ik een postnatale depressie gehad en zag heel erg op tegen deze bevalling.
Vandaar dat ik dus al een ruggeprik afgesproken heb. Ik persoonlijk ( is dus een mening) vind dat het gewoon normaal is dat iemand zelf moet kunnen kiezen of je pijnbestrijding wilt maar mensen verdedigen zich er vaak voor, deed ik in het begin ook. Een blindedarm verwijderen gaat ook onder verdoving dus waarom dit niet? En dat je pijn moet lijden om een band met je kind te krijgen vind ik helemaal pertinente onzin.

Inmiddels loop ik door diverse lichamelijke problemen bij de gyn en de kans zit erin dat ik bij 38 weken wordt ingeleid, en dan dus met ruggeprik.
Laat je goed voorlichten, er zitten zoals bij iedere ingreep risico’s aan maar als je enorm gespannen bent helpt dat ook niet met de vordering van het bevallen, en de meeste risico’s van een ruggeprik ( want daar heb ik het over he) zijn op te vangen.
Succes meid!

PS: bij 1e bevalling heb ik pethidine injectie gehad ( vroeg ik niet eens om) en ws heeft Jack mede daardoor een dip gehad. Schijnt troep te zijn, zeker als je het te laat toedient in het baringsproces.

Niets, achteraf had ik een heleboel moeten vragen, maar ik was te laat, ben wel verdoofd bij het inknippen, maar dat was het!