Pijn in de mond!

Hoi Dames,

Mijn mannetje (bijna 3) heeft sinds gisteren veel last van pijn in zijn mond.
Toen ik keek zag ik dat hij aan de binnenkant van zijn lippen rode plekjes met kleine bultjes heeft die ook een beetje kapot lijken.
Ook aan de binnenkant van zijn wangen staat het helemaal vol.

Het is niet echt wittig maar meer rood en kapot zeg maar.
Ook heeft hij het alleen op de binnenkant lippen en wangen dus niet tong ofzo.
Verder heeft hij (nog) geen koorts maar alleen wat verhoging.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??

Alvast bedankt dames!

Groetjes,
Ilovemyboy

Heeft hij ook uitslag op handpalmen en voetzolen? Dan kan het namelijk hand-/voet- en mondziekte zijn. Zie Google.

Die ziekte begint met uitslag in de mond, gevolgd door dezelfde soort uitslag op handpalmen en voetzolen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Oct 2011 17:33:05

Zie hier meer info:
http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/hand_voet_en_mondziekte/

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Bedankt voor de info!
Dat zou het best eens kunnen zijn.
Ik zie alleen niks op zijn handen of voeten maar dat kan dan nog komen als ik het goed begrijp.

Morgen maar even lang de HA voor de zekerheid.

Hij heeft gelukkig een bordje pap willen eten en ligt nu heerlijk te slapen…so far so good!

Thx!

Groetjes,
Ilovemyboy

Laat even weten hoe het verder gaat he?!

Groetekes, Sje

Demi van ons had dat ook, dokter dacht eerst aan spruw (dus wij het weekend zalf smeren in zijn mondje met veel pijn )
paar dagen later kreeg hij een paar plekjes rond zijn mondje, wij terug naar de huisarts… bleek het krentebaard te zijn…

ik weet niet of het ook zo bij hem is, maar leg het voor aan de huisarts, die van mij had het nog niet eerder mee gemaakt dat het in de mond begon.

groetjes en sterkte

Nou we zijn bij de HA geweest.
Wat een gedoe! Ze moest natuurlijk in zijn mond kijken maar kind doet zijn mond niet open.

Pfff …heeft zeker een 10 minuten geduurd voordat zie IETS heeft kunnen zien.
Ze heeft alleen de binnenkant van zijn lip kunnen bekijken en dat leek volgens haar op aften.

Wel had ik vanmorgen zelf het idee dat het er wat rustiger uitzag. (ik mag zelf met een zaklamp wel kijken)
Ook nam hij een hapje van een ontbijtkoek en dat zegt ook al veel!

Maar goed, eigenlijk nog steeds geen duidelijkheid want ze GOKT dat het aften zijn!

Bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Ilovemyboy

Aftes doen idderdaad erg pijn en je kan er maar weinig tegen doen.
Ik ben tandartsassistente en uit ervaring blijkt dat Zendium tandpasta een ingredient bevat die andere tandpasta’s niet hebben die een gunstige werking hebben op de mondslijmvliezen (weet alleen niet of dat ook in de peutertandpasta zit) en er is een spray van Bloem en die heet Ulsa, het is een kruidenachtig smaakje en verlicht de pijn en helpt de genezing maar ik weet niet vanaf welke leeftijd dit gebruikt mag worden.
Gelukkig lijkt het de goede kant op de gaan met je knulletje.

Dion geboren op 26 maart 2009

Mijn zoontje heeft ook z’n hele mond vol aften gehad.
We moesten er toen dentinox opsmeren op advies van de HA.
Dit verlichtte de boel wel.

Ook poetsen we nu alleen maar met Zendium, die heeft enzymen erin zitten dit helpt de mondweerstand te verhogen.

Mijn zoontje heeft nooit meer last gehad. Sindsdien iedereen hier aan de Zendium

@ babzie - weet jij vanaf welke leeftijd die tandpasta gebruikt mag worden?

Vanavond had mijn knul trouwens weer erg veel last.
Zoveel dat hij zelf begon te roepen om een zetpil! En geloof me, hij HAAT die dingen!

Ik hoop dat het snel over gaat! Morgen eerst maar eens snel die dentinox halen.

Groetjes,
Ilovemyboy

Hoi hoi,

Die tandpasta heb je al vanaf 0 jaar, die met Nijntje, die gebruik ik ook voor mijn zoontje van bijna 3.

En voor mijn dochter die van 5 t/m 7 jaar

Je hebt ook aftenspul, maar ik weet niet of dat al mag voor deze kleintjes,
Heb je dentinox al geprobeerd??

Bij aften kun je ook Ratanhia mondwater van Weleda gebruiken (homeopatisch). Moet je eigenlijk een paar druppeltjes in een slok water doen en dan daarmee je mond goed spoelen, maar dat werkt voor zo’n kleintje natuurlijk niet.

Als er bij mij een aftje op dreigt te komen, doe ik altijd een beetje van dat spul puur op een wattenstaafje en daarmee dep ik het aftje. Dan zet het niet door. helpt prima! Ook een beetje een fris-kruidig spulletje.

Groetekes, Sje

Nou ondertussen geen centje pijn meer.

Het heeft echt nog maar 2 dagen pijn gedaan en ineens was alles weg! Niet 1 plekje meer.

Best gek eigenlijk…voor het slapen gaan had hij nog erg veel pijn en was het nog erg geïrriteerd en de volgende ochtend was er niks meer te zien!

En ik heb uiteindelijk niks gebruikt…voor ik het spul in huis had was alles al weg! haha!

Ik heb nu van alles in huis voor het geval het weer eens op komt zetten.

Bedankt lady’s!